Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 timer siden, sveigis skrev:

Dette er fett @Olaandref 😊😊

Gøy når man kommer ting som dette .

Som vi snakket om her om dagen ,så har du sjans til å lage en god ting av alt du nå har .

Nå må du bare få satt av tid ,sånn at dette kan kjøres med snart .

Dette blir knall 😊

Ja, nå har jeg mye liggende, ikke sikkert alt er bra, men det får jeg finne ut av, egentlig tror jeg nok det blir å satse på siste motoren, siden den skal være i orden, få sjekket og renset den skikkelig for smuss inn og utvendig, og så bygge på den, men da helt original, og så bygge opp den andre som planlagt, men da haster ikke det så veldig med den.

Hvem vet, det kan jo være greit å ha to slike stående, om det skulle dukke opp et fint E24 prosjekt en gang i fremtiden, da hadde det vært gull med S38 :)

Skrevet

Gjorde et forsøk på å bygge opp igjen tannen som var skadet, og det ble sånn noenlunde bra, virker solid i hvert fall. Punktet et punkt, filte, og lot det kjøle før jeg la på et nytt punkt, holdt på slik til den var lik de andre tennene.

IMG_2318.jpeg

IMG_2326.jpeg

Skrevet

Men så oppdaget jeg noe, svinghjulet som fulgte med er ikke likt det andre jeg har, det til venstre under er til S38, men det andre mangler reimhjulet. Diameter og antall tenner er likt (60-2). Har det vært forskjellige triggerhjul på disse motorene? Ser ikke slik ut når jeg kikker på Koed. 🤔

IMG_2319.jpeg

IMG_2321.jpeg

IMG_2322.jpeg

Skrevet
9 timer siden, viggo E34 skrev:

Kan være det ene er noe eldre, m30 har samme svinghjul. Så om det kan være til bil uten ac evt servo f.eks? 

Ja, jeg har ikke blitt noe klokere på det, håpte noen her inne kunne kommet med fasiten 🙂 Har prøvd å søke opp nummerne som står på hjulet og, uten å få noen rene treff. Begge er originale BMW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...