Olaandref Skrevet August 26 Forfatter Share Skrevet August 26 15 minutter siden, sveigis skrev: Så jo bra ut det som var inni kanal osv Ola-Andre . Nå har du jo mulighet til lage noen skikkelige forsterkninger til jekkfestene og 😊😊 Originale er jo stortsett dårlige . Ja, jeg har en plan for å bygge på det som står igjen og forsterke det litt, ble liggende å gruble litt på det i går kveld 😅 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 5 Forfatter Share Skrevet September 5 Lange dager på jobb denne uka, men i kveld fikk jeg gjort litt rent og sjekket tilstanden, litt mer sliping, så blir det å bygge opp igjen jekkfestet og så på med lakk. Merker det er diverse verktøy som savnes for å komme til i kriker og kroker, spørs om ikke man må på handel, tips for bra saker mottas gjerne. 🙂 IMG_6056.mov sveigis og hemperen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 5 Share Skrevet September 5 Båndsliper? https://industrivarer.no/milwaukee-båndsliper-m12-fbfl10-0 Får de ned mot 2k på finn, så om du har M12-batterier fra før er det overkommelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 5 Forfatter Share Skrevet September 5 3 minutter siden, E.C. skrev: Båndsliper? https://industrivarer.no/milwaukee-båndsliper-m12-fbfl10-0 Får de ned mot 2k på finn, så om du har M12-batterier fra før er det overkommelig. Har sett på de der og en slik står høyt på lista, geniale maskiner. 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 6 Forfatter Share Skrevet September 6 Litt fremgang, fant ut at jeg ville kutte bort plata som var satt inn som forsterkning av jekkfestet og få det så rent som mulig, tenker at den plata med de sveisene er en potensiell plass for rust, så ut med den og frem med ny plate til innerkanal, etter noe banking og sliping er jeg nesten i mål, bare litt småjusteringer igjen før den er klar for å sveises fast. Før den tid skal jeg få tatt det som er igjen av rust og få bygget opp jekkfestet igjen, greit å komme til fra innsiden og. viggo E34, sveigis, HakonLimseth og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 7 Share Skrevet September 7 Igjen vakkert når det blir tatt skikkelig . Du er god Ola-Andre 😊🫡 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 7 Forfatter Share Skrevet September 7 1 time siden, sveigis skrev: Igjen vakkert når det blir tatt skikkelig . Du er god Ola-Andre 😊🫡 Kjekt når man kan begynne å pusle sammen ting igjen, må få ferdig dørken så jeg kan få inn tepper og forskjellig 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 12 Forfatter Share Skrevet September 12 Liten økt i kveld, ikke helt ferdig tilpasset, det er en knekk ned på denne platen originalt mot kanal, så det må jeg få fikset, men det nærmer seg noe. Må få fatt i en flaske med gass før jeg får sveist, men når platene er grovtilpasset er det bare litt finjustering som skal til, kanskje denne siden er ferdig om en ukes tid. Litt alternative magneter i bruk 😅 E.C., skoglund, DrSakke og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 14 Forfatter Share Skrevet September 14 Har begynt å se litt på jekkfestet og hvordan jeg kan bygge opp igjen det. Har prøvd å tilpasse ny nedre del i 2mm plate, men jeg vet ikke helt om dette blir det jeg går for, tenkte å sveise på en plate i underkant mot kanal, og så stive det av i bakkant. Men det frister litt å bestille nytt feste og kappe ut mer av kanalen og, eller det frister ikke, men det hadde nok blitt bedre. Har ikke all verden med verktøy å jobbe med slike plater, og det er relativt stivt å jobbe med, men det går. sveigis og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 15 Share Skrevet September 15 Nydelig arbeid og ikke minst ,endelig en klassisk prosjekt tråd her .😎😎. Sånne tråder som er noe for oss som liker å redde og skape noe . Du er flink .👍🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 15 Forfatter Share Skrevet September 15 Takk for det, det er litt learning by doing her, men kjekt å holde på 🙂 har handlet litt verktøy så jeg kan begynne å plukke fra hverandre resten i forstillingen og, så nå har jeg litt å pusle med 🙂 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 15 Forfatter Share Skrevet September 15 Hopper litt fra det ene til det andre her, rakk ikke kjøpe gass før helgen, så jeg får ikke sveist. Men har fått demontert mer i forstillingen. Har sett noen tilfeller av fjører på avveie på diverse medier, men det gikk veldig fint, sliter med de 3 boltene under, der må det varme til, men ellers ganske rett frem å demontere. Har og fått fatt i en del av en jernbaneskinne som skal slipes og shines litt, den blir fin å banke til plater over. Ampera og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 15 Forfatter Share Skrevet September 15 Snek seg med et bilde av litt fergekaimontering og 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 17 Forfatter Share Skrevet September 17 Man skal ikke undervurdere kraften i en slik fjør, det smeller bra om man kødder det til, og her bruker jeg skralle, ser ikke poenget i å spare et par minutter på å bruke muttertrekker. Har vel komprimert fjøren ca 3-4 cm for å få løsnet tårnlageret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet September 17 Share Skrevet September 17 (endret) Hvor vidt dette gjelder alle typer demper skal jeg ikke gi meg ut på Endret September 17 av skoglund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå