Gå til innhold

Olas E34 S38B36 prosjekt


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Skjedd lite med bilen siste uken, men har fått litt orden, det er pyton å holde på når det flyter med deler over alt, så jeg har fått opp mer hyller og plass. Denne garasjen har ikke innlagt strøm, så det går i skøyteledning fra huset, men det jobbes med saken, en tidligere kollega har startet eget elektrikerfirma og han skal legge inn strøm til både sveising og elbil lader. I tillegg skal det inn nytt sikringsskap i huset, ca 10 nye kurser pluss nytt inntakskap i første omgang. Huset hadde opprinnelig luftspenn inn, men jeg har fått lagt det i bakken for å få bort stolper på tomten, det har jeg ikke angrer på. Blir veldig kjekt når det aller meste av el i huset er nytt.

Tanken var å pusse ned understells delene med stålbørste på drill og sliper, men nå er jeg heller på jakt etter noen som kan blåse de for meg, da får jeg de skikkelig bra for rust før lakking, ellers må jeg bli ferdig med dørken.

Har handlet inn til oljeskift og nye bremseklosser på X3en, når det er gjort legger jeg den ut for salg.

IMG_7006.jpeg

IMG_7003.jpeg

IMG_6916.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Dette ble jo fint og ikke minst så greit å få ting på plass 😊

Du får det på stell her nå Ola-Andre .

Må ha orden på ting når jeg har så lite plass, eller mer riktig vil vel si at jeg har mye plass, men det er fullt over alt, heldigvis, det kommer seg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt kveldsarbeid siste uka, sandblåst og lagt på grunning, men jeg hadde feilberegnet litt og fikk bare lagt et strøk og flekket litt før det var tomt, så jeg får skaffe en boks til så jeg får dekket skikkelig. Brukte Spraymax 2K epoxy filler, veldig fin dyse, så det var en fryd å lakke med.

Bremseskjoldene har en del sprengrust i falsen, så disse blir ikke med videre.

Men et spørsmål, jeg har en idé om å bruke en BMW farge på fjærbein og calipere, men hvordan er holdbarheten på vanlig billakk til slike områder? Varme, steinsprut og bremsevæske er ikke nødvendigvis vennlig mot lakken.

IMG_7084.jpeg

IMG_7094.jpeg

IMG_7194.jpeg

IMG_7192.jpeg

IMG_7193.jpeg

IMG_7236.jpeg

IMG_7237.jpeg

IMG_7238.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En milepæl på prosjektet mitt er at før helgen bestilte jeg nye stempler til S38en, slik jeg ser det er det bare tull å planlegge for M30 i den først, den er tidligst på veien om to år, og det bør være mer enn nok tid til å få S38en ferdig bygd. Med 94,25 mm bore blir den vel endelig 3,6 liter, med knapp margin. 🙂

Om noen er på M30B35 jakt har jeg mest sannsynlig en for salg, om ikke en kompis kommer og kjøper den. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt overflaterust i fremre del av kanalen, i tillegg har jeg planer om å legge dreneringen fra takluken ut, så i dag startet jeg med å kappe ut fremre hjørnet, nå kommer jeg til alt, og jeg får tatt opp igjen noen litt dårligere sveiser fra sist det var gjort reparasjoner på den. Er ikke veldig glad i sveiser man kan se gjennom, så nå fikk jeg skipt ned og sveist om igjen. Kappet og bort noe rystet stål og tilpasset plate, nå blir det friskt stål hele veien, og jeg traff fint med passformen og. Bra dag i garasjen 🙂

IMG_7355.jpeg

IMG_7356.jpeg

IMG_7357.jpeg

IMG_7358.jpeg

IMG_7362.jpeg

IMG_7363.jpeg

IMG_7368.jpeg

IMG_7370.jpeg

IMG_7371.jpeg

IMG_7373.jpeg

IMG_7376.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene proffen du 😊

Utrolig bra dette Ola-Andre .

Angående drenering til soltaket ,så bør du montere forskjerm først sånn at du får laget hull gjennom både karroseri og der skjerm står .

Glemte dette bort når jeg byttet skjerm og ble noe styr 😅.

Alt dette er så lett å lage til sånn som bilen din står nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, nei, proff er jeg nok ikke, men det blir tålig greit tenker jeg. :) Kjekt å holde på med slikt som dette, i hvert fall når ting går noenlunde greit, nå kan jeg snart begynne å sveise sammen delene, og det blir stas. :)

Jeg tror jeg skal sveise inn et rør som går litt opp i kanalen, som den slangen der kan gå inn i, og så tenker jeg at røret skal stikke såpass langt ned at jeg kan ta hull i skjermen som røret stikker ut, men det er bare en tanke så langt, skal se litt på hva som passer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laga du ikkje deg berre meir arbeid og ein eventuell plass da kan komma rust med å sveisa inn eit røyr? Å forlenga slangen og dra den ut under kanalen høyres for meg ut som da klart enklaste og sikraste 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

Laga du ikkje deg berre meir arbeid og ein eventuell plass da kan komma rust med å sveisa inn eit røyr? Å forlenga slangen og dra den ut under kanalen høyres for meg ut som da klart enklaste og sikraste 🤔

Tanken er at jeg får det tett der jeg tar røret ut, men med en slange som går ut har jeg en mistanke om at det er større sjans for at det kommer inn vann/fukt. Men jeg har ikke begynt å se på det enda 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update, fått laget et opplegg for å legge ut dreneringen fra takluken, tror dette kan fungere greit, røret skal jeg kappe til passende lengde under. Sprayet den med syregrunning, så skal det legges på Epoxy når det er innskrift.
Har og fått slipt og gjort klar til å begynne å sveise inn nytt stål. 

IMG_7545.jpeg

IMG_7556.jpeg

IMG_7555.jpeg

IMG_7554.jpeg

IMG_7560.jpeg

IMG_7562.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott sveise arbeid du gjør, og virkelig grundig.

Bra du får dreneringa ut av kanalen, gjorde selv samme på E34, men tok det ut via hjulbrunnen, slapp å skjøte slangen men måtte litt opp for at den skulle bli lang nok.

Ser jeg har et stykke å gå før jeg er på samme nivå, om jeg noengang kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mortenejtakk for det, hyggelig med litt svar her inne, føler jeg prater med meg selv i blant 😅 Tja, jeg føler jeg knoter i blant, tror ikke nivået ditt står noe tilbake for mitt i hvert fall. 🙂

Slik ja, det er sikkert ikke dumt det heller, dette er et stålrør med 18 mm innvendig diameter, har bare tredd slangen ned i røret, så egentlig ikke skjøtet den heller 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Olaandref skrev:

@Mortenejtakk for det, hyggelig med litt svar her inne, føler jeg prater med meg selv i blant 😅 Tja, jeg føler jeg knoter i blant, tror ikke nivået ditt står noe tilbake for mitt i hvert fall. 🙂

Slik ja, det er sikkert ikke dumt det heller, dette er et stålrør med 18 mm innvendig diameter, har bare tredd slangen ned i røret, så egentlig ikke skjøtet den heller 🙂

Dette blir 10 av10 og som jeg har sagt før ,endelig en skikkelig prosjekttråd her 😊

Det trenger vi uten tvil og jeg kommenterer hvertfall så ofte jeg kan da dette er gøy tråd .🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir 10 av10 og som jeg har sagt før ,endelig en skikkelig prosjekttråd her 😊

Det trenger vi uten tvil og jeg kommenterer hvertfall så ofte jeg kan da dette er gøy tråd .🙏

Håper jeg får sveist inn litt stål i helgen, men jeg skal til på et større prosjekt i huset denne helgen, uansett, det må jeg drive med på dagtid når barna er våken, så om kvelden kan jeg nok lure meg til noen timer ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...