Gå til innhold

BMW E61 UTVIDENDE VEDLIKEHOLD


Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

Herlig! Har ikke orket å fikse i min enda, men det blir like irriterende hver gang man har åpnet glassluka og trekker har satt seg fast i øver posisjon uten at man tenker på det og setter seg bak rattet igjen og havner rett i "varebilsumulator" uten midtre speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette med at flere har problemer, med at trekket ikke løser seg ut, ved åpning av luken. Men hører man et klikk, fra el. delen ved åpning av luken, så er nok problemet iht. hva jeg viser til. Så er det en fordel, og flytte noe rundt, med det store hjulet, slik at det mindre hjulet på motoren, får bedre tak. Da tannhjulet, vil få noe slitasje, ved benyttelse på samme sted over flere år. Men det skal sies at tannhjulene, er av meget god kvalitet. Slik at jeg ser ikke noe særlig, med slitasje på hjulene.

Når jeg kjøpte setene, fikk jeg med motorer som satt på eiers bil. Og det er en 05 mod. Mens jeg har en 04 mod. Og om du ser på utløser knappen, er det noe forskjell på størrelsene. Slik at jeg kunne ikke benytte, de jeg fikk av selger. Er for øvrig motorene med små knapper, som er til min bil.

20230416_064339.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20230509_151115.jpg

20230510_154701.jpg

20230510_154737.jpg

Vel, da er setene montert inn, samt at kontaktene er tilkoblet stolene. Men det er ingen bevegelse i stolene. Og jeg som var i den gode tro, at det var kun var og koble +/-  på kontakten, som Otis forklarte skoglund i en tidligere tråd.

https://bimmers.no/forums/topic/826757-5serie-comfort-seter-kobling-skjema-på-disse/#comment-3397369

20230424_070743.jpg

Men det er vist ikke så enkelt, da det må tilføres flere ledninger. Og siden jeg har en 04 mod. Skal ledningene monteres i delen for bla.a. pdc. Så da er spørsmålet, om en som har gjort denne jobben tidligere, kan gi meg info, med hvilke ledninger som må tilføres, det originale ledningsnettet. Og om hvor disse skal kobles opp, i tidligere nevnte del.

20230510_153356.jpg

20230510_153555.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev er forsåvidt sant, men dog avhenger det av hvilken bil (utstyrsnivå man har).

For din del siden du ikke hadde setevarme, må du gjøre noe der. En annen ting du må ha, siden du ikke hadde elektriske seter med minne, er at du må ha strøm til knappene på setet. Dette kan enkelt løses ved å laske strøm fra hoved inntaket på setet til kontakten til knappene. Det er en kort stump på 10cm. Merk! Dette er dog ikke riktig måte, men en fullgod funksjonell måte, uten å trekke ledning fra sikringsboks under dashbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel setevarmer i de gamle setene, om jeg da ikke har helt misforstått. Som man ser av knappene på panelet hvor bla.a. PDC er lokalisert. Så det vil si, at det ikke er koblet opp setevarmer i stolene?

20230412_214149_i4Fek7R3mvfvjfDUaRPoGj.j

Bildet under er kun for og vise, hvilke knapper, som sitter på mitt panel.

image_108983_big.jpg

Har du bilde eller annen info og vise til, når det gjelder hvor den korte strøm stumpen skal gå. Da jeg ikke er helt med, på hva du mener. Takk

Iht. minne delen, så lar jeg det ligge for nå. Kun bevegelse for de, forskjellige alternativene til setene.

Endret av Positiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på hva du mente i første innlegget ditt ang setene, siden du sier at du må bytte SZL panel. Om du hadde setevarme, så er det ente en mindre endring som må til for å fortsette å ha det på de nye setene, eller ingen endring.

Men for å kunne svare deg riktig, så er det kjekt å vite hva du hadde og hva du tok fra. (Utstyrsnivå og årsmodell)

Nå har ikke jeg sååå god tid om dagene, så da orker jeg ikke sammenligne alt og lete etter det som er rett, så derfor vil ihvertfall jeg ha det mer detaljert før jeg begynner lete prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel otis, Det jeg viser til i mitt første innlegg iht. saken. er ledningsnettet mitt, samt det som satt i bilen hvor setene er tatt ut i fra. For øvrig, er det en 05 mod. og min er en 04 mod. Så her er som sagt begge bilene prelift.

Det er igjen så mye og ta tak i nå vedr. bilen. Så jeg er kun intr. i, med å få setene til og bevege seg. Så får jeg ta tak i, memory delen etter hvert. Og som du sier, må jeg ha strøm til justerings panelt på setene. Og du skriver at det skal holde med en kort ekstra strømledning til, for og få bevegelse i setene. Så om du har bilder, eller kan gi meg nr. på uttaket til ledningspluggen, som da skal ha denne strømmen.

Og jeg skal ikke skifte ut panelet. Bildet var kun for at man lettere kan se, hvilke knapper som sitter på mitt panel. Da de er identiske. Som igjen viser at jeg har setevarmer.

Og som du ser av tidligere bilder som er lagt ut. Er tidligere seter del elektriske. 

Så om du kan forklare meg fra hvilken nr. på hovedkontakten hvor den 10 cm ledningen skal monteres opp mot enhet for justering av knappene?

20230424_064451.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...