ehaugsnes Skrevet Søndag kl. 16:40 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 16:40 Da var bilen innendørs! Fått vaska av den grønske og mose, og fått på den kledelige style5 😄 tidlig og begynne med hjul, men er litt mer motiverende uansett! skal begynne demontering av alt interiør og forbrede litt rustsveising nå! mslello, Ampera, Larssoyl og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mandag kl. 19:49 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 19:49 Ble ei økt idag og! Ivrig nå som det endelig skjer ting😅 begynte og bytte ut vakumslanger på x5’n, fikk på trykkrør og innsug! Oppdaga litt fukt ved den bakerste dysa. Tok den opp og rengjorde, men alt så greit ut der. Mistenkte da returlinja på toppen. Kom på at jeg hadde ny returlinje liggende fra en e46 320d jeg hadde for lenge siden… så jeg fikk bytta 4 av 6 om ikke annet! Så kutta jeg opp nye biter imellom de to siste. Panseret på e23’n var fint som arbeidsbenk🤪 Så gikk hodelykta tom for strøm, så da gikk jeg over til e23’n i stede, siden den står der det er bedre lys. Begynte smått med og ta ut interiøret og gjøre klart for rustsveising! Etter og ha fått ut begge framsetene kjente jeg noe rart under gulvteppe bak. Det var som ei vannseng😂 tok opp matta og fjerna dreneringspluggen i gulvet. Var 3-4cm med vann der! Så mye verre ut enn det var heldigvis, alt som ligner på rust er bare råtne støydempingsmatter. Her må hele gulvteppet ut, rengjøres og vaskes, før det legges nye matter Dreneringshullet i gulvet var absolutt ikke ille! Gøy😄 laffe, sveigis, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 06:07 Share Skrevet Tirsdag kl. 06:07 Er en befrielse å ta opp tepper på en eldre bil når det er hel ved Erlend.😊 Angående vann i gulv så tenker jeg du bør se på pakninger rundt dører feks . Vet ikke hvordan det er på e23 ,men når vann kommer inn i gulv bak så er det ofte pakninger rundt baklykt eller koffertlokk som er ødelagt . På min e28 er det pakning ved lokket samt rust rundt den ene falsen som holder list. Uansett ikke vær redd for å oppdatere ofte på e23en din .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Tirsdag kl. 08:15 Share Skrevet Tirsdag kl. 08:15 Kult at det var du som endte opp med den E23, jeg håpet at den gikk til noen som ville få den på veien fremfor å trenge en delebil. Kult med norsk historie og utrolig kult at den har forhandler emblemet bak ennå, sånt synes jeg er stilig. Sånne biler som dette er det uhyre viktig at vi entusiaster tar vare på og bevarer for ettertiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Tirsdag kl. 09:00 Share Skrevet Tirsdag kl. 09:00 De blir alltid våte de skumgummimattene der, det er jo rene svampen. Etter 40 år så har det alltid kommet inn noe vann og det har jo ingen måte og komme ut på igjen. Du letter bilen sikkert 25 kg bare med og henge de opp til tørk. Der du kan lete innvendig rust er rundt pedalene og opp langs torpedoveggen. Tilsvarende på andre siden, også langs med kanalene. Utvendig bør du ta av framskjermene før du leverer den til sveising. Jeg vil bli veldig forbauset hvis du ikke finner rust der. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå