asperaa Skrevet Mars 30, 2023 Share Skrevet Mars 30, 2023 Har en e46 320d hvor turbo tok kvelden her om dagen(suselyd,sirenelyd uling mellom 1k-2k). Skulle egentlig ha den på rep for å bytte bærearmer begge sider foran(fikk prisanslag på 9k på dette), men plutselig tok turboen kvelden. Har sett på mekonomen og en ny turbo koster 11k pluss arbeid for å bytte. Må da bytte turbo og bærearmer for å få den ordentlig på veien igjen. Er det verdt å reparere eller bare skrot? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 31, 2023 Share Skrevet Mars 31, 2023 Kommer an på bilen ellers. Er den godt holdt og uten nevneverdig rust kan man jo vurdere det, men er den generelt sliten ville jeg heller sett etter noe nytt. Man kan få overraskende mye bil til 20k. Har du bilder og evt mer info om bilen? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 31, 2023 Share Skrevet Mars 31, 2023 Eventuelt kjøpe en av samme modell, som delebil, ta vare på delene du trenger og selg resten i deler før du skroter den, kan fort komme billig ut av det på den måten. Eller plukk deler av din og fiks den nye, alt etter som hvilken som er best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinAa Skrevet Mars 31, 2023 Share Skrevet Mars 31, 2023 Enig med de andre kommentarene her. Ett sted må en sette grensen og ta i hvert fall et søk på finn og se hva du får for tilsvarende beløp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Mars 31, 2023 Share Skrevet Mars 31, 2023 Med tanke på alderen på bil, og kostnaden på reparasjonene, ville jeg personlig gått for ny bil. Når bilen er såpass gammel begynner ofte verkstedregningene og driftskostnadene for å holde den i gang å overstige bilens verdi, da er det plutselig ikke verdt å ha den lenger, med mindre man begynner å skru litt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 31, 2023 Share Skrevet Mars 31, 2023 Føler du den ser grei ut ellers, så kan du jo eventuelt forsøke å selge den som delebil/repobjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asperaa Skrevet April 1, 2023 Forfatter Share Skrevet April 1, 2023 Har vært på finn og sett litt hva som til rundt 30k og nesten alt har noe slitedeler og lignende som må skiftes. Noe som jeg har allerede bytte i løpet av de siste to åra. Nye hjullager alle fire, nye støtdempere alle fire, alt av bremser utenom caliper og bremserør som fortsatt er ok, stab.stag bak. Er rust på høyre hjulbue foran, men skal bytte når det blir litt varmere i været. Har gått 166k tenker jeg velger å reparere det etter litt sjekking av tilstander på andre litt nyere modeller. Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 1, 2023 Share Skrevet April 1, 2023 Hvis det bare er turboen så får du vel en billig slik på huggeren om du kan skru selv så er jo jobben gratis også. Slike ting er alltid et regnestykke på biler under 70k i verdi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 1, 2023 Share Skrevet April 1, 2023 Det høres jo ut som du har en bra bil. Dette er individuelt, og du må spørre deg selv hva du verdsetter i det daglige. Gir bilen deg den lille ekstra kjøregleden som gjør at det er helt innafor å pendle til og fra jobb? Som gir deg den gode følelsen bak rattet som man ofte får med eldre BMWer? Snur du deg på parkeringsplassen og ser på bilen når du forlater den? Hvis ja, så kan det godt hende at det er verdt å påkoste den på tross av at det er en gammel, billig sliter. Du vil ikke få igjen pengene dine, men hvis du ikke har andre spesifikke modeller i kikkerten du ønsker å erstatte den med, hvorfor bytte bare for å bytte? Hvis bilen derimot ikke gir deg noe og du er dritt lei, så er det kanskje like greit å prøve noe nytt. Men fordelen er at du vet hva du har, og du vet ikke hva du får når du kjøper en ny bruktbil. Setter selv stor pris på eldre biler og folk som holder dem gående - det krever at man er dedikert og det krever at man må prioritere mer penger på vedlikehold istedenfor billån, finansiering og verditap. Så lenge du har bil vil pengene dine forsvinne ned i det sorte hullet uansett, forskjellen ligger i hvordan de forsvinner. Vedlikeholdskostnader er mye mer synlig i privatøkonomien din enn lån og verditap som lettere skjules og rettferdiggjøres... Evopower, Fredrik og HakonLimseth reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå