Gå til innhold

Olje


N3n
 Share

Anbefalte innlegg

Det står i instruksjonsboken til bilen. Så lenge oljen oppfyller BMWs krav som bla. LL04 så er ikke merket så viktig.
Olje kan jo kjøpes overalt på Internett.. Koed.no, gsbildeler.no, eurodel.no, ebay.com, mekonomen.no .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpevann? På oljelokket står det castrol i kjøretøy boka står det at BMW anbefaller castrol.

 

Igjen, hvorfor klarer ingen å svare meg på det jeg spør etter. Det er mange forskjellige typer og jeg prøver å velge det riktige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at BMW anbefaler Castrol er at de betalte mest.

Men det bør stå i instruksjonsboka hva som er kravene bl.a om du må ha LL04. Nå du finner ut det så behøver det ikke å være Castrol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, N3n said:

Igjen, hvorfor klarer ingen å svare meg på det jeg spør etter. Det er mange forskjellige typer og jeg prøver å velge det riktige

Du fikk i grunn henvisning til å gå inn på castrol sine nettsider og velge din egen bil der. Nå gir jeg deg en direkte link til oljevelgeren:

findcaroil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw anbefaler castrol av den enkle grunn at de betalte mest penger for å være bmw's anbefalte oljeprodusent.

Skal du ha castrol så har mekster tilbud på en LL04 5w-30:

https://www.mekster.no/castrol-edge-ti-fst-5w-30-4l-650159.html?gclid=Cj0KCQjwi46iBhDyARIsAE3nVraC7jgK6yu2ke6rsZeY8zdX5xlsgEZzYr-712hki9iCrshL7GWW18AaAtjTEALw_wcB

Personlig pleier jeg å gå for 5-liters dunken til Gulf, som GS har tilbud på året rundt. Olje er veldig smak og behag, men for guds skyld bruk filter fra Mann når du skifter olje. Kun det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, N3n skrev:

Såpevann? På oljelokket står det castrol i kjøretøy boka står det at BMW anbefaller castrol.

 

Igjen, hvorfor klarer ingen å svare meg på det jeg spør etter. Det er mange forskjellige typer og jeg prøver å velge det riktige

BMW har anbefalt Shell olje i mange år siden de har hatt avtale med Shell siden 2018. Castrol fikk vel avtale med BMW igjen i 2022. Money talks.... Så BMW anbefaler de som betaler mest penger. På 80/90 taller var det vel Mobil1 som var anbefalt..

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Mobil1 5w-50 på min E90 med N57 motor og Ravenol 10w-60 på S54n. Står Castol på oljelokket på begge motorene. Satser på at det ikke blir motorras i sommer heller.

Oljen til E90 N57 min:

1684155870_2018-03-1818_13_55.thumb.jpg.b4c20258900d6348688a4c960ce41a3a.jpg

På baksiden står det følgende: 

1040063600_2018-03-1818_14.50-2.thumb.jpg.fd9fcb47f4fc24756d9de164f9e14a0e.jpg

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...