Gå til innhold

BMW 524TD 1984


jokkeeng
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, TurboJens skrev:

Eg ville tatt slangen av før dieselfilteret og lagt den ned i ei kanne med diesel. Sett om det blei slutt på lufta.

Om det fortsatt kjem inn luft kan du ta av sen blanke slangen å legge den i ei kanne.

Sidan filteret ser ut til å vere det høgaste punktet så kan det vere sprekke i huset eller kanskje og ein membran til handpumpa uten at det vil lekke diesel ut. Det såg nesten ut på videoen at det blei slutt på boblene når du trykte handpumpa litt inn. Det gir ikkje meining dersom lufta kjem frå tanken.

Dette var ingen dum idé! Likte tankegangen her!😄 nei du har forøvrig rett i det med st filteret er høyeste punkt og lufta forsvinner kvar eneste gang jeg bruker primepumpen, så mulig problemet ikke ligger bak i tanken. 4k + var kostbart for nytt armatur. Håper det ikke er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Begynt å tenke litt på å snart gå i gang med litt rustsveising av kanalene, er det noen som har noen gode råd før man går i gang? 
Har sveiseapparat fra biltema med flusstråd, og har sveist kanaler på en MB 190 tidligere og det gikk helt greit, med litt ekstra slipearbeid i ettertid pga sprut.
Alle råd tas imot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 months later...
17 timer siden, sveigis skrev:

Du må poste når du skal til på e28en ,det blir stas .😊

Misunner deg 524en .

Det blir postet!

Byttet dieselfilter og returslanger på dysene her om dagen og nå ble luftboblene borte. Har testkjørt i oppoverbakke, å nå funker motoren helt supert, drar godt denne diesel sekseren! Drar en god del bedre enn en w124 300d(NA)som jeg hadde tidligere faktisk!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2023 den 21.06, jokkeeng skrev:

Begynt å tenke litt på å snart gå i gang med litt rustsveising av kanalene, er det noen som har noen gode råd før man går i gang? 
Har sveiseapparat fra biltema med flusstråd, og har sveist kanaler på en MB 190 tidligere og det gikk helt greit, med litt ekstra slipearbeid i ettertid pga sprut.
Alle råd tas imot med takk:)

Kjøp eit skikkeleg apparat, type Esab eller Kemppi, 0,8 kompakttråd og gassflaske. Då har du utstyr i mange år som du får tak i eventuelle reservedelar til om det skulle vera nødvendig 🙂 Utanom det so ville eg bladd litt i tråden/trådane til @Morty999då han har sveist ein del E28. Usikker på om han fortsatt er aktiv innpå her, men.

Her er eit eksempel på tråd. Eg skumlas berre kjapt litt på dei siste sidene. Rundt side 26 eller deromkring såg eg kanalsveising av noko slag 🙂

 

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, jokkeeng skrev:

Det blir postet!

Byttet dieselfilter og returslanger på dysene her om dagen og nå ble luftboblene borte. Har testkjørt i oppoverbakke, å nå funker motoren helt supert, drar godt denne diesel sekseren! Drar en god del bedre enn en w124 300d(NA)som jeg hadde tidligere faktisk!😄

Bra😊

Hjelper med en service på de og knall den funker .

Når disse kom så var det vel noe av det sprekere man fikk på en vanlig personbil.

Prøvde en manuell giret for 22 årsiden og ble igrunn satt ut hvor bra den gikk og denne var sliten 😅.

Mandig svev i denne og det liker vi .

Blir gøy å følge videre her .

Er det mye sveising på den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del sveising i kanalene, må fabrikere meg noen lapper å legge i tenker jeg. Har og to nye sveisekanaler, men disse dekker veldig lite av rusta som er.

ser ut for at det kan være drenering fra takluke og dekksprut som er årsak her, værst framme, men må gjøres litt i bakhjørnene og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, RF91 skrev:

Kjøp eit skikkeleg apparat, type Esab eller Kemppi, 0,8 kompakttråd og gassflaske. Då har du utstyr i mange år som du får tak i eventuelle reservedelar til om det skulle vera nødvendig 🙂 Utanom det so ville eg bladd litt i tråden/trådane til @Morty999då han har sveist ein del E28. Usikker på om han fortsatt er aktiv innpå her, men.

Her er eit eksempel på tråd. Eg skumlas berre kjapt litt på dei siste sidene. Rundt side 26 eller deromkring såg eg kanalsveising av noko slag 🙂

 

Takker! Har lyst å ta meg råd til det, men det blir isåfall ikke idag for å si det sånn. Den tråden til morty må man se nærmere på!😄 hadde vært gøy å kunne sveise TIG på slikt, men vi hadde kun MIG/MAG/pinner på mekken, for 15år siden😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, jokkeeng skrev:

Det er en del sveising i kanalene, må fabrikere meg noen lapper å legge i tenker jeg. Har og to nye sveisekanaler, men disse dekker veldig lite av rusta som er.

ser ut for at det kan være drenering fra takluke og dekksprut som er årsak her, værst framme, men må gjøres litt i bakhjørnene og.

Skjønner .

Drenering til soltak må du bare få bort fra kanal med en gang .

Det har jeg gjort på alle mine biler og slipper rust nettopp fra det problemet .

I min tråd så er der bilder hvordan jeg gjorde på min e28 og det er en befrielse og se vannet renne ut ved innerskjermer kontra fylle seg opp i kanaler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jokkeeng skrev:

Takker! Har lyst å ta meg råd til det, men det blir isåfall ikke idag for å si det sånn. Den tråden til morty må man se nærmere på!😄 hadde vært gøy å kunne sveise TIG på slikt, men vi hadde kun MIG/MAG/pinner på mekken, for 15år siden😂

Spar litt og ta deg råd til da. E dag og natt å sveisa med skikkeleg apparat. Om du har foretak so blir da endå litt billigare óg 😉 Ha lyst å læra meg TIG-sjøl óg, men da får venta til E30'en e ferdigsveist og på bakken att. Eg bruka eit Esab Caddy c200i og e veldig fornøyd med da. Heilt topp til bil-/hobbybruk. Trur ikkje eg ville brukt da til å sveisa 20mm plater, men 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Begynt sånn smått! Fått kjøpt meg gass på tess, og hel tråd. Nå funker biltema apparatet mitt nogenlunde greit. Brenner ikke gjennom å får ting ihop. Ser ikke strøkent ut, men tror dette holder for meg:)

var en del rundt tårnet som jeg fikk tatt å sveiset og behandlet da. Blir nok ganske lik jobb på høyre siden når den tid kommer, tenker å ta venstre foran og bak så flytte bilen til andre sia i garasjen, slik at halve garasjen ikke er okkupert.IMG_6431.jpeg

IMG_6430.jpeg

Endret av jokkeeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...