Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, E.C. skrev:

Sikker på det? Nyeste firmware som var planen her. CIC-en er fra E-serie, så jeg ser egentlig på dette som ren firmware update. Koding tar jeg fra mobilen med ProTool.

Ikke 100%, men når jeg oppdaterte min E90 fra liten til stor navi så måtte jeg bruke NCS. Kunne ikke bruke ISTA-P.

• 5 months later...
Skrevet

Hei. Jeg har ista 4.39.20 installert. Opplever at service funksjon for egr er borte. Kan utføre adaption/reset egr, men ikke justere åpning. Hvilken versjon ista d skal en da velge som har denne egr funksjonen. Noen sier 4.04.12 ? Skulle jo ønske noen hadde fungerende link til ista nedlastning. Må takle G31 2017 mod.

Ser det også er en 4.40 versjon nevnt i denne  tråden. Er d slik at egr adjust funksjon i ista menyen kan legges til på et vis ?

Sverre

Skrevet
1 time siden, Sverre_BMW525d skrev:

Skulle jo ønske noen hadde fungerende link til ista nedlastning. Må takle G31 2017 mod.

Hvis du leser innlegget mitt s. 1 så er det det :)

Skrevet
1 time siden, Reef89 skrev:

Hvis du leser innlegget mitt s. 1 så er det det :)

Ok. Å kjøpe fra bcables 👍 Men vet du hvilken versjon de/du har og om det er service funksjon for egr justering i den versjonen ? Litt usikker på dette 🤔

Skrevet (endret)
42 minutter siden, Sverre_BMW525d skrev:

Ok. Å kjøpe fra bcables 👍 Men vet du hvilken versjon de/du har og om det er service funksjon for egr justering i den versjonen ? Litt usikker på dette 🤔

Jeg har gammel versjon 4.32.15 (har ikke oppdatert ennå)  ..EGR greiene vet jeg ikke, men mulig å sende de mail og spørre om alt mulig.
Vet ikke hvilken versjon som gjelder nå?

Endret av Reef89
Skrevet
50 minutter siden, Sverre_BMW525d skrev:

Om jeg husker rett, så må du ned på minst 4.05 versjon, helst eldre. Spørsmålet er da hvorvidt denne støtter nyere bil som G30, og hvorvidt denne funksjonen er gjort tilgjengelig i DDE 8.x.x.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ved bytte til større batteri, registrering funka med ISTA-D, men så kom det melding om at ny str. må programmeres.
Stemmer det at man ikke kan programmere endringen etterpå med Enet kabel med ISTA-D?

Skrevet

Man MÅ ikke programmere større batteri, men man BURDE gjøre det, og det kan fint gjøres med ENET kabel på ISTA-D.

Skrevet
12 timer siden, Otis skrev:

Man MÅ ikke programmere større batteri, men man BURDE gjøre det, og det kan fint gjøres med ENET kabel på ISTA-D.

Programmeringsfanen er "grået ut" og kan ikke gå inn på den.

Jeg fikk registrert det nye batteriet i servicemenyen.
Stemmer det at A95 skal registreres som A90?

Skrevet

Ja, det å endre batteri størrelse er ikke å regne som en faktisk programmering. Man endrer det vha service menyen, da får man spørsmål som til slutt forstår hva som er gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...