Gå til innhold

Ista d+p

F00rnes
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, E.C. skrev:

Sikker på det? Nyeste firmware som var planen her. CIC-en er fra E-serie, så jeg ser egentlig på dette som ren firmware update. Koding tar jeg fra mobilen med ProTool.

Ikke 100%, men når jeg oppdaterte min E90 fra liten til stor navi så måtte jeg bruke NCS. Kunne ikke bruke ISTA-P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Hei. Jeg har ista 4.39.20 installert. Opplever at service funksjon for egr er borte. Kan utføre adaption/reset egr, men ikke justere åpning. Hvilken versjon ista d skal en da velge som har denne egr funksjonen. Noen sier 4.04.12 ? Skulle jo ønske noen hadde fungerende link til ista nedlastning. Må takle G31 2017 mod.

Ser det også er en 4.40 versjon nevnt i denne  tråden. Er d slik at egr adjust funksjon i ista menyen kan legges til på et vis ?

Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sverre_BMW525d skrev:

Ok. Å kjøpe fra bcables 👍 Men vet du hvilken versjon de/du har og om det er service funksjon for egr justering i den versjonen ? Litt usikker på dette 🤔

Jeg har gammel versjon 4.32.15 (har ikke oppdatert ennå)  ..EGR greiene vet jeg ikke, men mulig å sende de mail og spørre om alt mulig.
Vet ikke hvilken versjon som gjelder nå?

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Sverre_BMW525d skrev:

Ok. Å kjøpe fra bcables 👍 Men vet du hvilken versjon de/du har og om det er service funksjon for egr justering i den versjonen ? Litt usikker på dette 🤔

Om jeg husker rett, så må du ned på minst 4.05 versjon, helst eldre. Spørsmålet er da hvorvidt denne støtter nyere bil som G30, og hvorvidt denne funksjonen er gjort tilgjengelig i DDE 8.x.x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ved bytte til større batteri, registrering funka med ISTA-D, men så kom det melding om at ny str. må programmeres.
Stemmer det at man ikke kan programmere endringen etterpå med Enet kabel med ISTA-D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Otis skrev:

Man MÅ ikke programmere større batteri, men man BURDE gjøre det, og det kan fint gjøres med ENET kabel på ISTA-D.

Programmeringsfanen er "grået ut" og kan ikke gå inn på den.

Jeg fikk registrert det nye batteriet i servicemenyen.
Stemmer det at A95 skal registreres som A90?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det å endre batteri størrelse er ikke å regne som en faktisk programmering. Man endrer det vha service menyen, da får man spørsmål som til slutt forstår hva som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...