Gå til innhold

E30 M3 med M5 motor - ser etter en bestemt bil


gejens430
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, gejens430 skrev:

Nei, denne var bygd om på 90 tallet. Jeg så den rundt 97 da den var til salgs. Mener verkstedet som jobbet med den lå på Økern eller området rundt der.

Okei, ja du har denne som jeg vet om som sjekker av på alle punkter utenom motor som stammer fra E39 M5, der ligger finn-annonse også:

Ellers kanskje andre vet noe :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jeg så var en original M3, ikke ombygd 3 serie til M3, men med M5 motor. Var også godkjent, stod i vognkortet. Finner ikke noe om den på nettet.

Eieren da hadde også en Alpina 5 serie som var ganske kraftig tunet…

Endret av gejens430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg tenker på bytta eier i fjor etter den meg bekjent siste 15 åra hadde vert tiltenkt banebil, men eier skada seg i ei mc ulykke og så stoppa det opp. Den er nå under full restaurering med m88 og hele pakka. Den blir nok å sjå på treff neste år :)  ny eier må nesten få avduke den selv, men den er ivertfall ikke for salg og kommer helt sikkert ikke til å bli den heller. Eier har derimot pussa opp flere m biler så den blir nok meget bra, og veldig spesiell mtp den er godkjent med m88. Den ble faktisk ombygd av ett kjent tysk bmw tuningfirma for noen alvorlige summer når det ble gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

På 10.8.2023 den 22.28, gejens430 skrev:

Samt trist at den ikke er til salgs. Angrer på at jeg ikke kjøpte den bilen😃

 Var meg som kjøpte bilen den gang i 97..  ga meg masse hodebry, men samtidig til evig e30 m3 entusiast 😉

Er rett som du skriver, nesten ingen som visste om den bilen og den har gått under radaren totalt.. var synd det blei påbegynt et stort prosjekt på den, burde blitt holdt "orginal"

Var kjøpt ny i Norge i 86, sendt til tyskland i 88 og bygd om med "m6" motor for stoooore summer.. Hadde den fra 97 til 2001 ish.

Bra den blir pussa opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2023 den 23.56, NilsP skrev:

 

 Var meg som kjøpte bilen den gang i 97..  ga meg masse hodebry, men samtidig til evig e30 m3 entusiast 😉

Er rett som du skriver, nesten ingen som visste om den bilen og den har gått under radaren totalt.. var synd det blei påbegynt et stort prosjekt på den, burde blitt holdt "orginal"

Var kjøpt ny i Norge i 86, sendt til tyskland i 88 og bygd om med "m6" motor for stoooore summer.. Hadde den fra 97 til 2001 ish.

Bra den blir pussa opp igjen!

Har du bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...