Gå til innhold

Kjøp e91


Lucassj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei tenker å kjøpe e91 da min e61 tok kvelden i går desverre.

Har funnet 2 stykk som jeg er interessert i, den ene er manuell og har gått 155k men er bakhjulstrekk

Den andre er automat men har gått 219k, men det er firhjulstrekk som jeg egt vill ha.

Den ene har apple CarPlay men har sort/brune seter så må byttes til hel brune.

Den andre har ikke apple CarPlay så det må ettermonteres men har helsorte seter.

Begge to er 330d med ca 400hk.

Hva er tankene deres? Hvilken burde jeg kjøpe?

 

https://www.finn.no/325620224

https://www.finn.no/330106409

Endret av Lucassj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første alternativet er jo helt klart mest interessant - E91 330d rwd manuell med individual interiør. 

Eneste problemet er at alle andre tenker det samme, så bilen er i følge @tennbrikket en rævkjørt felleshøl-hore du burde styre unna. Du risikerer med andre ord å sitte igjen med ymse kjønnssykdommer/driftskostnader etter å ha eid den bilen der et halvt år. 

Det andre alternativet er også en attraktiv bil. Bare husk at den har gått 12-13 år i Tyskland før import, så ta kilometerstanden med en spade salt og fokuser heller på tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første der ville jeg ikke tatt i med ildtang engang. Den andre har tilsynelatende en greiere eierhistorikk, men er generelt veldig skeptisk til gamle biler med høy trimmingsgrad. Jeg er milevis unna målgruppen for denne typen biler da, så det er sagt.

Men det kommer jo an på dine preferanser, bruksområde, risikovillighet og evne til å skru selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faceliften syns jeg er høyt priset med tanke på kilometerstand.

Pre-faceliften har hatt 7+ eiere, der flere ser ut til å være unge. Det sammen med hva som nevnes ovenfor hadde i hvertfall gjort meg skeptisk.

Syns forøvrig det blir litt dumt å fjerne interiøret fra en Individual bil for å sette i et "vanlig" interiør.

Har og ulike baklykter av en eller annen grunn? Ytre er vanlige, mens indre er Blackline lykter.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2023 den 9.25, *MrB* skrev:

Den første der ville jeg ikke tatt i med ildtang engang. Den andre har tilsynelatende en greiere eierhistorikk, men er generelt veldig skeptisk til gamle biler med høy trimmingsgrad. Jeg er milevis unna målgruppen for denne typen biler da, så det er sagt.

Vi er helt på bølgelengde her! Jeg sjekket jo ikke eierhistorikk i mitt første innlegg. Begge bilene virker for meg uinteressante, derfor er de to jeg hadde i link mye mer og bedre biler til omtrent samme pris. I mine øyne. Altså original. De mangler kanskje M-Sport synes noen, men det trengs ikke her. Street cred er kanskje ikke like høy, men tipper "timer på verksted" vil være endel lavere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det trenger å være relevant så fikk den tidligere eieren en hp laptop med ISTA, inpa og diverse av meg 😂. Sleit med at den ikke startet. Skulle egentlig lese av koder, men ga han heller en maskin, var en kameratgjeng som leide ett verksted hvor de hadde mye kule BMWer, m3 osv. Tenkte en laptop med bmw diagnose kommer godt med når man kjører gammel bmw😅. Fikk aldri høre konklusjonen om hvorfor den ikke startet vel å merke.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daniel. skrev:

Dette er vel i hvertfall en god grunn til å styre unna faceliften 🧐

6565.PNG.b9a065535564c02d76aa5cf7af2837ad.PNG

Ser det nå at den hadde gått 284k i 2022, km stand er ikke problemet men prisen mtp km stand er et problem 

Screenshot_2023-12-08-19-54-48-87_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...