Thomas_325i Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 (endret) Hei, noen som vet å komme i kontakt med TRF? Finner ingen informasjon på nett lengre. Har søkt opp tidligere, da har det kommet opp både TRF og QuickFix. Endret April 15 av Thomas_325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 @TRF Slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_325i Skrevet April 15 Forfatter Share Skrevet April 15 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 Quicfix la vel ned nettsiden og har annonsert på Facebook at de ikke skal drive noe særlig mer med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_325i Skrevet April 15 Forfatter Share Skrevet April 15 Okei. Synes det var rart at den var tatt ned ja. Får høre å se hva han sier. Er det eventuelt noen andre som kan anbefales på Østlandet? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 (endret) Stengt tatt ikke noe forskjell på andre tunere når man ser bort fra TRF så bare å velge en eller annen. Endret April 15 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_325i Skrevet April 15 Forfatter Share Skrevet April 15 (endret) Ja, tenker det samme da ja egentlig. Får se om jeg får noe respons fra TRF. Er snakk om en 730d 2006 mod med m57n2. Automaten tåler vel steg 1? Endret April 15 av Thomas_325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 (endret) 1 time siden, Thomas_325i skrev: Ja, tenker det samme da ja egentlig. Får se om jeg får noe respons fra TRF. Er snakk om en 730d 2006 mod med m57n2. Automaten tåler vel steg 1? Jeg brukte Tuning gruppen og steg1 med EGR delete, har kjørt rundt 1år nå og er fornøyd, har downpipe liggende men er usikker på om jeg skal gå for steg2 som gir meg ca 20hk mer, altså om det er verdt det? Eneste måtte jo vær at man slipper den regenereringen av DPF med tilhørende diesel som slipper forbi stempelringer og havner i bunnpanna. Endret April 15 av Haug530D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 2 timer siden, Thomas_325i skrev: Ja, tenker det samme da ja egentlig. Får se om jeg får noe respons fra TRF. Er snakk om en 730d 2006 mod med m57n2. Automaten tåler vel steg 1? Zf 6hp er solid girkasse Thomas_325i reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 1 time siden, Haug530D skrev: Jeg brukte Tuning gruppen og steg1 med EGR delete, har kjørt rundt 1år nå og er fornøyd, har downpipe liggende men er usikker på om jeg skal gå for steg2 som gir meg ca 20hk mer, altså om det er verdt det? Eneste måtte jo vær at man slipper den regenereringen av DPF med tilhørende diesel som slipper forbi stempelringer og havner i bunnpanna. Steg 2 er absolutt å anbefale. Ikke bare 20hk ekstra, men fjerning av DPF føles som å koble av tilhenger. Turbo slipper å gå i mottrykk så den vil spinne opp mye raskere. Bakdelen er litt mer styr før en EU kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_325i Skrevet April 15 Forfatter Share Skrevet April 15 (endret) 26 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Zf 6hp er solid girkasse Høres bra ut 👌 1 time siden, Haug530D skrev: Jeg brukte Tuning gruppen og steg1 med EGR delete, har kjørt rundt 1år nå og er fornøyd, har downpipe liggende men er usikker på om jeg skal gå for steg2 som gir meg ca 20hk mer, altså om det er verdt det? Eneste måtte jo vær at man slipper den regenereringen av DPF med tilhørende diesel som slipper forbi stempelringer og havner i bunnpanna. Skal sjekke litt rundt og få noen tilbud i nærheten. Endret April 15 av Thomas_325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 28 minutter siden, Øyvind L. skrev: Steg 2 er absolutt å anbefale. Ikke bare 20hk ekstra, men fjerning av DPF føles som å koble av tilhenger. Turbo slipper å gå i mottrykk så den vil spinne opp mye raskere. Bakdelen er litt mer styr før en EU kontroll. Ja det beste hadde vel vært og fått tak i en brukt DPF og tatt ut innmaten i den, men det koster vel en arm og en legg pluss litt mer 😂 Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 28 minutter siden, Haug530D skrev: Ja det beste hadde vel vært og fått tak i en brukt DPF og tatt ut innmaten i den, men det koster vel en arm og en legg pluss litt mer 😂 Dukker stadig opp noen brukte DPF på Finn til enn rimelig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 1 time siden, Øyvind L. skrev: Bakdelen er litt mer styr før en EU kontroll. En annen bakdel er også at man konstant må ha i bakhodet faren for å bli vinka inn av SVV, med påfølgende krav om full dokumentasjon på at bilen er satt tilbake til standard. Bare der ryker det noen tusenlapper, samt hodebry ved å finne noen som tar seg tid til å ordne dokumentasjonen. Virker som SVV har blitt ganske så hissige på dette i det siste utifra mengden økende innlegg på FB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larssoyl Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 Noen som har prøvd og merket forskjell på tømt dpf ifht downpipe? Beste av begge verdener hadde vell kanskje vært å tømt en dpf og sveist inn ett rett rør innvendig?🤔 De kan vell strengt tatt ikke ta deg på noe dersom dpf er der og ingen merker etter kapp og sveis ekstern at noe har blitt tuklet med?😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå