Gå til innhold

Tuning diesel anbefalinger?


Thomas_325i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet å komme i kontakt med TRF?
Finner ingen informasjon på nett lengre.
Har søkt opp tidligere, da har det kommet opp både TRF og QuickFix.

Endret av Thomas_325i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Synes det var rart at den var tatt ned ja. Får høre å se hva han sier.

Er det eventuelt noen andre som kan anbefales på Østlandet?
Noen som har erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thomas_325i changed the title to Tuning diesel anbefalinger?
Skrevet (endret)

Ja, tenker det samme da ja egentlig.
Får se om jeg får noe respons fra TRF. 
Er snakk om en 730d 2006 mod med m57n2. Automaten tåler vel steg 1?

 

Endret av Thomas_325i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thomas_325i skrev:

Ja, tenker det samme da ja egentlig.
Får se om jeg får noe respons fra TRF. 
Er snakk om en 730d 2006 mod med m57n2. Automaten tåler vel steg 1?

 

Jeg brukte Tuning gruppen og steg1 med EGR delete, har kjørt rundt 1år nå og er fornøyd, har downpipe liggende men er usikker på om jeg skal gå for steg2 som gir meg ca 20hk mer, altså om det er verdt det? Eneste måtte jo vær at man slipper den regenereringen av DPF med tilhørende diesel som slipper forbi stempelringer og havner i bunnpanna.

Endret av Haug530D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thomas_325i skrev:

Ja, tenker det samme da ja egentlig.
Får se om jeg får noe respons fra TRF. 
Er snakk om en 730d 2006 mod med m57n2. Automaten tåler vel steg 1?

 

Zf 6hp er solid girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haug530D skrev:

Jeg brukte Tuning gruppen og steg1 med EGR delete, har kjørt rundt 1år nå og er fornøyd, har downpipe liggende men er usikker på om jeg skal gå for steg2 som gir meg ca 20hk mer, altså om det er verdt det? Eneste måtte jo vær at man slipper den regenereringen av DPF med tilhørende diesel som slipper forbi stempelringer og havner i bunnpanna.

Steg 2 er absolutt å anbefale. Ikke bare 20hk ekstra, men fjerning av DPF føles som å koble av tilhenger. Turbo slipper å gå i mottrykk så den vil spinne opp mye raskere. Bakdelen er litt mer styr før en EU kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
26 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Zf 6hp er solid girkasse

Høres bra ut 👌

1 time siden, Haug530D skrev:

Jeg brukte Tuning gruppen og steg1 med EGR delete, har kjørt rundt 1år nå og er fornøyd, har downpipe liggende men er usikker på om jeg skal gå for steg2 som gir meg ca 20hk mer, altså om det er verdt det? Eneste måtte jo vær at man slipper den regenereringen av DPF med tilhørende diesel som slipper forbi stempelringer og havner i bunnpanna.

Skal sjekke litt rundt og få noen tilbud i nærheten. 

Endret av Thomas_325i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Steg 2 er absolutt å anbefale. Ikke bare 20hk ekstra, men fjerning av DPF føles som å koble av tilhenger. Turbo slipper å gå i mottrykk så den vil spinne opp mye raskere. Bakdelen er litt mer styr før en EU kontroll.

Ja det beste hadde vel vært og fått tak i en brukt DPF og tatt ut innmaten i den, men det koster vel en arm og en legg pluss litt mer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Haug530D skrev:

Ja det beste hadde vel vært og fått tak i en brukt DPF og tatt ut innmaten i den, men det koster vel en arm og en legg pluss litt mer 😂

Dukker stadig opp noen brukte DPF på Finn til enn rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Øyvind L. skrev:

Bakdelen er litt mer styr før en EU kontroll.

En annen bakdel er også at man konstant må ha i bakhodet faren for å bli vinka inn av SVV, med påfølgende krav om full dokumentasjon på at bilen er satt tilbake til standard. Bare der ryker det noen tusenlapper, samt hodebry ved å finne noen som tar seg tid til å ordne dokumentasjonen.

Virker som SVV har blitt ganske så hissige på dette i det siste utifra mengden økende innlegg på FB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd og merket forskjell på tømt dpf ifht downpipe? Beste av begge verdener hadde vell kanskje vært å tømt en dpf og sveist inn ett rett rør innvendig?🤔 De kan vell strengt tatt ikke ta deg på noe dersom dpf er der og ingen merker etter kapp og sveis ekstern at noe har blitt tuklet med?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...