sveigis Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Nye lamper ble saker 😊 Godt du og kan ta den i bruk igjen nå etter kassebytte tenker jeg . mr.pingu reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Herlighet, har vært borti litt av hvert i det siste ser jeg. Godt det blir ordnings på det, og viser seg at det er verdt å betale litt ekstra for motor- og drivverksforsikring. Såg også veldig bra ut med LCI lamper! mr.pingu reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden LCI lykter er alltid en fin oppgradering. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 9 hours ago, ahj said: Det ble natt og dag det med LCI lamper. nydelig 100% enig 8 hours ago, sveigis said: Nye lamper ble saker 😊 Godt du og kan ta den i bruk igjen nå etter kassebytte tenker jeg . Ja veldig bra å ta egen bil i bruk igjen Nå bare få den godkjent 27. oktober som er 4 dager for fristen. Jeg liker ikke det men nå jar bilen såpass mye ferske deler at den må komme gjennom uten problemer. 7 hours ago, papertiger said: Herlighet, har vært borti litt av hvert i det siste ser jeg. Godt det blir ordnings på det, og viser seg at det er verdt å betale litt ekstra for motor- og drivverksforsikring. Såg også veldig bra ut med LCI lamper! Hehe ja de ekstra kroner i måneden har fått god utbytte på dem. Om jeg ikke hadde det måtte jeg tenke ny bil. 6 hours ago, Reef89 said: LCI lykter er alltid en fin oppgradering. Og lett å gjennomføre BMW tilbyr sånn sett for nesten alle modeller og gir ofte en grei løft.
Snagg30 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Kjekt å se forsikringer man betaler godt for kommer kjøper til gode! Flott det ordnet seg ellers mye herlig arbeid som vanlig, lekkert med LCI lykter
mr.pingu Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden 5 minutes ago, Snagg30 said: Kjekt å se forsikringer man betaler godt for kommer kjøper til gode! Flott det ordnet seg ellers mye herlig arbeid som vanlig, lekkert med LCI lykter Takk takk Ja det lønner seg når uhell er ute. Ellers har jeg hatt «en stor problem*» ettersom en stor bortfall av inntekten som jeg var vant til. *min farfar sa alltid; om det kan løses med penger er det egentlig ikke en problem, bare en mental omstilling 😛
Snagg30 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 5 minutter siden, mr.pingu skrev: Takk takk Ja det lønner seg når uhell er ute. Ellers har jeg hatt «en stor problem*» ettersom en stor bortfall av inntekten som jeg var vant til. *min farfar sa alltid; om det kan løses med penger er det egentlig ikke en problem, bare en mental omstilling 😛 Kjedelig at slikt skjer! Håper det ordner seg. hvordan opplevde du å bruke motor / drivverk forsikringen? Va de imøtekomme eller opplevde du at de prøvde å vri seg unna? mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, Snagg30 said: Kjedelig at slikt skjer! Håper det ordner seg. hvordan opplevde du å bruke motor / drivverk forsikringen? Va de imøtekomme eller opplevde du at de prøvde å vri seg unna? Jeg er sikker det ordner seg til slutt, spørmålet er når. Det var litt kranglete i begynnelsen da symptomer var ikke tydelig og jeg betalte de første diagnose timene selv før en annen saksbehandler sa at jeg kunne bare få en saksnummer og be verksted å booke på det nummeret og sende til forsikring direkte… Men så ble det den diagnose 4 nye dyser på mistanke. Siden det var på mistanke foreslo forsikring selv at jeg skulle betale halvparten av egenandel og om det ikke løste problemet da skulle jeg betale fulle summen (som er 12000 om bilen har gått mer enn 100.000). 4 nye dyser hjalp ingenting og så har det gått nesten 6 måneder men siden BMW Vestfold mistet en del dyktige ansatter kunne de ikke feilsøke videre og jeg ble videresendt til BMW Drammen. Der sa de at de var girkasse men på det tidspunktet var det ikke tydelige symptomer bare at bilen ristet oppover bakken rundt 80kmt og dødt moment når man står stille og prøver å komme seg bort (ta en luke på rundkjøring). Uansett, forsikring ville ikke ta girkasse med en gang selv om BMW Drammen trodde det var det. Forsikring tenkte at det også kunne være fordelingskasse eller Haldex clutchen så de ville at det skulle utelukkes først. Det ble gjort og på det tidspunktet var det fortsatt ikke feilkoder men BMW Drammen var sikker at girkasse kommer til å ryke en eller annet gang. Forsikring ringte meg om hvorfor BMW Vestfold byttet dyser om det var girkasse hele veien. «Det må du ikke spørre meg om» Så da ble avtalt om at BMW Vestfold sier girkasse nå også så tar vi det. Så vært bilen der hele dagen og de feilsøkte og testkjørte fant bare at nedre motorfeste var gåen men det var jeg veldig skeptisk til. Så sa de «komm, da viser vi det», så satt vi oss i bilen og satt bilen i Nøytral og ga gass og bilen ristet. Dette har jeg prøvd mange ganger og det var aldri et problem så da tok vi oss(2 BMW mekanikere og meg i passasjersete) en kjøretur og så konka hele girkassen. 😅 Kunne ikke skjedd på et bedre tidspunkt. Så var det tydelig feilkoder og ble bytte av girkasse godkjent med en gang og kunne jeg hente ut leiebil hos hertz neste dag. Så helt friksjonsfritt gikk det ikke men det forela heller ikke noe tydelige symptomer eller feilkoder og jeg skjønner at forsikring har ikke lyst å lade delekanonnen heller. Jeg så faktura på 4 dyser inkl arbeid og det var 39k uten moms, så på et viss hadde de allerede betalt for 1 skudd med delekanonnen Alt i alt synes jeg det var greit men ikke topp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå