mr.pingu Skrevet 9 timer siden Forfatter Share Skrevet 9 timer siden (endret) 19 hours ago, Saltkjelen said: Jeg bare egler deg litt, men isolert sett - ja, komfortsetene er digge. Først og fremst på grunn av knekk i øvre del av seterygg, men det er jo litt individuelt fra kropp til kropp hva man verdsetter. Jeg er heller ikke sikker på hvor enkelt det er å få setene til å fungere, så det blir jo et litt learning by doing-prosjekt og ekstremt moro å få til. "Ekstremt moro"? Kan det tolkes som at du stiller opp med garasje og hjelp? 😇 Jeg stiller i så fall opp med bil prøve kanin og seter Fått tilbud på 5000kr for begge setene her. Dekselet på fører sete er skrapa opp men alt av skinn ser grei ut etter min mening. Trenger bare en rens og litt kjærlighet eller hva er deres mening? Ja eller nei? Ny deksel koster forresten 1000kr med CCN rabatt så totalt ville bli 6000kr. Det er vel ikke så dårlig det. Edit: Fikk opplyst at det er limrester på brytterpanelet. Tydeligvis har satt over teip. Ukjent hvorfor. 15 hours ago, teerex said: Jeg har et nytt Tesla passasjersete i ekte skinn til Model S , før de begynte med vegan skinn. Kjøpte det på den tiden jeg var Tesla-fan og hadde bestilt Model Y. Men det tok jo slutt etter at jeg prøvde en E70 med komfortseter 😄 Aner ikke hva jeg skal bruke det til, men finner sikkert på noe morsomt etterhvert ☺️ Er dette en slags forsøk a bli kvitt den sete? Kanskje du kan bruke den til sim-rig, om du er interessert i det Endret 9 timer siden av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet 9 timer siden Share Skrevet 9 timer siden 15 hours ago, teerex said: Jeg har et nytt Tesla passasjersete i ekte skinn til Model S , før de begynte med vegan skinn. Kjøpte det på den tiden jeg var Tesla-fan og hadde bestilt Model Y. Men det tok jo slutt etter at jeg prøvde en E70 med komfortseter 😄 Aner ikke hva jeg skal bruke det til, men finner sikkert på noe morsomt etterhvert ☺️ Må jo være en perfekt kontorstol? mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet 9 timer siden Share Skrevet 9 timer siden Her er det bare å handle, igen bmw er komplett uten komfortseter, hud, softclose, comfortaccess, ledstriper i alle lister og lys i alle knapper. Alcantara trekk i taket er også et must 😜 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet 8 timer siden Forfatter Share Skrevet 8 timer siden 3 minutes ago, flobben said: Her er det bare å handle, igen bmw er komplett uten komfortseter, hud, softclose, comfortaccess, ledstriper i alle lister og lys i alle knapper. Alcantara trekk i taket er også et must 😜 Hehe. Lett å handle med penger fra andre Så du tror jeg får skinnet fint med litt TLC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 8 timer siden Share Skrevet 8 timer siden 39 minutter siden, papertiger skrev: Må jo være en perfekt kontorstol? 1 time siden, mr.pingu skrev: "Ekstremt moro"? Kan det tolkes som at du stiller opp med garasje og hjelp? 😇 Jeg stiller i så fall opp med bil prøve kanin og seter Fått tilbud på 5000kr for begge setene her. Dekselet på fører sete er skrapa opp men alt av skinn ser grei ut etter min mening. Trenger bare en rens og litt kjærlighet eller hva er deres mening? Ja eller nei? Ny deksel koster forresten 1000kr med CCN rabatt så totalt ville bli 6000kr. Det er vel ikke så dårlig det. Edit: Fikk opplyst at det er limrester på brytterpanelet. Tydeligvis har satt over teip. Ukjent hvorfor. Tenker du må bestemme selv om dette er noe du har lyst til eller ikke! Det er en viss risiko og ingen garanti for at vi får det til selv om noen russere har dreisen på det, men jeg bidrar mer enn gjerne om du velger å prøve. Ps! Om du er seriøs, må vi gjøre noe mer research i setemoduler og slike ting, så labben av "kjøp nå"-knappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet 8 timer siden Share Skrevet 8 timer siden 12 minutter siden, mr.pingu skrev: Hehe. Lett å handle med penger fra andre Så du tror jeg får skinnet fint med litt TLC? Absolutt, var ment som en spøk, men du er jo egentlig godt på vei med å fylle listen. ulempen med godt utstyrt bil er jo at man må ha tilsvarende eller mer når man skal bytte. Blir fort dyrt. vanskelig og si om det blir bra eller ei. Så lenge det ikke er rifter i skinnet så er det håp. Alle nye skinnseter er jo lakket med klarlakk, så skal i teorien holde å vaske de ned for å få de bra. Er vel oppgradert skinnkvalitet på komfortsetene til vanlig også mener jeg, men her har kanskje andre mer å bidra med. mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet 8 timer siden Share Skrevet 8 timer siden (endret) 1 time siden, papertiger skrev: Må jo være en perfekt kontorstol? Ja planen var vel egentlig å bruke den til lyttestol til popanlegget i kjelleren. Mulig den har bra salgsverdi, jeg fikk den for en slikk og ingenting. Men markedet for en slik stol er neppe kjempestort ☺️ Kanskje dumt at jeg kappet av en liten styretapp under stolen som irriterte meg hver gang jeg skulle sette den fra meg noe sted. Får vel heller forske litt på hvordan jeg får aktivert de forskjellige styremotorene i stolen, uten å aktivere sideairbagen 😄 Men det er iallefall knotter på siden, så kanskje bare å koble strøm på en eller annen pinne..... Endret 8 timer siden av teerex Saltkjelen og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet 8 timer siden Share Skrevet 8 timer siden 1 time siden, mr.pingu skrev: Er dette en slags forsøk a bli kvitt den sete? Kanskje du kan bruke den til sim-rig, om du er interessert i det Ja, er du interessert i å bytte det mot et BMW komfortsete? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet 6 timer siden Forfatter Share Skrevet 6 timer siden 5 minutes ago, Saltkjelen said: Tenker du må bestemme selv om dette er noe du har lyst til eller ikke! Det er en viss risiko og ingen garanti for at vi får det til selv om noen russere har dreisen på det, men jeg bidrar mer enn gjerne om du velger å prøve. Ps! Om du er seriøs, må vi gjøre noe mer research i setemoduler og slike ting, så labben av "kjøp nå"-knappen. Skjønner at jeg må bestemme selv Jeg synes det hadde vært utrolig spennende å få til samtidig er det snart vinter og har ikke plass til å gjøre det. Og om jeg lagrer en sete sett i leiligheten / i den liten boden vi har, tror jeg at dama flytter ut på sammen dag jeg henter de Sånn sett, det løser seg med plass til lagring men kanskje jeg begynner å angre på det i etterkanten. Annet ting som holder meg tilbake er at jeg er egentlig fornøyd med setene jeg har. Så det blir bare nok for gøy. Setemodulen i tilfelle av S459A (vanlig seter med minne) bruker F15 og F48 sammen modul, S456A (komfort seter med minne) ble aldri lansert på X1 så her vi må bare satse at det kommer til å funke men jeg tror det vil det. Både F15 og F48 er på sammen Canbus (K-CAN2) Pin 5& pin 6 på X14*1B uavhengig hvilken sete (fører) Strøm og jording er stort sett likt og bar at pin 14 er 0.35 på F48 og X5 har 0.5 der og 1 jording ledning til. Det er vel ikke store saker, bare legge ny jordingsledning til sete kontakt. 12V+ er heldigvis lik. Airbaggene sitter på andre pins hos X14*1B på F15 enn F48, så de må plugge om tenker jeg. F48 har ikke airbag i hodestøtte så den kan vi droppe eller kanskje få det til men da må det nok trekkes ledning til ACSM og så kodes ACSM riktig. Litt usikker om jeg vil tulle med ACSM modulen. Eneste hvor det kan bli litt vanskelig er passasjer sete den har aldri vært på K-CAN2 på F48, så her kan setevarme tulle det til men jeg tror jeg vet koding for det. Jeg har jeg lest og undersøkt litt før og jeg vet at andre på F30 har fått det til hvor det sammen er tilfelle. Følgende har jeg skrevet ned i notatene og det skal få varme over på CAN-bus i stedenfor LIN. Sitzheizung_low_front -> inaktiv (00) (LIN setevarmer) ComAdapterPdu_22A_BFS -> aktiv (01) (CAN-bus BeiFahrer Sitze) ComAdapterPdu_232_FAS -> Aktiv (01) (CAN-bus FAhrer Sitze) Jeg skal lage en oversikt i kveld men alle pins på X14 og X12 (de velkjente gule sete kontakter) og forskjellen mellom F48 og F15. Annet utfordring er lys E44, de sitter under baksete mens på X1 F48 henger de under stolen. Den kan vi ikke ta ut fordi den er del av innerbelysning i LIN-kretsen. Du har selv erfaring med adressering av LIN innerbelysning så det trenger jeg ikke å utdype noe mer Bonus blir det når vi får ambient lighting til å funke på setene (det er ambient lysstripe i X5 sete på baksiden 😎), men her kommer vi på sammen krets med ambient lighting som er i F48 fra før. Så litt usikker om det skal tulle til med interiør belysning auto-adressering eller ikke. Jeg mener at vi kan bare plugge inn på den fordi F48 bruker ikke LIN men 2 forskjellig utganger på BDC'en som styrer begge fargene (bare 2 farger på pre-LCI F48). LCI ambient belysning har gått over til LIN. 11 minutes ago, Saltkjelen said: Ps! Om du er seriøs, må vi gjøre noe mer research i setemoduler og slike ting, så labben av "kjøp nå"-knappen. Akkurat overført overført 750 EUR for 2 adaptive LCI lykter, budsjettet for November er brukt opp 😅 1 hour ago, teerex said: Ja planen var vel egentlig å bruke den til lyttestol til popanlegget i kjelleren. Mulig den har bra salgsverdi, jeg fikk den for en slikk og ingenting. Men markedet for en slik stol er neppe kjempestort ☺️ Kanskje dumt at jeg kappet av en liten styretapp under stolen som irriterte meg hver gang jeg skulle sette den fra meg noe sted. Får vel heller forske litt på hvordan jeg får aktivert de forskjellige styremotorene i stolen, uten å aktivere sideairbagen 😄 Hva med begynne å ta ut airbagen først? Eller om du vet koblingskjema bare nappe riktig ledning ut av kontakten før du begynner å sette 12V på en eller annet Eller er det kanskje ikke 12V på Tesla? 52 minutes ago, teerex said: Ja, er du interessert i å bytte det mot et BMW komfortsete? 😄 Nei, helt feil merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 6 timer siden Share Skrevet 6 timer siden Love it! Jeg tenker det bør gå fint, da det virker som at F48 og F15 mer eller mindre er samme bil når vi ser på den med elektroniske øyne. Ser komfortsetemodulen ender på 684, mens sportssetemodulen ender på 682. Sannsynligvis fordi førstnevnte har flere funksjoner. Enig i at man bør beholde belysningen under setet og ikke tukle med autoadressering. Ambientbelysningen bak er ikke berørt av autoadressering, så denne er enkel å få i hop. Enten strekke til samlepunkt som går til BDC eller strekke kabel til ambientbelysning som er i midtkonsoll. Sprengladning/airbag i nakkestøtte er kodbart. mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet 5 timer siden Share Skrevet 5 timer siden 56 minutter siden, mr.pingu skrev: Hva med begynne å ta ut airbagen først? Eller om du vet koblingskjema bare nappe riktig ledning ut av kontakten før du begynner å sette 12V på en eller annet Eller er det kanskje ikke 12V på Tesla? Om det er mulig å fysisk ta ut airbag uten å ødelegge eller demontere setet helt vet jeg ikke. Men så lenge den ikke er tilkoblet noe så går det vel bra. Jo på de aller fleste Tesla-utgavene er det 12V. Mye moduler og greier under setet iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet 5 timer siden Forfatter Share Skrevet 5 timer siden 2 minutes ago, teerex said: Om det er mulig å fysisk ta ut airbag uten å ødelegge eller demontere setet helt vet jeg ikke. Men så lenge den ikke er tilkoblet noe så går det vel bra. Jo på de aller fleste Tesla-utgavene er det 12V. Mye moduler og greier under setet iallefall. Jeg byttet ut airbaggen i sete mitt for å være sikker at det stemte siden min seter kom fra en F45 og da var delenummer på airbaggen annerledes. Jeg vet ikke hvordan det er med Tesla seter men på BMW tar man av bakdeksel og så kan man begynne å kle av litt av skinntrekket og komme til airbaggen. Helt uten å ødelegge noe teerex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet 5 timer siden Share Skrevet 5 timer siden 1 hour ago, mr.pingu said: Og om jeg lagrer en sete sett i leiligheten / i den liten boden vi har, tror jeg at dama flytter ut på sammen dag jeg henter de Kondolerer, her har interiørsettet som skal inn i E61 vært i kjellerstua i over ett år og nå har jeg et taktrekk som er til salg på kontoret i tillegg. Ingen problem med samboer, enn så lenge 😅 mr.pingu og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå