ifrasjøen Skrevet Juli 31 Share Skrevet Juli 31 Hei, skal kjøpe første bil snart og vurderer BMW. Har sett på mye 3-serie fra 2012-2016, siden jeg er under 18 så får jeg ikke sjekket hvor mye forsikring blir. Noen som har peiling på ca pris i månden? Bilene jeg ser på er under 200km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 31 Share Skrevet Juli 31 Det er bare å gå på forsikringsselskapene sine nettsider og plotte inn skiltnummer og fødsels- og personnummer, så får du opp en pris. De aller fleste seriøse forsikringsselskaper har en slik mulighet. Forsikringspriser er høyst individuelt basert på alder, skadehistorikk både for fører og bilmodell, bosted etc. så umulig å gi gode svar på dette for oss her. Det er også store variasjoner mellom de forskjellige selskapene, da skadehistorikken i If for en modell kan være mer omfattende enn for samme bilmodell i Gjensidige, for å ta et eksempel. Ron Jeremy og Larssoyl reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 31 Share Skrevet Juli 31 Det må sjekkes på forsikringssiden som nevnt. Ikke mulig gi svar på det her inne. Det er mye som spiller inn som nevnt samt om en er medlem i klubber, organisasjoner osv. kan har noe å si på prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juli 31 Share Skrevet Juli 31 Han sier han får ikke opp priser med sitt personnr fordi han er under 18. Men da er det bare å ringe rundt og spørre. Bruk da gjerne et konkret skiltnr fra en aktuell bil på Finn, slik at du sammenligner epler mot epler. Noen selskaper gir høyere startbonus enn andre, så det kan være greit å bruke litt energi på dette. Sjekk også evt medlemsfordeler. NAF, OBOS, LMK osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ifrasjøen Skrevet Juli 31 Forfatter Share Skrevet Juli 31 42 minutter siden, *MrB* skrev: Han sier han får ikke opp priser med sitt personnr fordi han er under 18. Men da er det bare å ringe rundt og spørre. Bruk da gjerne et konkret skiltnr fra en aktuell bil på Finn, slik at du sammenligner epler mot epler. Noen selskaper gir høyere startbonus enn andre, så det kan være greit å bruke litt energi på dette. Sjekk også evt medlemsfordeler. NAF, OBOS, LMK osv. takk, skulle bære sjekke om noen hadde opplevd det samme og viste noe gjennomsnitts pris😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 31 Share Skrevet Juli 31 Det er så å si bortimot umulig å si hvor du havner. Noen selskaper gir deg inntil 60 % startbonus, mens jeg i min tid startet på 20 %. Bonusen er en form for rabatt. På en forsikring med basepris på 10 000 kr vil 60 % bety at du betaler 4000 kr, mens 20 % betyr at du må ut med 8000 kr. Så allerede her kan du se en dobling i pris. Jeg har opplevd at prisen for mine biler kan være opp mot 2x høyere hos et annet selskap, da med samme bonus og alt annet likt. Da er du oppe i potensielt 4x forskjell i pris. I tillegg kommer alder, bosted og kjørelengde inn. Når du kjøper såpass nytt som 2012-2016 er det naturlig med kasko i tillegg (ofte krav fra bank ved lån over 100 000 kr, om du har pant i bil). Ca. 10 år gammel 3-serie med kasko for en 18-åring tror jeg kan gi deg en pris i område 20-30k år + TFF på ca 3k. Optimistisk sett tror ikke jeg at du bør regne med under 2000 kr i måneden. Trikset før var å gå til det selskapet som gir deg høyest startbonus. Så kjører du skadefritt i et halvt år og kan hoppe til neste selskap og få 10 % mer bonus (normalt tar det ett år med skadefri kjøring å gå opp 10 %, men ved bytte av selskap er det nede i 6 mnd.). Jeg triksa en del med det i starten, men da begynte man som sagt på 20%, nå kan man fort få 50-60% på noe kampanje og da blir det ikke like vesentlig. Lykke til med bmw! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet August 1 Share Skrevet August 1 Det kan også være lurt å sjekke med mindre selskaper. Jeg fikk bra pris på ibis, og de har ikke egen pris for sjåfør under 24, bare høyere egenandel. Kjekt for meg med barn som kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 1 Share Skrevet August 1 22 hours ago, E.C. said: Det er så å si bortimot umulig å si hvor du havner. Noen selskaper gir deg inntil 60 % startbonus, mens jeg i min tid startet på 20 %. Bonusen er en form for rabatt. På en forsikring med basepris på 10 000 kr vil 60 % bety at du betaler 4000 kr, mens 20 % betyr at du må ut med 8000 kr. Så allerede her kan du se en dobling i pris. Jeg har opplevd at prisen for mine biler kan være opp mot 2x høyere hos et annet selskap, da med samme bonus og alt annet likt. Da er du oppe i potensielt 4x forskjell i pris. I tillegg kommer alder, bosted og kjørelengde inn. Når du kjøper såpass nytt som 2012-2016 er det naturlig med kasko i tillegg (ofte krav fra bank ved lån over 100 000 kr, om du har pant i bil). Ca. 10 år gammel 3-serie med kasko for en 18-åring tror jeg kan gi deg en pris i område 20-30k år + TFF på ca 3k. Optimistisk sett tror ikke jeg at du bør regne med under 2000 kr i måneden. Trikset før var å gå til det selskapet som gir deg høyest startbonus. Så kjører du skadefritt i et halvt år og kan hoppe til neste selskap og få 10 % mer bonus (normalt tar det ett år med skadefri kjøring å gå opp 10 %, men ved bytte av selskap er det nede i 6 mnd.). Jeg triksa en del med det i starten, men da begynte man som sagt på 20%, nå kan man fort få 50-60% på noe kampanje og da blir det ikke like vesentlig. Lykke til med bmw! Jeg hopper over til annet forsikringsselskap hvert halvt år. Hos Storebrand lå de merke til det og satt meg på en liste hvor han selger ringer meg når det har gått 6 måneder, flytter jeg forsikring til konkurrent og så henter han meg tilbake på sammen dag. jeg har nå bodd 4 år i Norge og jeg er på 75% 2. år. Så det er altså 6 skadefri år, fikk start på 60☺️ Det er også mye å hente å bytte / ringe rundt. I mitt tilfelle ble en gang ringt av han samme selger og han spurte hva ligger du på nå i måneden? Jeg sa 1800kr for alt, betalte egentlig 2100kr «Oh men det kan vi ordne» så jeg betaler per dags dato nå 1900kr for topp innbo inntil 1M kr, reise topp og for bil toppkasko 30k km inkl TFF. Sammen for strøm, bytter hver gang velkomsttilbudet er over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre 2468 Skrevet August 1 Share Skrevet August 1 Min datter på 18 år har en Bmw 318D Touring 2013-modell. Denne koster kr.30428,- pr. år inkl.trafikkforsikring. Da er det 12000 km kjørelengde og 70% bonus. Dette er i Gjensidige, der hun har brukt øvelseskjøring-appen, og har også hatt en gammel Bmw 520 registrert på seg i 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå