Gå til innhold

N20b20 får cylinder misfire etter tuning


moeesander
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Var hos OptiTuning idag å fikk tunet bilen min, F31 320i med N20b20b motor.

Når jeg kjørte derfra så tenkte jeg at jeg måtte teste et «pull» å da begynner bilen å rykke mens jeg gir på samt går i nødmodus med motorlampe. 
 

Leste av feilkoder å da kommer disse opp:

1: P0304 - Cylinder 4 misfire detected.

2: U1164 - (Permanent)

Både coils & plugger er byttet for ikke veldig lenge siden, så litt rart at det kommer samme dag som bilen har fått seg tune.

Noen her som har hatt erfaringer med dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Reklamer til de som utførte tuningen, få resatt bilen til orignal og pengene tilbake. Så reiser du til en seriøs aktør og bruker det dobbelte av hva du gjorde hos OptiTuning og får en tune som du kan ha mye glede av 👍

Har allerede sendt de melding å «klage». Hvem aktør er seriøs og bra? Mener OptiTuning var ganske flinke jeg😅 hvertfall det jeg har hørt uten å sjekket ut så alt for mye😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hpi skrev:

Ser det er noen som skifter til kaldere plugger og annet "gap" når de tuner litt hardt for å unngå misfire. 

Ja har lest litt om det, vet du evt hvilke plugger det er snakk om? har du delenr eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette "problemet" med en Cooper S med tunet N14 jeg hadde. Der måtte jeg kjøre på 98 oktan, da var ikke problemet til stede. Byttet også til kaldere plugger (fra Cooper Works versjonen) som nevnt over her. 

Men først og fremst; dersom ikke optituning har spesifisert annet drivstoff og andre plugger i tune; gå tilbake og få pengene tilbake, selv om de helt sikkert vil si at det ikke er tuningfila det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, moeesander skrev:

Ja har lest litt om det, vet du evt hvilke plugger det er snakk om? har du delenr eller noe?

Jeg har ikke noe erfaring med dette selv men ser at det skrives at NGK SILZKBR8D8S (97506) fungerer bedre på flere av n motorene ved tuning. 

Står også om gap ved opptil 2 bar ladetrykk og over 2 bar ladetrykk. Det er oppgitt i tommer så du må regne om i mm. 1 tomme er 25.4mm

Opptil 2 bar blir det da 0.56-0.58mm men over 2 bar ladetrykk er de helt nede i 0.46mm men det kan du sikkert se bort ifra. 

Du kan lese om det her, her er også en film om hvordan du justerer gap på plugger.  Jeg har ingen erfaring med dette selv og kan heller ikke gå god for noe av dette men du kan jo høre med de som tunet bilen om de anbefaler kaldere plugger.

BMW F series (N55 / S55 / N63TU / S63TU) Spark Plugs - What brand and which gap? - bootmod3 customer service - bootmod3 Wiki (atlassian.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, papertiger skrev:

Hadde dette "problemet" med en Cooper S med tunet N14 jeg hadde. Der måtte jeg kjøre på 98 oktan, da var ikke problemet til stede. Byttet også til kaldere plugger (fra Cooper Works versjonen) som nevnt over her. 

Men først og fremst; dersom ikke optituning har spesifisert annet drivstoff og andre plugger i tune; gå tilbake og få pengene tilbake, selv om de helt sikkert vil si at det ikke er tuningfila det er noe galt med.

Snakket med de å de feilsøkte å prøvde flere ganger med andre programmer osv, men samme feil. De mente det var coils/plugger som begynte å bli for slitt evt var av for dårlig kvalitet. Må vel sjekke ut nye plugger sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hpi skrev:

Jeg har ikke noe erfaring med dette selv men ser at det skrives at NGK SILZKBR8D8S (97506) fungerer bedre på flere av n motorene ved tuning. 

Står også om gap ved opptil 2 bar ladetrykk og over 2 bar ladetrykk. Det er oppgitt i tommer så du må regne om i mm. 1 tomme er 25.4mm

Opptil 2 bar blir det da 0.56-0.58mm men over 2 bar ladetrykk er de helt nede i 0.46mm men det kan du sikkert se bort ifra. 

Du kan lese om det her, her er også en film om hvordan du justerer gap på plugger.  Jeg har ingen erfaring med dette selv og kan heller ikke gå god for noe av dette men du kan jo høre med de som tunet bilen om de anbefaler kaldere plugger.

BMW F series (N55 / S55 / N63TU / S63TU) Spark Plugs - What brand and which gap? - bootmod3 customer service - bootmod3 Wiki (atlassian.net)

Tusen takk for god informasjon! Fikk beskjed fra de om at det trengs vel nye plugger ja, får sjekke ut litt👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...