Gå til innhold

EGR kjøler F25 innkalling Bavaria

Share

Anbefalte innlegg

Meg bekjent er det vel bare B47/B57 som får oppdatert i-step versjon, men det er mulig det er nye retningslinjer nå. 

Frem til nå har jeg ikke hørt noe snakk om "programmering" som skal slette tuning ved skifte av EGR kjøler (N47/N57)

Her er et skriv fra BMW for skifte av EGR kjøler for (N47), men ikke et eneste sted er det nevnt software endring i DDE. 

Tror @tennbrikket er inne på noe her all den tid man skal utføre service funksjoner i ISTA ved skifte av kjøleren. 

Messenger_creation_119C46C0-B6E9-4348-BEF0-98D7B86B9537_0.thumb.jpeg.3b2bd7269eff793bfd4201ca77f4693c.jpeg

Messenger_creation_42D270A8-1BC3-471E-A5C5-16E2B82DBC7F_1.thumb.jpeg.9c20938927b88ad4d6ef53ea32d8add3.jpegMessenger_creation_47345A10-C876-4860-8097-D7F5C26DBF23_2.thumb.jpeg.2379d383ff37a40980df1f98127255c1.jpegMessenger_creation_9BE122B7-5F81-4FE7-BB82-A63F20C0D2E8_3.thumb.jpeg.db9fb379330607ac36cb9df4e141cf22.jpegMessenger_creation_ECD65EDD-B2B3-4E16-8AAB-2EC9F389E21E_4.thumb.jpeg.03c087428b44dc6a2303b4ddaacd4a03.jpegMessenger_creation_228C9F2D-1CB3-4087-B636-2BC3664D31F3_5.thumb.jpeg.2089d3a2ca13832dafadbfd8379f83e2.jpegMessenger_creation_518B1891-9FC7-4E90-B8B7-3D5005C0FDE9_7.thumb.jpeg.4466eac2798e48951999dc34c85b47e7.jpeg

Messenger_creation_EC313A1F-E2E7-4784-9E6E-050A1E82E8D5_6.jpeg

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hauken said:

Mitt inntrykk er at Bavaria gjør sitt ytterste for å skvise kroner ut av kunden når de skal skifte egr-kjøler gratis,de  kunne jo på forhånd nevnt at det ikke er kostnadsfritt for chippede biler. Fikk for øvrig tilbud om å skifte vindusviskere til den nette sum av 850kr. 

Det er ikke dårlig, 850kr. jeg fikk tilbud 1299kr for bytte av vindusviskere sist bilen var inne for service hos bilia. Jeg gjør det uansett selv og kjøpt en haug Bosch vindusviskere når det var på salg hos mekonomen tidligere i år. Tror jeg betalte litt over 1000kr for 3 sett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hadde bilen min inne i dag på BMW for tilbakekalling og de skulle bytte EGR ventilen. Bilen er en BMW x3 f25 20d 2013 modell og jeg har byttet spilleren til en DAB og byttet klimapanelet til faceliften. De får ikke kodet den nye egr ventilen til bilen. Hva tenker dere om dette? De må bytte EGR Ventilen til den gamle igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, genax skrev:

Hadde bilen min inne i dag på BMW for tilbakekalling og de skulle bytte EGR ventilen. Bilen er en BMW x3 f25 20d 2013 modell og jeg har byttet spilleren til en DAB og byttet klimapanelet til faceliften. De får ikke kodet den nye egr ventilen til bilen. Hva tenker dere om dette? De må bytte EGR Ventilen til den gamle igjen

Jeg hadde bedt de latt den nye EGR ventilen stå montert. Tatt bilen med hjem og spurt noen andre enn Bavaria om å kode den inn for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å fikse «utstyrsliste» så den stemmer overens med som hva er i bilen?

Jeg har ettermontert en haug av ekstra utstyr og har ingen problemer med koding hos BMW (Bilia i mitt tilfelle). Men jeg har bare ettermontert utstyr som var mulig som ekstrautstyr fra fabrik og.

DAB på F25 er utstyrskode «654 DAB tuner»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, mr.pingu skrev:

Er det ikke mulig å fikse «utstyrsliste» så den stemmer overens med som hva er i bilen?

Jeg har ettermontert en haug av ekstra utstyr og har ingen problemer med koding hos BMW (Bilia i mitt tilfelle). Men jeg har bare ettermontert utstyr som var mulig som ekstrautstyr fra fabrik og.

Gjort det samme på min E90. Kodet inn HK anlegg, stor navi med DAB+. Er som originalt fra fabrikken. Ingen merker det når man skal programmere noe der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Øyvind L. skrev:

Jeg hadde bedt de latt den nye EGR ventilen stå montert. Tatt bilen med hjem og spurt noen andre enn Bavaria om å kode den inn for deg.

Problemet var at om de ikke fikk kodet inn den nye EGR ventilen så fikk dem ikke betalt for jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Øyvind L. skrev:

Gjort det samme på min E90. Kodet inn HK anlegg, stor navi med DAB+. Er som originalt fra fabrikken. Ingen merker det når man skal programmere noe der. :)

9 timer siden, mr.pingu skrev:

Har ikke kodet inn noe DAB, men har byttet ut Frontpanelet til f25 lci klimapanelet og det er kodet inn, men der fikk dem også feil på kodingen ved EGR. Den gamle delen har jeg men ikke den gamle spilleren

Endret av genax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, genax said:

Har ikke kodet inn noe DAB, men har byttet ut Frontpanelet til f25 lci klimapanelet og det er kodet inn, men der fikk dem også feil på kodingen ved EGR. Den gamle delen har jeg men ikke den gamle spilleren

Hvordan er det kodet inn? Er VO skrivet til VCM? er ZeitKriterium endret?

Er den spilleren orginal BMW? Om ja, Finn riktig utstyrskode til den spilleren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mr.pingu skrev:

Hvordan er det kodet inn? Er VO skrivet til VCM? er ZeitKriterium endret?

Er den spilleren orginal BMW? Om ja, Finn riktig utstyrskode til den spilleren. :)

Mener den er VO kodet. Den spilleren er en original fra BMW, men hjelper det å kode den til bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, genax said:

Mener den er VO kodet. Den spilleren er en original fra BMW, men hjelper det å kode den til bilen? 

Ja, om det er orginal hjelper det å VO-kode både enhetene og VCM. VO-koding kan gjøres på 2 måter og noen ganger skriver man ikke til VCM. 
Enkleste måte å finne ut av det om read FA/VO returnere den nye utstyrsliste. Kan også bruke BimmerCode til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at BMW har blitt helt retard på dette. Jeg skjønner at man ideelt sett ønsker å oppdatere et komplett system, men å ikke greie å gjennomføre et sikkerhets-recall på en over 10 år gammel bil fordi komponenter som ikke har noe direkte med recallen å gjøre har blitt byttet ut til noe annet enn det som stod på fra fabrikk er direkte svakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bilen inne til egr bytte og fikk beskjed etter 1 uke at bilen måtte programmeres, men i kundeluken er de ikke akkurat flinke til å fortelle hva som skal programmeres når man spør. 
Så bilen var inne i 4 timer til for programmering 2 uker etter bytte. Ingen informasjon gitt meg som kunde, litt rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...