Skof1 Skrevet September 30, 2024 Skrevet September 30, 2024 Har en 2009 X5 35d e70 som har rullet 126000km, skal nå ha den på 30 000/2 år’s service m/bremsevæske bytte, og lurer på om det er noe spesielt jeg bør bytte? event kontrollere på denne servicen? Bilen begynner jo å bli litt "gammel" men siden den ikke har rullet så langt, så er det kanskje noe som burde kontrolleres/byttes ut? (Har tidligere byttet olje/filter og flushet girkassa) Er det noen som har tilgang til ett service skjema, som forteller hva som bør kontrolleres/ byttes på en slik service?
E.C. Skrevet September 30, 2024 Skrevet September 30, 2024 Med tanke på alder er det sikkert lurt å ta olje på begge diffene + fordelingskassa, dieselfilteret, vannpumpe/termostat og reimdrift. Samt sjekke det der plastdekselet som alltid drukner og kortslutter dyse 5 og 6.
Skof1 Skrevet September 30, 2024 Forfatter Skrevet September 30, 2024 Takk for svar! 🙏 Er det noe intervaller på fordelings kassa og diffene? mvh. Erik.
Skof1 Skrevet Onsdag kl. 10:24 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 10:24 På 30.9.2024 den 14.02, E.C. skrev: Med tanke på alder er det sikkert lurt å ta olje på begge diffene + fordelingskassa, dieselfilteret, vannpumpe/termostat og reimdrift. Samt sjekke det der plastdekselet som alltid drukner og kortslutter dyse 5 og 6. Er det to differ Og fordelingskasse?
Øyvind L. Skrevet Onsdag kl. 21:14 Skrevet Onsdag kl. 21:14 Slik så olja på fordelingskassa ut på min F31 335d etter 183 tusen km.. Absolutt vert å bytte, men på min fikk jeg sugd ut ca 2,5dl til slutt så kommer til å gjøre det et par ganger før jeg er fornøyd. Er jo ikke noe tappeplugg. Hpi og teerex reagerte på dette 2
teerex Skrevet i går, 08:59 Skrevet i går, 08:59 (endret) 12 timer siden, Øyvind L. skrev: Slik så olja på fordelingskassa ut på min F31 335d etter 183 tusen km.. Absolutt vert å bytte, men på min fikk jeg sugd ut ca 2,5dl til slutt så kommer til å gjøre det et par ganger før jeg er fornøyd. Er jo ikke noe tappeplugg. Ser noen snutter på youtube der de får sugd ut 4-6 dl. Det er vel 8 dl totalt på VTG. Husk å resette/rekalibrere VTG etter oljeskift. Skulle ta det på min i år, men blir vel utsatt til våren for oss som mangler garasjeplass. Bare såvidt passert 102k km. På noen VTG går det an å ettermontere tappeplugg, men ikke på min ATC45L. Husker ikke vedr. ATC35L, men ser jo tydeligvis at det går an på F31 335D her da ☺️ Men kan jo variere med årsmodell hva slags VTG som er montert (iallefall på E70). Endret i går, 09:24 av teerex Øyvind L. og mr.pingu reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Så var det å ha mot til å borret et hull i fordelingskassa da.. Hahah. Kjenner jeg får svetteperle i panna bare av å se den filmen. hahahaha. Men ja det er noe jeg absolutt har vurdert å borre inn. ALLE buder hatt det. Ser også at de klarer å suge ut 4-5dl olje, men jeg skjønner ikke hvordan de klarer et. Kassa på min 335d er sykt kompakt inne. Jeg brukte en 6mm pnaumatikk slange, men den butter i mot over alt uansett hvilke vinkel jeg stapper den inn fra. teerex reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Fordel med ATC 300 på E60 og E91 med tappeplugg skjønner jeg 👌 teerex og Otis reagerte på dette 2
Otis Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Samme med ATC700, som står på pre LCI E7x. E.C. reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden E70 30d facelift har også tappeplugg, ivertfall på 2011mod E.C. reagerte på dette 1
teerex Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 11 timer siden, Ingvaldsen skrev: E70 30d facelift har også tappeplugg, ivertfall på 2011mod Ja de brukte ATC450 et par år på E70 LCI, før de gikk over til ATC45L omkring 2012. Kanskje den var 50 kroner billigere, eller kanskje bedre. Hvem vet ATC35L har forøvrig drev, mens ATC450 og ATC45L har kjede. Ampera og Ingvaldsen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå