Lars S Skrevet Desember 21, 2024 Skrevet Desember 21, 2024 11 timer siden, Bjerknez skrev: Kjørte en tur til Svinesund i dag etter jobb. Fra jobben til jeg parkerte på Svinesund hadde jeg kjørt 39km. og temperaturen var mellom -1 og +3 grader. Forbruket havnet på 21.3kwh/100km og snitthastigheten var 73.4km/t. Jeg kjlrer da på 18" vinterhjul Det betyr i mitt hode at ut fra disse tallene hadde jeg kommet ca. 38 mil på en fullading. Det er ganske nøyaktig det jeg har forutsett hele tiden ut fra tester jeg har lest etc. på sommeren bytter jeg jo til 20" hjul som trekker mer strøm, men har da fordelen med høyere temperaturer. Det går vel kanskje litt opp i opp? Forbruket vil nok gå ned på lengre turer, så 45 mil bør være mulig sommer som vinter. Disse 20» hjulene i 245 / 255 bredde ruller ganske lett, så ikke noe forskjell å prate om der. Kan med fordel gå opp 10% på lufttrykk ifht anbefalt da den ruller lettere og blir litt fastere også.
Bjerknez Skrevet Desember 26, 2024 Forfatter Skrevet Desember 26, 2024 I dag har jeg faktisk håndvasket Bimmern. Ikke hvert pr jeg kan si jeg har vasket bil andre juledag, hehe. 12 grader i sola er helt innafor fupsaker, Saltkjelen, KireS og 7 andre reagerte på dette 10
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Desember 26, 2024 Skrevet Desember 26, 2024 Lekker bil😊 Fikk du noe godt tilbud på leasing? Har de noen kampanjer nå?
Bjerknez Skrevet Desember 26, 2024 Forfatter Skrevet Desember 26, 2024 Akkurat nå, BMW E93, nå E63:-) skrev: Lekker bil😊 Fikk du noe godt tilbud på leasing? Har de noen kampanjer nå? Ja, dem hadde vist en kampanje som varte ut året fikk jeg beskjed om. Hvor sant det er vet jeg dog ikke. Men månedssummen endte bare 600 kr. Høyere enn det Volvo skulle ha for EX30 som kostet 150.000 mindre... Ron Jeremy, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3
Bjerknez Skrevet Desember 29, 2024 Forfatter Skrevet Desember 29, 2024 Ble en liten ladetiåur i lokalområdet i går. En ganske så uhøytidelig tur skal sies sveigis, fupsaker og uglefossen reagerte på dette 3
Scuirus2 Skrevet Desember 31, 2024 Skrevet Desember 31, 2024 (endret) Fikk ikke liv i min gamle konto, brukte sannsynligvis en gammel jobb epost, så jeg måtte registrere ny bruker. Har bestilt i4 M50, planlegger å beholde bilen i 10+ år så budsjettet for utstyr er raust. Er det noe viktig utstyr som mangler? Vil ikke ha M-sport seter, prøvekjørte først en bil med M-sport seter og de passet meg ikke i det hele tatt, jeg har for lang overkropp og brede skuldre slik at skulderbladene ble presset framover med resultat at jeg fikk smerter i skulderpartiet. Har komfortseter i min 2010 E60 og ikke engang i5 kan leveres med så gode seter. Men likte i4 så godt at jeg konkluderte at vanlige sportsseter fikk greie seg. Model 31HD i4 M50 xDrive Color C36 Dravit Grey metallic Upholstery VATQ BMW Individual extended leather trim 'Merino' Tartufo (BK) CO2 Output - Options ZPX Premium Edition 8AW Norwegian / on-board documentation ZSC Supercharged 248 Steering-wheel heating 3AC Trailer tow hitch 403 Glass roof, electric 459 Seat adjustment, electric with memory for driver's seat 4A2 Glass application 'CraftedClarity' for interior elements 4HA Seat heating front and rear 4NW Luxury instrument panel 552 Adaptive LED headlights 5AC High-beam assistant 688 Harman Kardon surround sound system 33B M Sport package Pro 3M2 M Sport brake, red high-gloss 3MF BMW Individual Lights Shadow Line 4GQ M seat belts 7A2 Innovations package II 5AU+ Driving Assistant Professional 5DN Parking Assistant Plus 6U3 BMW Live Cockpit Professional 7LG Comfort 322 Comfort access system 488 Lumbar support for driver and front passenger 6NX Storage for wireless charging 1CB ACEA/CO2 Umfang 1CX XtraBoost 230 EU-specific supplementary equipment 2PA Locking wheel bolts 2VB Tyre Pressure Monitor 2VC Tyre repair kit2 VF Adaptive M running gear 2VL Variable sport steering 302 Alarm system 3FK 19" M Lt/Aly wheels Y-spoke style 859 M Bicolour with MT 420 Sun protection glazing 428 Warning triangle 430 Interior and exterior mirrors with automatic anti-dazzle function 431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function 491 Backrest width adjustment, driver 493 Storage compartment package 4MC Interior trim finishers Carbon Fibre 4T2 Professional charging cable (mode 3) for public charging 4U0 Galvanic embellisher for controls 4U9 Acoustic protection for pedestrians 4UR Ambient interior lighting 4V1 BMW IconicSounds Electric 534 Automatic air conditioning 548 Speedometer with kilometer reading 5AQ Active Guard Plus 5DA Front passenger airbag deactivation 654 DAB+ radio 6AE TeleServices 6AF Legal emergency call 6AK ConnectedDrive Services 6C3 Digital Professional 6PA Personal eSIM preparation 6VB CCC contribution 715 M Aerodynamics package 754 M Bakspoiler 760 Individual highgloss shadowline 775 BMW Individual headliner anthracite 8A7 Language version Norwegian 8R3 COC additional contents 8R9 Refrigerant 8SM VIN, visible from outside 8TF Ag kod 8TR Decoding additional functions 8WD Control DAS 18 8WN Control E 993 Model year code Endret Januar 1 av Scuirus2
Saltkjelen Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 Ser ut som en ganske komplett liste, det der. Personlig ville jeg lagt til 5AL Active Protection. Jeg måtte ta ut 5AL av min i4 for å få produksjon, men det blir til at jeg ettermonterer det. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 1 hour ago, Saltkjelen said: Ser ut som en ganske komplett liste, det der. Personlig ville jeg lagt til 5AL Active Protection. Jeg måtte ta ut 5AL av min i4 for å få produksjon, men det blir til at jeg ettermonterer det. Hva innebærer det egentlig, komponent messig sånn grovt sett ☺️
Saltkjelen Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 2 timer siden, mr.pingu skrev: Hva innebærer det egentlig, komponent messig sånn grovt sett ☺️ Av hva jeg har kommet frem til, er det på i4 (min bil) kun nødvendig med nye setebelter foran. Det skal strekkes to kabler til SAS-modul, jording og to plusskabler. Forutsetninger for at 5AL skal fungere er kjøreassistentststemer og KAFAS, men dette er jo allerede på plass med Driving Assistant Professional. Ettermonteringen krever ikke FSC-koder. fupsaker og mr.pingu reagerte på dette 2
Scuirus2 Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 Er Drive recorder inkludert, eller er dette fortsatt ekstrautstyr?
Kjennern Skrevet Januar 2 Skrevet Januar 2 11 timer siden, Saltkjelen skrev: Ser ut som en ganske komplett liste, det der. Personlig ville jeg lagt til 5AL Active Protection. Jeg måtte ta ut 5AL av min i4 for å få produksjon, men det blir til at jeg ettermonterer det. Jeg bestilte min med 5AL, men på mdecoder dukker den ikke opp av en grunn. Sjekket kontrakten og der står den listet opp. Er 5AL en del av S5AQ Active Guard Plus ? Søkte litt på S5AQ og da kom Active Protection opp i søkene.
Saltkjelen Skrevet Januar 2 Skrevet Januar 2 8 timer siden, Scuirus2 skrev: Er Drive recorder inkludert, eller er dette fortsatt ekstrautstyr? Her må du nesten høre med selgeren din. Drive Recorder finnes ikke omtalt noe sted på en LCI, ser jeg. Det er godt mulig at denne er fjernet av kostnadshensyn, som med alt annet BMW fjernet på LCI. 5 minutter siden, Kjennern skrev: Jeg bestilte min med 5AL, men på mdecoder dukker den ikke opp av en grunn. Sjekket kontrakten og der står den listet opp. Er 5AL en del av S5AQ Active Guard Plus ? Søkte litt på S5AQ og da kom Active Protection opp i søkene. Nei, 5AL er ikke en del av 5AQ. 5AL er en stand alone opsjon som strammer setebelter når man setter det på. Forut for en kollisjon (eller det bilen tror vil bli en kollisjon) rettes seteryggen opp til ideell setestilling, setebeltene strammes helt, vinduer og takluke lukkes, og dørene låses opp i forkant. Det var i en lang periode der 5AL ikke kunne leveres og man måtte akseptere uten dette utstyret for å få produksjon. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Bjerknez Skrevet Januar 2 Forfatter Skrevet Januar 2 Vet ikke hvor relevant det er, men jeg har vertfall Drive Recorder som alternativ under tjenester som kan kjøpes. Tror det koster 400 kr. i året eller 60 kr. i måneden. Det samme gjelder en tjeneste som viser trafikkkameraer, eller "fotobokser" som koster noen slanter. Noe mer enn disse to er ikke tilgjengelig for kjøp/leie for min del da jeg har resten fra før.
Bjerknez Skrevet Januar 2 Forfatter Skrevet Januar 2 Jeg har forøvrig testet de forskjellige kjøremodusene og sitter igjen med følgende erfaringer: Jeg synes Sport Boost og ECO Pro med all strømsparing avslått som de to alternativene jeg kommer til å bruke. Sistnevnte grunnet smoothere gassrespons. Funker bedre på vinterveier og typisk bykjøring synes jeg. Så slår jeg på Sport Boost når jeg skal leke meg på landeveien og ha litt ekstra krefter tilgjengelig. "Comfort modus" er verken fugl eller fisk synes jeg og den kan heller ikke individualiseres. Jeg skulle ønske at gassrespons var en av tingene man kunne justere under hver modus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå