Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, Bjerknez skrev:

Kjørte en tur til Svinesund i dag etter jobb. Fra jobben til jeg parkerte på Svinesund hadde jeg kjørt 39km. og temperaturen var mellom -1 og +3 grader. Forbruket havnet på 21.3kwh/100km og snitthastigheten var 73.4km/t. Jeg kjlrer da på 18" vinterhjul  

Det betyr i mitt hode at ut fra disse tallene hadde jeg kommet ca. 38 mil på en fullading. Det er ganske nøyaktig det jeg har forutsett hele tiden ut fra tester jeg har lest etc. 

på sommeren bytter jeg jo til 20" hjul som trekker mer strøm, men har da fordelen med høyere temperaturer. Det går vel kanskje litt opp i opp? 

Forbruket vil nok gå ned på lengre turer, så 45 mil bør være mulig sommer som vinter. Disse 20» hjulene i 245 / 255 bredde ruller ganske lett, så ikke noe forskjell å prate om der. Kan med fordel gå opp 10% på lufttrykk ifht anbefalt da den ruller lettere og blir litt fastere også.

Skrevet
Akkurat nå, BMW E93, nå E63:-) skrev:

Lekker bil😊 Fikk du noe godt tilbud på leasing? Har de noen kampanjer nå?

Ja, dem hadde vist en kampanje som varte ut året fikk jeg beskjed om. Hvor sant det er vet jeg dog ikke. Men månedssummen endte bare 600 kr. Høyere enn det Volvo skulle ha for EX30 som kostet 150.000 mindre... 

Skrevet (endret)

Fikk ikke liv i min gamle konto, brukte sannsynligvis en gammel jobb epost, så jeg måtte registrere ny bruker. 

Har bestilt i4 M50, planlegger å beholde bilen i 10+ år så budsjettet for utstyr er raust. Er det noe viktig utstyr som mangler?

Vil ikke ha M-sport seter, prøvekjørte først en bil med M-sport seter og de passet meg ikke i det hele tatt, jeg har for lang overkropp og brede skuldre slik at skulderbladene ble presset framover med resultat at jeg fikk smerter i skulderpartiet. Har komfortseter i min 2010 E60 og ikke engang i5 kan leveres med så gode seter. Men likte i4 så godt at jeg konkluderte at vanlige sportsseter fikk greie seg. 

Model 31HD i4 M50 xDrive
Color C36 Dravit Grey metallic
Upholstery VATQ BMW Individual extended leather trim 'Merino' Tartufo (BK)
CO2 Output -
Options ZPX Premium Edition
8AW Norwegian / on-board documentation
ZSC Supercharged
248 Steering-wheel heating
3AC Trailer tow hitch
403 Glass roof, electric
459 Seat adjustment, electric with memory for driver's seat
4A2 Glass application 'CraftedClarity' for interior elements
4HA Seat heating front and rear
4NW Luxury instrument panel
552 Adaptive LED headlights
5AC High-beam assistant
688 Harman Kardon surround sound system
33B M Sport package Pro
3M2 M Sport brake, red high-gloss
3MF BMW Individual Lights Shadow Line
4GQ M seat belts
7A2 Innovations package II
5AU+ Driving Assistant Professional
5DN Parking Assistant Plus
6U3 BMW Live Cockpit Professional
7LG Comfort
322 Comfort access system
488 Lumbar support for driver and front passenger
6NX Storage for wireless charging
1CB ACEA/CO2 Umfang
1CX XtraBoost
230 EU-specific supplementary equipment
2PA Locking wheel bolts
2VB Tyre Pressure Monitor
2VC Tyre repair kit2

VF     Adaptive M running gear  

2VL     Variable sport steering  
302     Alarm system  
3FK     19" M Lt/Aly wheels Y-spoke style 859 M Bicolour with MT  
420     Sun protection glazing  
428     Warning triangle  
430     Interior and exterior mirrors with automatic anti-dazzle function  
431     Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function  
491     Backrest width adjustment, driver  
493     Storage compartment package  
4MC     Interior trim finishers Carbon Fibre  
4T2     Professional charging cable (mode 3) for public charging  
4U0     Galvanic embellisher for controls  
4U9     Acoustic protection for pedestrians  
4UR     Ambient interior lighting  
4V1     BMW IconicSounds Electric  
534     Automatic air conditioning  
548     Speedometer with kilometer reading  
5AQ     Active Guard Plus  
5DA     Front passenger airbag deactivation

654     DAB+ radio  
6AE     TeleServices  
6AF     Legal emergency call  
6AK     ConnectedDrive Services  
6C3     Digital Professional  
6PA     Personal eSIM preparation  
6VB     CCC contribution  
715     M Aerodynamics package  
754     M Bakspoiler  
760     Individual highgloss shadowline  
775     BMW Individual headliner anthracite  
8A7     Language version Norwegian  
8R3     COC additional contents  
8R9     Refrigerant  
8SM     VIN, visible from outside  
8TF     Ag kod  
8TR     Decoding additional functions

8WD     Control DAS 18  
8WN     Control E  
993     Model year code

Endret av Scuirus2
Skrevet

Ser ut som en ganske komplett liste, det der. Personlig ville jeg lagt til 5AL Active Protection. Jeg måtte ta ut 5AL av min i4 for å få produksjon, men det blir til at jeg ettermonterer det. 

Skrevet
1 hour ago, Saltkjelen said:

Ser ut som en ganske komplett liste, det der. Personlig ville jeg lagt til 5AL Active Protection. Jeg måtte ta ut 5AL av min i4 for å få produksjon, men det blir til at jeg ettermonterer det. 

Hva innebærer det egentlig, komponent messig sånn grovt sett ☺️

Skrevet
2 timer siden, mr.pingu skrev:

Hva innebærer det egentlig, komponent messig sånn grovt sett ☺️

Av hva jeg har kommet frem til, er det på i4 (min bil) kun nødvendig med nye setebelter foran. Det skal strekkes to kabler til SAS-modul, jording og to plusskabler. Forutsetninger for at 5AL skal fungere er kjøreassistentststemer og KAFAS, men dette er jo allerede på plass med Driving Assistant Professional. Ettermonteringen krever ikke FSC-koder. 

Skrevet
11 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg bestilte min med 5AL, men på mdecoder dukker den ikke opp av en grunn. Sjekket kontrakten og der står den listet opp. Er 5AL en del av S5AQ Active Guard Plus ? Søkte litt på S5AQ og da kom Active Protection opp i søkene.

Skrevet
8 timer siden, Scuirus2 skrev:

Er Drive recorder inkludert, eller er dette fortsatt ekstrautstyr? 

Her må du nesten høre med selgeren din. Drive Recorder finnes ikke omtalt noe sted på en LCI, ser jeg. Det er godt mulig at denne er fjernet av kostnadshensyn, som med alt annet BMW fjernet på LCI.

5 minutter siden, Kjennern skrev:

Jeg bestilte min med 5AL, men på mdecoder dukker den ikke opp av en grunn. Sjekket kontrakten og der står den listet opp. Er 5AL en del av S5AQ Active Guard Plus ? Søkte litt på S5AQ og da kom Active Protection opp i søkene.

Nei, 5AL er ikke en del av 5AQ. 5AL er en stand alone opsjon som strammer setebelter når man setter det på. Forut for en kollisjon (eller det bilen tror vil bli en kollisjon) rettes seteryggen opp til ideell setestilling, setebeltene strammes helt, vinduer og takluke lukkes, og dørene låses opp i forkant. Det var i en lang periode der 5AL ikke kunne leveres og man måtte akseptere uten dette utstyret for å få produksjon.

Skrevet

Vet ikke hvor relevant det er, men jeg har vertfall Drive Recorder som alternativ under tjenester som kan kjøpes. Tror det koster 400 kr. i året eller 60 kr. i måneden. 

Det samme gjelder en tjeneste som viser trafikkkameraer, eller "fotobokser" som koster noen slanter. Noe mer enn disse to er ikke tilgjengelig for kjøp/leie for min del da jeg har resten fra før. 

Skrevet

Jeg har forøvrig testet de forskjellige kjøremodusene og sitter igjen med følgende erfaringer:

Jeg synes Sport Boost og ECO Pro med all strømsparing avslått som de to alternativene jeg kommer til å bruke. Sistnevnte grunnet smoothere gassrespons. Funker bedre på vinterveier og typisk bykjøring synes jeg. 

Så slår jeg på Sport Boost når jeg skal leke meg på landeveien og ha litt ekstra krefter tilgjengelig. 

"Comfort modus" er verken fugl eller fisk synes jeg og den kan heller ikke individualiseres. 

Jeg skulle ønske at gassrespons var en av tingene man kunne justere under hver modus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...