RF91 Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 (endret) Hallo i stuggu og signe været! Sitte for tiden og vurdera å kjøpa F15 X5, men eg aaaana ikkje kva ekstrautstyr som e eit must på desse bilane. Nyaste bilen eg ha eigd i mitt liv e ein Mk6 Golf som eg tura runet i no for tiden og dar e ekstrautstyret elektrisk justerbart førarsete og... that's it 😂 Nesten iallefall. Suget ette å kvitta seg med VAG-greiene og heller bli økonomisk ruinert av favoritt-merket mitt blir større og større jo meir eg tenke på da, so no står ved eit vegskille der eg må enten: 1) Kjøpa BMW igjen. eller 2) Slutta å tenka. Kom med innspel, folkens! Her e ingen svar for dumme 🤓 Endret Oktober 28 av RF91 laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Har kiket selv på F15 siste tiden for å få bil med skikkelig hengervekt og sterk diesel motor. Mine krav har vært følgende HUD - rattvarme - adaptive cruise - skinndash - 360 - harman&kardon - kamera - komfort seter - panorama tak - LCI ratt og cluster. Jeg personlig tenker flere av disse er et "must" men kommer jo an på hva man ønsker å legge i det og man får en meget god bil uten alle de Ellers støtter jeg fult ut å være ufornuftig å følge hjertet! Jeg vurderte denne men har falt på å gå en helt annen vei (igjen)… https://www.finn.no/mobility/item/374789274 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Slutt å tenk, kjøp en F15. Utstyr er av mindre betydning, da det er deg og dine behov som gjelder. Det er et generelt utstyrs «horeri» der ute, noe er kjekt å ha, men i en F15 får man generelt mye utstyr. Ville hatt mer fokus på generell tilstand, drivlinjen og hva som er viktig for deg. Prøv flere biler før du kjøper, 90% av disse fra 2016 er hybrid, så hold tunga rett i munnen. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 28 Forfatter Share Skrevet Oktober 28 (endret) Eg visste at bimmers va rette plassen å forhøyra seg om slikt! Hadde eg spurt på facebook hadde sikkert ein gjeng tapara blanda inn fornuft og økonomi 😂 Mtp hybrid, da tok eg berre so ein sjølfølge at kun bensinmodellane kom med? Fins da diesel hybrid i BMW sitt sortiment frå 10 år tilbake? 😂 EDIT: Fins da BMW diesel hybrid generelt? 😅 Eg ska sjølfølgele ha diesel om da blir F15 👍 Endret Oktober 28 av RF91 papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Denne har jeg fulgt med på: https://www.finn.no/mobility/item/371287581 den har nappa skinn, pluss mye annet har fulgt lenge med på F15 og det kommer stadig noen perler ut. eks: https://www.finn.no/mobility/item/377843693 og denne: https://www.finn.no/mobility/item/361460122 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 (endret) Ha sett ein del på finn og da ligg mykje interessant ute Den som N-Auto har til salgs er dessverre uaktuell då eg veit kven eigaren av det firmaet er og han skal aldri få ei krona meir meg 😂 Uansett, det frista sjølvsagt mest med M50d, men det er ikkje heilt bestemt her i huset. Nokon som veit om F15 sine utslepp er berekna med WLTP eller NEDC? Slik eg har forstått dette so blei jo NEDC bytta ut med WLTP like før F15 gjekk ut av produksjon. Er dei siste modellane berekna med WLTP, eller er det NEDC over heile fjøla? Vurderar nemleg å importera frå det store utland 😄 Endret Oktober 29 av RF91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 29 minutter siden, RF91 skrev: Ha sett ein del på finn og da ligg mykje interessant ute Den som N-Auto har til salgs er dessverre uaktuell då eg veit kven eigaren av det firmaet er og han skal aldri få ei krona meir meg 😂 Uansett, det frista sjølvsagt mest med M50d, men det er ikkje heilt bestemt her i huset. Nokon som veit om F15 sine utslepp er berekna med WLTP eller NEDC? Slik eg har forstått dette so blei jo NEDC bytta ut med WLTP like før F15 gjekk ut av produksjon. Er dei siste modellane berekna med WLTP, eller er det NEDC over heile fjøla? Vurderar nemleg å importera frå det store utland 😄 WLTP og NEDC, artikkel fra Motor: Dette må du vite om WLTP De første WLTP-målingene ble introdusert i september 2017, men brukt på alle nye biler fra 1. september 2018. Fra 1. januar 2019 ble alle nye biler testet, typegodkjent og avgiftsberegnet (engangsavgift) etter WLTP. For å beregne engangsavgiften i overgangsfasen frem til 1.januar 2019, ble det brukt en modell for å omregne bilenes utslipp fra WLTP til NEDC, den såkalte CO2MPAS. Utgående modeller ble solgt med NEDC-tall fram til 1. september 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 9 minutter siden, Vingerei skrev: WLTP og NEDC, artikkel fra Motor: Dette må du vite om WLTP De første WLTP-målingene ble introdusert i september 2017, men brukt på alle nye biler fra 1. september 2018. Fra 1. januar 2019 ble alle nye biler testet, typegodkjent og avgiftsberegnet (engangsavgift) etter WLTP. For å beregne engangsavgiften i overgangsfasen frem til 1.januar 2019, ble det brukt en modell for å omregne bilenes utslipp fra WLTP til NEDC, den såkalte CO2MPAS. Utgående modeller ble solgt med NEDC-tall fram til 1. september 2019 Sjå der, ja. Då er det kanskje ikkje råd å argumentera for WLTP ved import på ein 16 eller 17 mod? Ser det er pengar å spara når eg brukar WLTP i Skatteetaten sin importkalkulator kontra NEDC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 Er vel noen her på forumet som er litt drevne på import Blocket er jo farlig å begynne å se på BMW X5 M50d M Sport Eu6/ HUD/ PANO/ H&K/ Värmare/ 360°/Drag säljes i Järfälla | Blocket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 14 minutter siden, Vingerei skrev: Er vel noen her på forumet som er litt drevne på import Blocket er jo farlig å begynne å se på BMW X5 M50d M Sport Eu6/ HUD/ PANO/ H&K/ Värmare/ 360°/Drag säljes i Järfälla | Blocket Eg får søka litt. Viss ikkje eg finne ut nåke so e jo Skatteetaten kun ein telefonsamtale unna 😄 Den X5'en va ikkje feil! Likte den meeget godt 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 (endret) Bensin da? Dette er så kult! Men hvordan V8 er å vedlikeholde aner jeg ikke. B&O låter bra, hvis lyd er viktig. Bruktbil til salgs: BMW X5 M - 2015 - Svart - 575 hk | FINN.no Mye tøft å velge i! Endret Oktober 29 av Vingerei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 Bensin utgår om da blir SUV. Om eg heller snur på hælen og går for ein sedan av nåke slag so er bensin mykje meir aktuelt då eg igrunn e møkkalei av å få diesel på fingrane annakvar gang eg fylle. Da problemet forsvinne jo ikkje om eg kjøpe X5 med dieselmotor, men da får eg berre tåla 😂 Føler at dei seinare åra so har nesten samtlege av pumpene mellom Sogn og Bergen begynt å sveitta/dryppa litt. Om ein då e uforsiktig so får ein lukta inn i bilen og da hata eg som pesten. Diesel er heilt ok solenge da er ute i jobbsamanheng, men i bil, på klede eller inne i hus er da pyton 😅 Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 3 minutter siden, RF91 skrev: Bensin utgår om da blir SUV. Om eg heller snur på hælen og går for ein sedan av nåke slag so er bensin mykje meir aktuelt då eg igrunn e møkkalei av å få diesel på fingrane annakvar gang eg fylle. Da problemet forsvinne jo ikkje om eg kjøpe X5 med dieselmotor, men da får eg berre tåla 😂 Føler at dei seinare åra so har nesten samtlege av pumpene mellom Sogn og Bergen begynt å sveitta/dryppa litt. Om ein då e uforsiktig so får ein lukta inn i bilen og da hata eg som pesten. Diesel er heilt ok solenge da er ute i jobbsamanheng, men i bil, på klede eller inne i hus er da pyton 😅 Diesel henger godt i , så det skjønner jeg godt. Bruker alltid papir når jeg tar i håndtaket med diesel fylling. Denne var jo bra utstyrt , grei pris og km stand. Bruktbil til salgs: BMW X5 - 2014 - Svart - 258 hk - SUV/Offroad | FINN.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 (endret) Bare å kjøre på om du har økonomi til det. Selv om jeg har minste modellen kjøreglede har mye å si. Det er veldig deilig når man er glad å kjøre bilen sin fordi du er fornøyd med den Personlig hadde følgende liste vært en must - HUD - 610 - Driving Assistant Plus - 5AT - Comfort Access - 322 - Hengerfeste -235 eller 3AC - rattvarme - 248 (del av cold-climate versjon men relevant å sjekke opp når man importer non-norden modell) - Surround View - 5DL - Webasto - 536 Vil ha men lett å ettermontere, så ikke viktig for meg å ha i først omgang - Comfort seter - 456 - Rattgiring - 2TB - Køassistent - 5AR - B&W / B&O lyd om pris er riktig, ellers heller HiFi 676 enn Harman Kardon 688 så det er billiger å bytte ut med ettermarkeds forsterker. - Soft close - 323 - dimming av sidespeil - 430 Endret Oktober 29 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 4 timer siden, mr.pingu skrev: Vil ha men lett å ettermontere, så ikke viktig for meg å ha i først omgang - Comfort seter - 456 lett men ikke så lett, har du rette fargen eller at skinnet er perforert osv så snakker vi bytte av komplett interiør med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå