Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er M-Performance girskifthendlene blitt montert. Jeg ville egentlig ikke ha girskifthendler i karbon, og prøvde opprinnelig et par girskifthendler i aluminium i fargen mørk antrasitt. Resultatet var ikke helt etter min smak, så disse ble tatt av samme dagen. M-Performance girskifthendlene synes jeg ble vesentlig mer vellykket, OEM+ er jo stort sett det jeg foretrekker. 

Girskifthendlene i aluminium (demontert rett etter montering):

image.thumb.jpeg.aea1c1d7cd11f32f2b96f81f73195be6.jpeg

M-Performance girskifthendler i hus:

image.thumb.jpeg.9fc3d0be066904cec0f5f227d4e5effc.jpeg

M5 CS wannabe deluxe:

image.thumb.jpeg.c69eaddad06aef7933740a41d05ba4d1.jpeg

• 6 months later...
Skrevet (endret)

Så får jeg vel prøve og holde liv i denne tråden som jeg nesten hadde glemt at jeg hadde.😅

Når man henger såpass mye på bimmers.no så begynner man nok å bli relativt sær når det kommer til oppgraderinger og modifiseringer av bilen. Denne gangen har jeg gjort noe så meningsløst som å oppgradere til ID7 "Light" knapper på rattet, som man bare finner på 2020 pre-LCI. Bortsett fra det rent visuelle er den eneste fordelen med denne oppgraderingen at man nå har hurtigknapper for å bytte sanger, fremfor å alltid måtte scrolle i rullehjulet på høyre siden av rattet. Og når jeg først skulle bytte knapper, så måtte jeg jo såklart også bytte rattdeksel. Og når rattdekselet først skulle byttes, så byttet jeg like gjerne til alcantara ratt også. Dette ble mao MYE dyrere enn hva jeg egentlig hadde planlagt.😆

Nye knapper med delenummer 61318053152, som opprettholder Driving Assistant Plus. Det finnes mange versjoner av disse, så her er det viktig at man finner korrekt delenummer i forhold til utstyrsnivået man har på bilen. Med korrekt del er det kun plug-and-play uten behov for koding.
image.thumb.jpeg.65da68707529a16953604f9f9b67933f.jpeg

Nytt rattdeksel. 

image.thumb.jpeg.434e5c4483dcb87be9ece111f26ff4c8.jpeg

Ferdig montert på nytt ratt.
image.thumb.jpeg.665340f220923806c6520d5db2f91b60.jpeg

Den enenste ulempen nå er at jeg fortsatt trykker feil på knappene når jeg ikke ser på rattet, siden jeg har vært vant til ID6 knappene i snart 6 år, både på F90 og tidligere på G30. Tipper nok at jeg har lært meg den nye layouten utenat innen juli er over.

Endret av BrokeBoi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...