Øyvind L. Skrevet Fredag kl. 19:01 Forfatter Skrevet Fredag kl. 19:01 58 minutter siden, Larssoyl skrev: Virket jo som en noenlunde grei pris, viss du skal sammenligne med bmw sine priser 🤔 Skulle gjerne hilst på Sedoy..😂 Jeg hjelper noen inni mellom med å lese ut feilkoder og da tar jeg et par 100 lapper så det hjelper litt på å dekke prisen det koster i året, men hvis man bare bruker det 4-5 ganger på sin egen bil i året så er prisen vanskelig å forsvare. Jeg synes heller ikke prisen er så ille. Man har alltid siste versjon og det virker alltid. Han legger også ut link til ISTA-P når det kommer ny versjon av det. Her også vært gøy å truffet Sedoy. 🤣🤣🙈 Otis, Larssoyl og mr.pingu reagerte på dette 2 1
Øyvind L. Skrevet Fredag kl. 20:16 Forfatter Skrevet Fredag kl. 20:16 2 timer siden, mr.pingu skrev: Det har du nok rett i. Det kommer fra EGR. Jeg har hatt flere diesel motorer hvor EGR er fjernet og da er det bare litt olje i innsuget. Ikke tegn til sot osv.. mr.pingu reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Fredag kl. 20:47 Forfatter Skrevet Fredag kl. 20:47 (endret) Innsuget vasket. Biltema ovnsrens og høytrykkspyler så blir det ganske så rent. Glad snøen i hagen er smeltet vekk. Hagen så ut som et gammel oljefelt i Aserbajdsjan etter at jeg var ferdig og innsuget var rent. 😛 De gamle pakningen er som nye så ikke noe poeng i å bytte de. Swirlflaps er historie, men setter motor og stang tilbake. Innsuget skal skrues fast ned 10nm. Det er ikke spesielt mye. 5nm først også 10nm til slutt. Jeg bruker alltid momentnøkler på slike små bolter, MEN på siste bolten inn mot torpedoveggen så merket jeg at noe ikke stemte. Den ble liksom ikke noe hardere når jeg strammet til.. Åhåy. Dårlige gjenger i toppen!!! Jiiizz!! Av ned innsug igjen, frem med gjengetapp. Friske opp gjengene i håp om at det var godt nok. Det så da ok ut så da var det å sette inn innsuget for andre gang.. Trekker til alle for hånd først også 10nm med momentnøkkel. Kom til siste bolten....knekk!!!!... F**en!! Av med innsuget igjen og til min store overraskelse!! Er DET mulig!! Bolten knapp før jeg rakk 10nm!!!!! Ja man kan holde seg for å le... Fikk borret den ut etter litt styr. Den satt heldigvis ikke godt fast. Så her er bolten.. Uaktuelt å handle nytt innsug pga en ødelagt bolt så løsningen ble en ny bolt Satte på innsuget for tredje gang, men tørr ikke dra den nye bolten til med 10nm så komme på sikt til å ta av innsuget igjen å sette inn en helicoil der slik at jeg får riktig moment på alle boltene. Dette er sjette gangen jeg demontere og vasker innsug på BMW, men aldri vært borti å ødelegge gjenger og knekke bolter. Skal ikke alltid gå veien, men løser seg til slutt. Tar bare litt lenger tid noen ganger. Endret Fredag kl. 20:55 av Øyvind L. *MrB*, E.C., hsd og 5 andre reagerte på dette 7 1
Ingvaldsen Skrevet Lørdag kl. 04:31 Skrevet Lørdag kl. 04:31 10 timer siden, Øyvind L. skrev: Du kan kjøpe det her: https://www.installation-support.co.uk/product-page/ilean-ista-offline 12mnd med alle oppdateringer koster 260€ i året. Ikke akkurat billig, men da virker det vertfall. Man får også support med da, men Sedoy er ikke just en hyggelig fyr. Han er sykt frekk og sur i kommentarene når han skal hjelpe, men man får hjelp. Man må ikke ta det personlig. Han er bare generelt sur.. Man må lese manualen nøøøøye og helst flere ganger før man spør om hjelp. Støtter dette k+dcan kabel eller bør man anskaffe icom?
Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 12:42 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 12:42 8 timer siden, Ingvaldsen skrev: Støtter dette k+dcan kabel eller bør man anskaffe icom? Jeg har ICOM så det vet jeg ikke. En ICOM er den beste løsningen hvis du skal gjøre mer enn bare å lese feilkode.
Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 18:45 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 18:45 Så må man jo pimpe den litt også. Er det noen her inne som har en mal på hvor det 335d merket skal stå bak på en F31? Har søkt litt på Google, men finner litt forskjellig. Finner ikke noe hos BMW. Saltkjelen reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 21:09 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 21:09 53 minutter siden, Saltkjelen skrev: Takk skal du ha, men er ikke disse målene til E-serien?
Saltkjelen Skrevet Lørdag kl. 21:32 Skrevet Lørdag kl. 21:32 23 minutter siden, Øyvind L. skrev: Takk skal du ha, men er ikke disse målene til E-serien? Jo, selvfølgelig. Her er et jeg som er i svima, beklager! Bruksanvisningen for F3x var helt ekstremt dårlig uten mål nevnt. Tenker derfor denne F30en her bør være et greit utgangspunkt. Her er fra monteringsanvisningen av nytt merke. Øyvind L. reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 21:39 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 21:39 6 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jo, selvfølgelig. Her er et jeg som er i svima, beklager! Bruksanvisningen for F3x var helt ekstremt dårlig uten mål nevnt. Tenker derfor denne F30en her bør være et greit utgangspunkt. Her er fra monteringsanvisningen av nytt merke. Lov å være litt i svima noen ganger. 😛 Fant også denne. Var litt i tvil om vinkelen på bakluka over lykta var lik på F30 og F31, men mulig den er lik. Takk igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå