E.C. Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 Hvis det holder å spinne hjulet for hånd for å se at de leses av med glitch (har ikke sett på din video) så kan du jo skjøte over kabelen til motsatt side og spinne hjulet for hånd. Hvis det er normalt på den ene siden, men ikke på den andre (med samme sensor og kabel) så kan pinpointe det til hjullager 100 %. Ellers selger bl.a. ATE en sånn magnetisk sak med et vindu som du kan bruke til å inspisere hjullager med. Finner du en feil der bør det være mulig å reklamere.
Follo Skrevet Februar 15 Forfatter Skrevet Februar 15 10 timer siden, Rune-K skrev: Har du sjekket for ledningsbrudd? Fant ikke ledningsbrudd på ABS sensor høyre side, den er denne som er ustabil. Men fant ledningsbrudd på Xenon sensor høyre forhjul, men denne kan vel ikke ha innvirkning?
Follo Skrevet Februar 15 Forfatter Skrevet Februar 15 9 timer siden, E.C. skrev: Hvis det holder å spinne hjulet for hånd for å se at de leses av med glitch (har ikke sett på din video) så kan du jo skjøte over kabelen til motsatt side og spinne hjulet for hånd. Hvis det er normalt på den ene siden, men ikke på den andre (med samme sensor og kabel) så kan pinpointe det til hjullager 100 %. Ellers selger bl.a. ATE en sånn magnetisk sak med et vindu som du kan bruke til å inspisere hjullager med. Finner du en feil der bør det være mulig å reklamere. Jeg testet i fart, byttet om på sensorer og testet igjen med samme resultat, ustabil høyre sensor. Var ingen feil før jeg byttet hjullager..
Rune-K Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 11 timer siden, Otis skrev: Kjipt. FAG er/skal være et bra merke. Alt er mulig. En kamerat hadde en E39 en gang som han måtte bytte på for og få den igjennom kontrollen så han kjøpte det billigste lageret som skruvat hadde. Det hadde ikke sensorringen selv om det så slik ut. Han måtte bytte en gang til. Det viste seg at E39 kunne leveres uten ABS i noen få markeder det første året. Da var kameraten min mindre blid når han fant ut det. Otis reagerte på dette 1
Yngvejos Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Hjullager er ikke noe man skal spare penger på. Jeg opplevde store dsc problemer på en E91 etter ett hjullager bytte forran. Ved slakk sving koblet DSC inn uten grunn. Etter litt research fant jeg ut at det nye lageret målte konstant 5% lavere hastighet enn de andre hjulene. Dette førte til at DSC systemet trodde at bakhjulene spant ved ett bestemt rattutslag. Jeg demonterte lageret og oppdaget at det ikke var merket med FAG som det jeg hadde skiftet tidligere på andre siden. Det viste seg at jeg hadde fått tilsendt ett ukjent lager i FAG eske. Antagelig har en annen kunde kjøpt ett FAG lager, byttet det ut med ett jallalager og returnert det. Jeg reklamerte og fikk tilsendt ett ekte lager. Etterpå fungerte bilen som en drøm.
PIIIPower Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Som en side-note til topic så har jeg faktisk brukt ett biltema lager som har fungert helt ok (SKF var forsinka) foran på E90, jeg måtte til delelageret og betalte ingenting før jeg sjekka produksjonsland. M539 er ganske steil på å unngå kinesium, selv om det står kjent merkenavn på eska. Selv har jeg en godbit i fryseren 🥳
Ingvaldsen Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Uoriginale hjullager er en risiko, byttet selv ut uoriginalt på min e39 fordi abs ring fjuska. monterte FAG å løste problemet. at den trykksensoren på abs sentral varsler feil er somregel defekt modul
Follo Skrevet Februar 15 Forfatter Skrevet Februar 15 1 time siden, Ingvaldsen skrev: Uoriginale hjullager er en risiko, byttet selv ut uoriginalt på min e39 fordi abs ring fjuska. monterte FAG å løste problemet. at den trykksensoren på abs sentral varsler feil er somregel defekt modul Tipper at det er hjullager som er feilen, kjøpte et billig hjullager på skruat.no i full fart og monterte på høyre forhjul, etter dette oppsto det feil. Begge abs sensorer ble byttet og er orginale. https://www.skruvat.no/reservedeler/chassisdeler/hjullager/hjullagersett-p119936 Otis reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Februar 16 Skrevet Februar 16 12 timer siden, Follo skrev: Tipper at det er hjullager som er feilen, kjøpte et billig hjullager på skruat.no i full fart og monterte på høyre forhjul, etter dette oppsto det feil. Begge abs sensorer ble byttet og er orginale. https://www.skruvat.no/reservedeler/chassisdeler/hjullager/hjullagersett-p119936 Da kjøper du et FAG lager så er nok alt iorden etterpå
Follo Skrevet Februar 16 Forfatter Skrevet Februar 16 Nytt lager er best. kommer tilbake når dette er byttet Otis reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet Mandag kl. 18:19 Skrevet Mandag kl. 18:19 Har også byttet til uorginalt og tilbake til orginalt da det uorginale ga feilmelding på ABS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå