Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
57 minutter siden, HakonLimseth skrev:

Ikke så ille jobb å gjøre selv, eneste du trenger er en jekk og to støttebukker. Hvis du aldri har skrudd før tar det nok en dag 👍 Skal sjekke opp registreringsnummeret du sendte hvert øyeblikk.

Takk for at du tar deg tid til å hjelpe🤩 Skrudd litt fra før blant annet byttet startmotor å glødepluggene men å ta av innsuget tok lang tid å en del styr så hadde helst lyst å slippe dette så om det går ann og gjøre det fra undersiden på denne bilen så tenker jeg at jeg bytter selv men om jeg må gjøre det fra øversiden med innsuget av så blir det litt værre😅

Skrevet
2 timer siden, Bimmerproblemos skrev:

og hvor den sitter konkret😅 noen sir til høyre i motorommet og noen sier under innsuget på motorblokka😅

På M57 sitter den under innsuget. På M47 sitter også under innsuget, men såpass langt ned at du har tilgang til begge boltene i fra undersiden av bilen. Tror jeg har ett bilde av den, kan se om jeg finner det.

Skrevet
6 minutter siden, HakonLimseth skrev:

På M57 sitter den under innsuget. På M47 sitter også under innsuget, men såpass langt ned at du har tilgang til begge boltene i fra undersiden av bilen. Tror jeg har ett bilde av den, kan se om jeg finner det.

ja vis du har👍🏻

Skrevet

Her er bildet fra undersiden av bilen, til høyre er girkassa og der jeg ringet rundt er glødereleet. Hvis du velger å gå inn i mellom girkasse og styreaksel er det veldig lite plass å bevege seg på, men det er mulig. Andre gangen jeg gjorde det tok jeg av plastskjermen på innersiden av hjulbuen å gikk inn fra siden (Fortsatt under bilen) Det gjorde jobben mye enklere.

IMG_3391.jpeg

Skrevet

Så det burde ikke være noe problem for meg å gjøre dette selv? kontra å levere inn til verksted? 

5500kr hørtes mye ut mn vet ikke hvordan en slik jobb ellers er priset. Han sa selv at arbeidet tar dem ca 30 minutt men at releet kostet rundt 4500kr

Skrevet

"Problemet" med enkelte verksteder er at de gjerne vil kjøpe inn fra sin egen leverandør. Det er for så vidt forståelig at de må gjøre slik for å levere en totalpakke som de kan stå inne for mtp. reklamasjoner. For en sluttkunde derimot kan det noen ganger bli uheldig, i form av at man av og til betaler mer for uoriginale deler enn det koster for en ny original del med BMW-logo på. Jeg ville alltid ha etterspurt merket på delen som leveres i slike tilfeller, så man ikke ender opp med en midt-på-treet del til 4x listeprisen fra netthandel.

Skrevet
25 minutter siden, E.C. skrev:

Problemet" med enkelte verksteder er at de gjerne vil kjøpe inn fra sin egen leverandør

Et stort problem for vårt verksted, og garantert de fleste, er at når kunden har skaffet deler selv er det stort sett alltid det billigste på internett de kommer med, og det er stort sett deler av så dårlig kvalitet og passform at jobben må avbrytes. 

Det ender oftest med at vi må skaffe deler som passer og mens vi venter på de henger det en bil i en bukk og gjør at vi ikke kan ta andre jobber der i mellomtiden. 

Det koster oss ganske mange penger ila året og ergo foretrekker vi alltid å bruke egne leverandører. 

Skrevet

Ja, det har jeg full forståelse for og det er derfor medbrakt ikke er populært. Samtidig er det jo ikke til å stikke under en stol at både jeg og du hadde nok følt oss litt snurt om vi hadde fått påmontert en Febi del som kostet mer enn originalen.

Skrevet

Ingen som vil betale mer enn de må nei, for min del spiller det ikke så stor rolle hva det står på delen så lenge den gjør det den er ment å gjøre.
Stark og div andre møkkadeler er også grunnen til en god del feilsøking som kundene ikke er så fornøyde med rundtomkring, og som bidrar til at delebyttet koster flere ganger mer enn nødvendig.
Avsporing av tråden men tenkte det var verdt å minne "de som klager" på verkstedpriser at ting ofte har en sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...