mr.pingu Skrevet April 11 Skrevet April 11 Nydelig retrofit dette her 😎 Man bruker det ikke så ofte men deilig at man slipper å gå ut av bilen når du akkurat levert av kompisen og skal ha ut sekken fra bagasjerommet. Fint med det håndtaket og mye bedre enn det flimsete plast greier hvorav jeg lurer på hver gang når den skal knekkes.... (ser at disse også lages til F48, håper den knekkes snart ) CHNilsen og Saltkjelen reagerte på dette 1 1
CHNilsen Skrevet April 11 Forfatter Skrevet April 11 5 timer siden, mr.pingu skrev: Nydelig retrofit dette her 😎 Man bruker det ikke så ofte men deilig at man slipper å gå ut av bilen når du akkurat levert av kompisen og skal ha ut sekken fra bagasjerommet. Fint med det håndtaket og mye bedre enn det flimsete plast greier hvorav jeg lurer på hver gang når den skal knekkes.... (ser at disse også lages til F48, håper den knekkes snart ) Ja fornøyd med den, er kanskje ikke helt korrekt å hekte seg inn på ledningsnettet til FRM for 58g og jord, men tenker samtidig at det har lite eller ingen ting å si. ja det håndtaket er jeg super fornøyd med, det er kjøpt fra en amerikansk nettbutikk. https://carbonexauto.com/products/aluminum-hood-latch-handle-lhd-bmw-e-chassis-1m-m3-1-3-series Gir en digg solid følelse ved bruk
sveigis Skrevet April 11 Skrevet April 11 Ja her skal de små tingene heller ikke glemmes ,men dog så stilig og greit å ha når man kan legge opp sånt selv .😊 Stadig like morro se hva du driver med her . Panserhåndtaket var jo fint og så mye mer solid ut enn de som er der . CHNilsen reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet April 11 Forfatter Skrevet April 11 6 minutter siden, sveigis skrev: Ja her skal de små tingene heller ikke glemmes ,men dog så stilig og greit å ha når man kan legge opp sånt selv .😊 Stadig like morro se hva du driver med her . Panserhåndtaket var jo fint og så mye mer solid ut enn de som er der . Ja det å kunne gjøre ting selv eller sammen med gode venner er avgjørende. Men det er overaskende lett, det er bare en liten jungel i starten. Har noen andre små ting jeg har gjort i det siste som jeg skal lage en liten oppdatering på. Selvom det er en gammel bil så må det skje litt greier. sveigis reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet April 11 Skrevet April 11 1 hour ago, CHNilsen said: Ja fornøyd med den, er kanskje ikke helt korrekt å hekte seg inn på ledningsnettet til FRM for 58g og jord, men tenker samtidig at det har lite eller ingen ting å si. ja det håndtaket er jeg super fornøyd med, det er kjøpt fra en amerikansk nettbutikk. https://carbonexauto.com/products/aluminum-hood-latch-handle-lhd-bmw-e-chassis-1m-m3-1-3-series Gir en digg solid følelse ved bruk Jeg ser ingen problemer å hekta seg på 58G. Det er ikke sånn at disse LED-lysene trekker veldig mye strøm så det går nok fint, i lengden også. Egentlig alle knapper som har lys i seg, hekter seg på 58G. Om du ønsker å hekte på masse lys på 58G, kunne man vurdert et ekstra rele og egen sikring(kanskje i OEM sikringsboksen om det er plass til ekstra rele) men da må du har store planer før jeg anser det som nødvendig. CHNilsen reagerte på dette 1
E.C. Skrevet April 11 Skrevet April 11 26 minutes ago, mr.pingu said: Jeg ser ingen problemer å hekta seg på 58G. Det er ikke sånn at disse LED-lysene trekker veldig mye strøm så det går nok fint, i lengden også. Egentlig alle knapper som har lys i seg, hekter seg på 58G. Målte en tilsvarende OE sak med "dobbel lys"om dagen, ganske likt en knapp med lys. 3mA ifg strømforsyninga (ved 12.5V) CHNilsen og mr.pingu reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet April 12 Skrevet April 12 17 timer siden, CHNilsen skrev: Ja synes ikke det var så dumt. Rart den ikke er standard på alle biler. Det er BMW vi snakker om her.. Kjekt med enkle retrofits som dette her. Nå kan jeg kjenne luften av noen soft close i bakgrunnen her... mr.pingu og CHNilsen reagerte på dette 2
CHNilsen Skrevet April 12 Forfatter Skrevet April 12 48 minutter siden, Saltkjelen skrev: Det er BMW vi snakker om her.. Kjekt med enkle retrofits som dette her. Nå kan jeg kjenne luften av noen soft close i bakgrunnen her... ja det står på listen, men har litt andre ting som kommer først tror jeg 😆 har fått en liten ulyd i bakstillingen, om det er lov å si. Har sett at den bakre hardykoblingen begynner å bli klar for å byttes, men usikker på om det er den som er synderen. men når det kommer til soft close, så blir det jo fort tanken at man burde ha det på alle dørene og ikke bare foran, og da baller det på seg😆 da MÅ man vell ha CA på alle dørene også. Er jo bare foran originalt på e90.
Saltkjelen Skrevet April 12 Skrevet April 12 38 minutter siden, CHNilsen skrev: ja det står på listen, men har litt andre ting som kommer først tror jeg 😆 har fått en liten ulyd i bakstillingen, om det er lov å si. Har sett at den bakre hardykoblingen begynner å bli klar for å byttes, men usikker på om det er den som er synderen. men når det kommer til soft close, så blir det jo fort tanken at man burde ha det på alle dørene og ikke bare foran, og da baller det på seg😆 da MÅ man vell ha CA på alle dørene også. Er jo bare foran originalt på e90. Ai, ja, det er greit å få bukt med ulyder først. Ja, man må ha det rund baut, men låsekasse med SC har ingen innvirkning på CA. Larssoyl reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet April 12 Forfatter Skrevet April 12 11 minutter siden, Saltkjelen skrev: Ai, ja, det er greit å få bukt med ulyder først. Ja, man må ha det rund baut, men låsekasse med SC har ingen innvirkning på CA. Ja vet det, men hadde føltes mer komplett da 🤭
CHNilsen Skrevet Mai 29 Forfatter Skrevet Mai 29 (endret) Da var det gjort unna noen mindre endringer med bilen den siste tiden som jeg har husket å dokumentere. Jeg hatt bilen lenge nå, men det er rart hvordan man alltid finner noe nytt å gjøre 🤷♂️ Solskjermer: Da denne bilen har msport pakke så er det svart taktrekk og svarte solskjermer. Men fra en gang i 2008 (sikker når LCI kom) gikk de over til solskjermer trekt i kjip vinyl. Gleden var stor når jeg oppdaget at skjermer i stoff finnes til pre lci. Fant raskt noen pent brukte på hos opphugger til en veldig fin pris. Jobben med å bytte er jo ekstremt lett, en skrue i hjørnet på holderen og ut kommer den. Litt vanskelig å se på bildene, men helheten blir veldig mye bedre når det går i ett med taket. Stoffet og fargen matcher 100% med taket. ut med de gamle og de nye er på plass, ikke så lett å se resultat på bildene dessverre. Anbefales til de med e9x og ocd for de små detaljene 😂 ser også det finnes grå om man har grått taktrekk. Belyst emblem på stoler: Da jeg i fjor installerte f80 stoler i bilen, ble de belyste M emblemene ikke koblet til. Det fikk jeg endelig gjort nå nylig. Ganske enkel jobb, så tullete å vente så lenge egentlig. Det er kun behov for strøm, så en ledning til hver stol manglet. Ledningen ble koblet i setekontakten som er i gulvet så den er samlet med alle andre ledninger som er til stolen. Da jeg ønsket at emblemene skal lyse opp sammen med velkomstlysene så koblet jeg meg enkelt på lysene i fotbrønnen. Kabel ble skjult langs teppet. Demontering Den lilla kabelen er til lys i emblemet Kabelen per nå ble lagt på utsiden av strømpen. Får se om jeg får den på innsiden på et senter tidspunkt. kabel ble lagt på innsiden av teppet, frem til fotbrønnen. Kabelen koblet opp med en strømtyv på plusskabelen til velkomstlyset. Så var det bare så sette sammen igjen. Ganske fornøyd med det resultatet. Disse embleme fra pre lci f80 er kjent for å krakelere og bli generelt stygge, noe som mine er. Her finnes det emblemer fra LCI, men prisen er helt brutalt, så det utgår. Men! Emblemer fra G serie skal vist nok passe perfekt ved å bytte kontakt og der er prisen en helt annen, så det skjer en dag i fremtiden 🤩 Endret Mai 29 av CHNilsen ///M-ini95, mslello, Dusy og 9 andre reagerte på dette 12
mr.pingu Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 Det er disse små detaljene som virkelig gjør gleden stor Bra jobba ! CHNilsen reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 Enig med @mr.pingu ,små detaljer gjør store forskjeller . Nevnt det før her inne ,men mange av dere er ekstremt gode på retrofit . Ser jo ut som det er rett fra fabrikk og bedre enn det . Er så mye jeg kunne tenkt meg og gjort på e61 ,helt til jeg ser ledningene og de hundre andre tingene som må gjøres .Da lukker jeg igjen . Knallbra det som gjøres her @CHNilsen🙏 idapederse, mr.pingu og CHNilsen reagerte på dette 3
CHNilsen Skrevet Juni 3 Forfatter Skrevet Juni 3 Takk for det, godt fornøyd selv. Har noen flere retrofits/modifiseringer som skal gjøres i fremtiden, men det var det å få tid til alt 😂 nå får jeg gjort en ting i uka ca, så da går det jevnt, men sakte fremover. Holder på med denne bilen, @idapederse sin e60 og vår i3, samt min far sin f10 og brodern sin f48. Så nok biler å holde fingra i😅 mr.pingu, ahj, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
CHNilsen Skrevet Juni 8 Forfatter Skrevet Juni 8 (endret) Faren min har eid en 2102 f10 525d xdrive siden 2014, den har jeg fått godt kjennskap med over disse årene. Jeg har tatt på meg det meste av oppgaver rundt vedlikeholdet og nå nylig fikk jeg et "lite krem oppdrag" Ønsket til fattern var at vi (jeg) skulle bytte alt av skurer/fester under bilen og i hjulbuene😬 Nye originale skurer og plasmuttere ble bestilt inn fra koed, var ikke lett å anslå antall her helt 100% så det ble litt sånn ca også la jeg på litt ekstra. For de som har skrudd litt på f10 før, så finner man fort ut at mengden skruer i innerskjermer er helt ekstremt 😂 er vant med e90 og e60, er sikker på at det er det dobbelte eller mer på f10! Kunne sikkert lettet bilen med en del kg, om de hadde holdt litt tilbake. uansett, jobben ble følgende: 1. Av med hjul og demontere innerskjermer og alle plater under. 2. Høytrykkvaske bilen under og blåse rent med luft, for å fjerne møkk og se etter rust. 3. Skrape rust og dekke til med lanolin. 4. Sette sammen igjen med nye skruer og muttere Alt skulle gjøres på en ettermiddag så da var ikke så mye tid til å kose seg Demontering i gang litt bilder før vask Noen bilder etter vask og skraping av rust. Det er tydelig at disse bilene etter mange år på salteveier også begynner å få litt rust. Ikke noe farlige greier, så lenge det behandles. Rusten ble dekket til med lanolin av den litt tykke varianten. Tåler mer vannsprut, men kryper ikke like mye. Fungerer godt etter min erfaring. Det verste var kanskje rusten på "reservehjulsbrønnen" overraskende mye synes jeg. stålmuttere ble byttet med plastikk varianten, så får vi se om det var lurt🤷♂️ jeg trodde jeg hadde bestilt nok, men så feil kan man ta. Manglet noen få skruer og plastmuttere. Så det får jeg ta en annen gang. Heldigvis en lett sak å ordne opp i. Alt i alt en fin jobb så man unngår så mange rusten skruer som sitter fast. brukte ca 5 timer, var bra slitne dagen etter da 😅 var såpass slitne på slutten så glemte jo å ta bilde av sluttproduktet. Endret Juni 8 av CHNilsen mslello, Dusy, idapederse og 11 andre reagerte på dette 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå