Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Har tidligere vært imponert over rustgarantien til Bmw, forhørte meg senest for en mnd. Tid siden ang. Denne, og fikk da beskjed om at var der rust i en fals, så ville 12 års garantien dekke dette. 

Hadde på vår tidligere f11 en liten boble på hjulbuen bak, dette fikk vi dekket på rustgaranti etter at bilen var 5 år. 

Skuffelsen var derfor stor når jeg sendte mail til min garantiansvarlig med bilder av rust på Begge sider bak på min 18 mod. G31. Og han mente at dette på ingen måte ville bli dekket av rustgarantien, og det at eg hadde fått dekka dette på f11en var helt irrelevant.. 

Skuffelsen var forsåvidt enda større når jeg oppdaget disse boblene på en 2018 modell gått 110.000😅

Her er det jo tydelig at rusten har startet i falsen ved bakskjerm

IMG_20250524_100808172_HDR.thumb.jpg.f79ee5ee363d9c363b3a09d693e912c3.jpgIMG_20250524_100939661.thumb.jpg.fb8124fcf538116e398d31cbfcfbef0a.jpgIMG_20250524_100932616.thumb.jpg.4294a0ddab35c4b038457f48696becbd.jpgIMG_20250524_100926652_HDR.thumb.jpg.80b7902e95647e77e4dccfa0cac1362a.jpg

Noen her med erfaringer ang. Rustgaranti på bil eldre enn 5 år. Undres om jeg heller burde høre med ett annet Bmw verksted? 

Skrevet

Jeg fikk fortalt av han som jeg henvender meg til hos Bavaria at BMW har strammet veldig inn på dette med rustgaranti og reklamasjoner generelt. Noen hos BMW har åpenbart funnet ut at de brukte for mye penger på rustgarantier. Så tiden hvor man fikk nye dører på 12 år gamle E46er er for lengst forbi.

Ett annet eksempel han tok for meg er at hvis noen reklamerer på fukt i lykter så skal verkstedet prøve å tørke lyktene der hvor de før bare bestilte nye. Jeg måtte virkelig "bråke" for å få nye lykter bak til min G05..

Det at ditt krav ble avvist er jo helt letterlig, ut ifra bildene så er jo dette noe som kommer fra bakside/fals (som du påpeker). Ville fått en uttalelse fra ett lakkeringsverksted som bekrefter dette og gått på litt hardere, eventuelt forsøkt en annen forhandler.

Skrevet

Jeg nevnte dette i en annen tråd. Jeg fikk godkjent rustgaranti på alle 4 dører og fikk de lakkert opp igjen ifjor. Jeg fikk ikke godkjent bobler på venstre bakskjerm (se bilde). Han mente dette var sinkslipp å ikke rust. Selvom @Ingvaldsen fikk godkjent identiske bobler på sin F01

2014 mod f11

IMG_7099.jpeg

Skrevet

Lakkverksteder lever vel snart utelukkende på forsikringsjobber der dei kan skrive med gaffel.. når 2-3000 i timen ikkje er nok🥴

@Eystein Ose 

Brukte du Bmw i Ålesund? Rart dei godkjenner sinkslipp på dører, som er alu og MÅ vere sinkslipp, mens på bakskjermer i stål godkjenner dei ikkje hverken sinkslipp eller rust 🤔

Skrevet

Bavaria Ålesund ja. 
Angående dørene hadde jeg et skriv fra Sulland Bodø at dørene var garantisak. Så regner med det var derfor det var så "lett" å få det godkjent på nytt med Bavaria Ålesund

Skrevet
33 minutter siden, Skulebollen skrev:

Lakkverksteder lever vel snart utelukkende på forsikringsjobber der dei kan skrive med gaffel.. når 2-3000 i timen ikkje er nok🥴

de for vell bare et fast timeantall for jobben etter hvor lang tid bmw mener det skal ta mener jeg når det er garantijobb? 

Skrevet
8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

de for vell bare et fast timeantall for jobben etter hvor lang tid bmw mener det skal ta mener jeg når det er garantijobb? 

Er iallefall sånn hos andre tyske merker, så tipper BMW er samme.

Med mindre man klarer å effektivisere jobben max ved å enten: 

1) Ha gjort jobben mange nok ganger før eller

2) Lært noen måter å "cut corners", så er garantijobber nesten som å jobbe dugnadsarbeid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...