///SuperTech Skrevet Tirsdag kl. 20:49 Skrevet Tirsdag kl. 20:49 (endret) Etter at jeg leverte tilbake i4 M50-en (firmabil), trodde jeg det skulle gå greit å være uten BMW – men det tok ikke lang tid før savnet kom snikende. Det er noe helt spesielt med følelsen man får bak rattet i en BMW. Jeg har tidligere hatt både E36, F20 og E92 LCI med firesylindret motor, og selv om de har sine kvaliteter, fristet det ikke i det hele tatt å gå tilbake til fire sylindre igjen. Etter i4-en ville jeg heller ha noe med mer karakter – både i lydbildet og kjøreopplevelsen. Valget falt på en 645Ci med V8 og manuell gir – en bil som virkelig byr på en klassisk BMW-følelse. Stor motor, ekte drivlinje og analog opplevelse. Den skal brukes som ren sommerbil – kun for nytelseskjøring og kos på tørre veier. Kjøreturen fra Sandnes ned til Oslo var virkelig en uforglemmelig opplevelse! Bilder fra annonsen: Bilen har rukket å få en 2 stegs polering for å friske opp lakken samt svarte nyrer som jeg mener den kler bedre enn sølve. Kommer flere bilder av bilen når været blir finere igjen og bilen får en etterlengtet vask. Bilen trenger en del kosmetisk kjærlighet, merker også at den har stått siden gummilister har morknet og går i oppløsning bare man tar på de 😅. Planer: - Ny frontrute og bakrute (dårlige pakninger) - Fjerne US skilt bak og bytte til normal skiltstørrelse - Kode om og fjerne US blink - Fikse kantkjøring på felgene - Nye emblemer rundt om - Nye blinklys (side) - Sølve blinklyspærer rundt om - Farge opp interiøret - Fikse steinsprut og lakkskader - Nye frontlykter - Nye blinklys - Spacere? - Soting? - Lyddemper-delete for å frem V8 lyden? - Vurderer også svart taktrekk og svart teppe og deksler istedenfor rødt 😅. Stay tuned! ✌ Endret Tirsdag kl. 20:50 av ///SuperTech GtiGtr, Paulus, Otis og 11 andre reagerte på dette 14
Orjan Skrevet Onsdag kl. 11:07 Skrevet Onsdag kl. 11:07 Gratulerer med flott bil! Kan ikke være så mange av disse med manuell kasse 👍 sveigis reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Onsdag kl. 16:34 Skrevet Onsdag kl. 16:34 Gratulerer med herlig motorisering og girkasse! Dette var vel den som også hadde ganske hyggelig kilometerstand nylig på finn? Jeg støtter for øvrig oppunder å bytte ut gulvteppet og tilhørende deksler med sort, samt svart taktrekk. Det vil bli en langt mere harmoni slik enn slik det fremstår i dag. Digger forresten at BMW har dratt den røde lista rundt og over dashbordet også (på biler med lyst/beige interiør stopper den ved A-stolpen). Gjennomtenkt detalj! BMWE39turbo og sveigis reagerte på dette 2
papertiger Skrevet Onsdag kl. 18:39 Skrevet Onsdag kl. 18:39 Gratulerer med herlig BMW! Sikler også fint på disse 6-seriene om dagen, men trodde nesten ikke de var å få med manuell og V8. Da finnes de i alle fall
Andreas_R Skrevet Onsdag kl. 18:50 Skrevet Onsdag kl. 18:50 Gratulerer! Ja dette må vel være den med latterlig lav km? Denne har kanskje spjeldstyrt eksos slik som på 545i, i så fall blir det litt finere lyd i eksosen om du bare kobler vakuumslangen forbi solenoidventilen i bagasjerommet. Angående interiøret synes jeg du bare skal beholde det slik som det er, er jo gjennomført crazy på en måte, som bygger opp om det ellers ganske særegne designet på disse. E63 er nok en undervurdert bil, spesielt med manuelt gir. Er det active steering og dynamic drive på denne?
Gabz Skrevet Torsdag kl. 08:27 Skrevet Torsdag kl. 08:27 Grattis med kul bil i fin spec! Har du flere bilder av interiøret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå