Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 10:01 Skrevet Onsdag kl. 10:01 Hei. Er det mulig å koble inn cruisecontrol når man kjører med henger/vogn bakpå? Får det ikke til her, er det noen måte/innstilling å få det til å fungere? Gjelder 2021 G05 X5 45e.
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 11:21 Skrevet Onsdag kl. 11:21 Noen funksjoner i driving assistant slår seg automatisk av når du kobler på en henger, men husker ikke hvordan cruisecontrol påvirkes. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 11:51 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 11:51 28 minutter siden, *MrB* skrev: Noen funksjoner i driving assistant slår seg automatisk av når du kobler på en henger, men husker ikke hvordan cruisecontrol påvirkes. Ja, men på f.eks. i4 så fungerer ACC med henger/vogn bakpå 🤔 Rart at vi ikke får det til på X5.
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 12:41 Skrevet Onsdag kl. 12:41 Du er ikke den første som opplever dette, ser jeg, men ganske ullent hvorvidt dette er en bug eller reelt for noen/alle G-modeller: https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1796500 Har du prøvd en annen henger for å eliminere? Jeg fikk en gang opp feil på active steering av alle ting når jeg koblet til en henger med tvilsom elektronikk. Pustet lettet ut når feilen forsvant i det kontakten ble tatt ut igjen. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 12:55 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 12:55 (endret) 16 minutter siden, *MrB* skrev: Du er ikke den første som opplever dette, ser jeg, men ganske ullent hvorvidt dette er en bug eller reelt for noen/alle G-modeller: https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1796500 Har du prøvd en annen henger for å eliminere? Jeg fikk en gang opp feil på active steering av alle ting når jeg koblet til en henger med tvilsom elektronikk. Pustet lettet ut når feilen forsvant i det kontakten ble tatt ut igjen. Nei, det er en helt ny Knaus campingvogn, så burde være ok ledningsnett. Har testet samme vogna på G26 i4, der fungerte det fint med ACC. Fikk forøvrig samme "problem" med sykkelstativ bakpå X5en . Altså slik større med lys og skilt. Fant den tråden du linker til, ser en skriver at en kan prøve å bytte fra DA til vanlig cc. Hva er DA? 🤔 Endret Onsdag kl. 12:58 av Marius2002
Otis Skrevet Onsdag kl. 13:01 Skrevet Onsdag kl. 13:01 Diving assistant? Marius2002 reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 13:02 Skrevet Onsdag kl. 13:02 DA = driving assistant med ACC, mens CC er "dum" cruiescontrol. Jeg visste ikke at man kunne bytte mellom disse.... Bilen skal detektere en henger. Bla skal blindsonevarsler koble ut, så det går en del info mellom moduler i det hengerkontakten plugges i. Det kan jo være det er noe rusk som her som gir andre feil i tillegg. I mitt hode skal ACC funke også med henger. Men det må andre med mer insikt enn meg bekrefte eller avkrefte. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 13:19 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 13:19 Takk til dere begge. Tror ikke det er feil med bilen, etter det jeg leser, men en "feil" med G05. Jeg skal sette meg inn i menyen senere idag når jeg får tilgang på bilen for å se om det er en mulighet å bytte fra DA til CC.
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 13:30 Skrevet Onsdag kl. 13:30 Mulig. Eneste søkte teorien jeg har dersom dette er med hensikt, så må det være at G05 (eller alle X5 for den saks skyld) kan trekke veldig mye tyngre enn personbilene, og at det er lagt inn begrensning i ACC pga det. Marius2002 reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Onsdag kl. 13:45 Skrevet Onsdag kl. 13:45 Knappen nederst til høyre på venstre knappecluster på rattet står det «mode» på sammen med symbol av ratt. Denne kan du bytte mellom DA og ACC og cruise uten adaptiv med. Gjorde det samme på iX3 når jeg ville unngå inngripen fra bilen. Prøv det. Marius2002 reagerte på dette 1
Otis Skrevet Onsdag kl. 17:03 Skrevet Onsdag kl. 17:03 Flott at man kan skifte mellom "smart" CC og dum. Det kan man ikke på VW Caddy fra 2022. Å huttemegtu, det er irriterende. Marius2002 og papertiger reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 17:54 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 17:54 Da har jeg vært å trykket litt i X5en Fikk opp 2 valg under "Mode", det var disse to symbolene: Vi endret fra "Med styre- og…" til "Uten…" Så får vi se om det hjelper på. Rakk ikke kjøring ikveld. Men skal få testet innen helga og komme med en oppdatering papertiger, Otis og laffe reagerte på dette 3
ahj Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 16 timer siden, Marius2002 skrev: Da har jeg vært å trykket litt i X5en Fikk opp 2 valg under "Mode", det var disse to symbolene: Vi endret fra "Med styre- og…" til "Uten…" Så får vi se om det hjelper på. Rakk ikke kjøring ikveld. Men skal få testet innen helga og komme med en oppdatering Teste i går på min. Kjør den som bare ACC uten at den styrer fungerer det Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden 2 timer siden, ahj skrev: Teste i går på min. Kjør den som bare ACC uten at den styrer fungerer det Okei, så med innstillingen vi gjorde igår så skal dette være gull?
TurboJens Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden On 7/16/2025 at 7:03 PM, Otis said: Flott at man kan skifte mellom "smart" CC og dum. Det kan man ikke på VW Caddy fra 2022. Å huttemegtu, det er irriterende. Heller ikkje på ex. MB Vito. Fantastisk teit når det snør og radaren dekkast til. Då er det tilbake til 80-tallet. Ikkje veldig imponerande, då foretrekke eg faktisk dum cc kvar dag i staden for en som berre virkar når den sjølv vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå