lotipus Skrevet Lørdag kl. 16:05 Skrevet Lørdag kl. 16:05 Hei. For noen uker siden dukket det opp en rar lyd fra motor, kanskje noen med gode ører å ekspertise kjenner igjen? Bilen skal inn på diagnosetime på verksted neste uk, men jeg spør uansett av ren nysgjerrighet. Bil: 2010 modell, 5 serie, 520d, e61. N47 motor. Bilen går forsåvidt som normalt (enda) hehe. Om videosnutten ikke er bra nok kan jeg lage flere. VID_20250927_120158420.mp4
lotipus Skrevet Lørdag kl. 16:27 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:27 2 minutter siden, Daniel. skrev: Øker den i takt med turtall? ja det virker sånn
*MrB* Skrevet Lørdag kl. 16:29 Skrevet Lørdag kl. 16:29 Klarer du å lokalisere ca hvor lyden kommer fra? Bakkant f.eks?
lotipus Skrevet Lørdag kl. 16:32 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:32 2 minutter siden, *MrB* skrev: Klarer du å lokalisere ca hvor lyden kommer fra? Bakkant f.eks? høres ut som foran på motoren
*MrB* Skrevet Lørdag kl. 16:57 Skrevet Lørdag kl. 16:57 Hørtes ikke ut som registerrasling heller. Kan være noen hjul til multireim som er helt ferdig, selv om lyden ikke passer helt til det heller. Vanskelig å si ut fra en film.
lotipus Skrevet Lørdag kl. 17:10 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:10 11 minutter siden, *MrB* skrev: Hørtes ikke ut som registerrasling heller. Kan være noen hjul til multireim som er helt ferdig, selv om lyden ikke passer helt til det heller. Vanskelig å si ut fra en film. Hehe ja det ble et ganske kort klipp men takk for info, verd å merke seg:)
lotipus Skrevet Lørdag kl. 20:17 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 20:17 15 minutter siden, teerex skrev: Km-stand? 196000 ca
Sand1 Skrevet Lørdag kl. 23:00 Skrevet Lørdag kl. 23:00 (endret) Det høres veldig ut som vibrasjonsdemperen egentlig. Hadde en lignede lyd på min bil for noen år siden. legger ved filmer jeg tok fra den, da var vibrasjonsdemperen helt ny. Så ved evnt bytte kjøp av kjent kvalitet. jeg landet på febi. Maxgear Stark osv er dessverre søppel. IMG_0328.MOV IMG_0327.MOV Endret Lørdag kl. 23:20 av Sand1 E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Lørdag kl. 23:11 Skrevet Lørdag kl. 23:11 @Sand1: Det hørtes ut som identisk lyd i mine ører. Corteco skal være ok, gikk for en slik selv, men ikke montert enda.
lotipus Skrevet Søndag kl. 05:17 Forfatter Skrevet Søndag kl. 05:17 6 timer siden, Sand1 skrev: Det høres veldig ut som vibrasjonsdemperen egentlig. Hadde en lignede lyd på min bil for noen år siden. legger ved filmer jeg tok fra den, da var vibrasjonsdemperen helt ny. Så ved evnt bytte kjøp av kjent kvalitet. jeg landet på febi. Maxgear Stark osv er dessverre søppel. IMG_0328.MOV 12.52 MB · 1 download IMG_0327.MOV 21.08 MB · 1 download Ja det hørtes ganske likt ut, er det trygt å kjøre med bilen fram til verksted time? Eller bør man la bilen stå? Takk for info.
540is Skrevet Søndag kl. 08:42 Skrevet Søndag kl. 08:42 3 timer siden, lotipus skrev: er det trygt å kjøre med bilen fram til verksted time? Eller bør man la bilen stå? Det kan gå fra helt fint til at du står strandet i en tunnel med oppoverbulk på panseret ditt. mr.pingu reagerte på dette 1
lotipus Skrevet Søndag kl. 13:34 Forfatter Skrevet Søndag kl. 13:34 4 timer siden, 540is skrev: Det kan gå fra helt fint til at du står strandet i en tunnel med oppoverbulk på panseret ditt. Da blir den stående frem til verksted timen🫡tar ikke sjanse på havari. Takk for svar😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå