andretang Skrevet Desember 22 Skrevet Desember 22 (endret) Hei! Trenger litt hjelp angående feilsøking på min F31. Sist lørdag nykket det et par ganger under kjøring, så gikk den i nødmodus. Har ikke kjørt noe før jeg prøvde å kjøre den en stund i dag hvor den etter ca 1 time i drift nykket til et par ganger igjen, så forsvant motorlampen. Da fungerte den tilsynelatende, kjørte den hard på E6 i 30-40min. Skulle prøve igjen ut over kvelden på E6, men da nykket den til mye, før den gikk i nødmodus hjemme i gata. Feilkoder: 242200 244800 244900 245400 290900 290A00 2AB500 2F2C00 Noen som har noen tips? -Sarpsborg Endret Tirsdag kl. 14:30 av andretang
Makky123 Skrevet Desember 22 Skrevet Desember 22 Få kjørt diagnose, alt annet blir bare ubrukelig gjetting.
Reef89 Skrevet Desember 22 Skrevet Desember 22 57 minutter siden, andretang skrev: Trenger litt hjelp angående feilsøking på min F31. Feilskingen blir i første omgang å få tatt diagnose som nevnt da det er veldig mange forskjellige ting som gjør at bilen går i nød, motorlampe etc. kommer på.
andretang Skrevet Desember 23 Forfatter Skrevet Desember 23 14 timer siden, Makky123 skrev: Få kjørt diagnose, alt annet blir bare ubrukelig gjetting. Sjekk feilkoder i innlegget Makky123 reagerte på dette 1
andretang Skrevet Desember 23 Forfatter Skrevet Desember 23 13 timer siden, Reef89 skrev: Feilskingen blir i første omgang å få tatt diagnose som nevnt da det er veldig mange forskjellige ting som gjør at bilen går i nød, motorlampe etc. kommer på. Sjekk feilkoder i innlegget
Otis Skrevet Desember 23 Skrevet Desember 23 Du har kanskje en trykklekkasje en plass eller kokset innsug eller åpen/kilt EGR ventil.
Øyvind L. Skrevet Tirsdag kl. 13:36 Skrevet Tirsdag kl. 13:36 Jeg tenker at du like godt kan Google de feilkodene som vi har inne kan. Tvilsom at noen her har de feilkodene i hodet. Skrive en tekst hva de feilkodene betyr så er det lettere å hjelpe.. Eller får et bedre diagnoseprogram. Reef89 og Makky123 reagerte på dette 2
Rune-K Skrevet Tirsdag kl. 13:55 Skrevet Tirsdag kl. 13:55 Jeg bare hjelper kameraten min og legge det ut her. Moderne dieselmotorer har jeg så lite greie på så håper noen andre er flinkere enn meg. Evt. om noen har et bedre diagnoseprogram og kan hjelpe han litt videre.
*MrB* Skrevet Tirsdag kl. 14:12 Skrevet Tirsdag kl. 14:12 Leser for høy luftgjennomstrømming i EGR. Som nevnt over: Er den kilt åpen mens bilen mener den er lukket? Evt lekkasje et sted? Mye av disse kodene kan være følgefeil, så livedata med kompetent person kan være på sin plass.
andretang Skrevet Tirsdag kl. 14:30 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 14:30 53 minutter siden, Øyvind L. skrev: Jeg tenker at du like godt kan Google de feilkodene som vi har inne kan. Tvilsom at noen her har de feilkodene i hodet. Skrive en tekst hva de feilkodene betyr så er det lettere å hjelpe.. Eller får et bedre diagnoseprogram. Øyvind L. reagerte på dette 1
andretang Skrevet Fredag kl. 14:34 Forfatter Skrevet Fredag kl. 14:34 (endret) På 23.12.2025 den 15.12, *MrB* skrev: Leser for høy luftgjennomstrømming i EGR. Som nevnt over: Er den kilt åpen mens bilen mener den er lukket? Evt lekkasje et sted? Mye av disse kodene kan være følgefeil, så livedata med kompetent person kan være på sin plass. Har nå demonter og kontrollert EGR, der var det veldig lite sot. Endret Fredag kl. 14:38 av andretang
andretang Skrevet Fredag kl. 14:35 Forfatter Skrevet Fredag kl. 14:35 (endret) På 23.12.2025 den 13.42, Otis skrev: Du har kanskje en trykklekkasje en plass eller kokset innsug eller åpen/kilt EGR ventil. Har nå demonter og kontrollert EGR, der var det veldig lite sot. Kan ikke høre eller merke lekkasje på trykkslanger Endret Fredag kl. 14:38 av andretang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå