Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Trenger litt hjelp angående feilsøking på min F31.

Sist lørdag nykket det et par ganger under kjøring, så gikk den i nødmodus. Har ikke kjørt noe før jeg prøvde å kjøre den en stund i dag hvor den etter ca 1 time i drift nykket til et par ganger igjen, så forsvant motorlampen. Da fungerte den tilsynelatende, kjørte den hard på E6 i 30-40min. Skulle prøve igjen ut over kvelden på E6, men da nykket den til mye, før den gikk i nødmodus hjemme i gata.

Feilkoder:

242200

244800

244900

245400

290900

290A00

2AB500

2F2C00

Noen som har noen tips?

-Sarpsborg

IMG_4372.jpeg

IMG_4371.jpeg

Endret av andretang
Skrevet
57 minutter siden, andretang skrev:

Trenger litt hjelp angående feilsøking på min F31.

Feilskingen blir i første omgang å få tatt diagnose som nevnt da det er veldig mange forskjellige ting som gjør at bilen går i nød, motorlampe etc. kommer på. 

Skrevet
13 timer siden, Reef89 skrev:

Feilskingen blir i første omgang å få tatt diagnose som nevnt da det er veldig mange forskjellige ting som gjør at bilen går i nød, motorlampe etc. kommer på. 

Sjekk feilkoder i innlegget

Skrevet

Du har kanskje en trykklekkasje en plass eller kokset innsug eller åpen/kilt EGR ventil.

Skrevet

Jeg tenker at du like godt kan Google de feilkodene som vi har inne kan. Tvilsom at noen her har de feilkodene i hodet.

Skrive en tekst hva de feilkodene betyr så er det lettere å hjelpe.. Eller får et bedre diagnoseprogram. :)

Skrevet

Jeg bare hjelper kameraten min og legge det ut her. Moderne dieselmotorer har jeg så lite greie på så håper noen andre er flinkere enn meg. Evt. om noen har et bedre diagnoseprogram og kan hjelpe han litt videre.

IMG_43701.thumb.jpg.eb3e6bf74adedd1220ac33b1b27d7015.jpgIMG_43711.thumb.jpg.5b93d8496a13fc68ea8972394b4d5645.jpg

Skrevet

Leser for høy luftgjennomstrømming i EGR. Som nevnt over: Er den kilt åpen mens bilen mener den er lukket? Evt lekkasje et sted? Mye av disse kodene kan være følgefeil, så livedata med kompetent person kan være på sin plass. 

Skrevet
53 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Jeg tenker at du like godt kan Google de feilkodene som vi har inne kan. Tvilsom at noen her har de feilkodene i hodet.

Skrive en tekst hva de feilkodene betyr så er det lettere å hjelpe.. Eller får et bedre diagnoseprogram. :)

IMG_4372.jpeg

IMG_4371.jpeg

Skrevet (endret)
På 23.12.2025 den 15.12, *MrB* skrev:

Leser for høy luftgjennomstrømming i EGR. Som nevnt over: Er den kilt åpen mens bilen mener den er lukket? Evt lekkasje et sted? Mye av disse kodene kan være følgefeil, så livedata med kompetent person kan være på sin plass. 

Har nå demonter og kontrollert EGR, der var det veldig lite sot.

Endret av andretang
Skrevet (endret)
På 23.12.2025 den 13.42, Otis skrev:

Du har kanskje en trykklekkasje en plass eller kokset innsug eller åpen/kilt EGR ventil.

Har nå demonter og kontrollert EGR, der var det veldig lite sot. 

Kan ikke høre eller merke lekkasje på trykkslanger

Endret av andretang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...