Ingvaldsen Skrevet Februar 17 Skrevet Februar 17 6 minutter siden, Iv3rs3n skrev: Yesda, hele veien hadde det vært det nye opphengslagret til mellomakslingen fra autodoc. Lyden har forvillet meg (og endel andre) til å tro lyden kom fra fordelingskassa. Tror dere denne teite feilen har kostet tid, fortvilelse og penger eller? 😂 Hvilken leverandør var det?
Iv3rs3n Skrevet Februar 17 Forfatter Skrevet Februar 17 41 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Hvilken leverandør var det? Det var Topran (fra skruvat, ikke autodoc) montert uten noe sidespenn osv så mener den skal være montert "etter boka" 😊 Jeg er ingen orginal-polizei så jeg gikk for Febi fra GS.
Ingvaldsen Skrevet Februar 17 Skrevet Februar 17 4 minutter siden, Iv3rs3n skrev: Det var Topran (fra skruvat, ikke autodoc) montert uten noe sidespenn osv så mener den skal være montert "etter boka" 😊 Jeg er ingen orginal-polizei så jeg gikk for Febi fra GS. da var det nok som forventet ja, men du kan ha like uflaks med den fra febi.
Iv3rs3n Skrevet Februar 19 Forfatter Skrevet Februar 19 På 17.2.2026 den 11.16, Ingvaldsen skrev: da var det nok som forventet ja, men du kan ha like uflaks med den fra febi. Satser på at det går godt, nå slipper jeg å tenke mer på fordelingskasser på en stund 😅 Og bilen er lagt ut for salg 👍🏼 Nå vet jeg at en PKK for multivanen er like om hjørnet, så det blir vel sikkert ikke fritt for bilskruing framover heller 😂 sveigis reagerte på dette 1
teerex Skrevet Fredag kl. 01:02 Skrevet Fredag kl. 01:02 På 20.1.2026 den 13.18, Iv3rs3n skrev: Tok innsuget på denne for halvannet år siden, å fy hvordan det så ut. Fruen mente hun kjente forskjell i bilens gange og bunndrag etter rengjøring 😅 Er helt katastrofe dette EGR opplegget altså..... På cirka 190k km?
Iv3rs3n Skrevet Fredag kl. 12:27 Forfatter Skrevet Fredag kl. 12:27 11 timer siden, teerex skrev: På cirka 190k km? Det der var på 182k km for å være presis teerex reagerte på dette 1
teerex Skrevet Fredag kl. 15:43 Skrevet Fredag kl. 15:43 3 timer siden, Iv3rs3n skrev: Det der var på 182k km for å være presis Ja da har det nok liten hensikt å ta av min for å sjekke foreløpig. Får vente et par år, 102k km nå. Iv3rs3n reagerte på dette 1
Iv3rs3n Skrevet Lørdag kl. 06:59 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 06:59 (endret) Som perler på ei snor så skulle X5 problemer dukke opp. Jeg har hatt utrolig lite trøbbel siste 6-årene med facelift X5, og ingen problemer med preface X5 i mitt eie siste året, men ser ut til at alt skulle komme på en gang 😂 Madammen var på tur til en avtale da hun ringte meg og fortalte at bilen mistet mye/all kraft under kjøring. Og heldigvis skjedde ikke dette 1-min senere nedi tunellen, så hun fikk stanset 50m før åpningen 😅 Til unnsetning, glad jeg er selvhjulpen med biltralle 😎 Bilen kinnet men startet i utgsngspunktet ikke, før den plutselig bestemmer seg for å starte å gå i 15-20sekunder. Fikk den opp på tralla ved egen maskin, før bilen "døde" igjen. Tilbake på verkstedet og leste ut litt feilkoder. Første avlesning, noe muffens med kilometerstand -1. (Feil 1-3 er grei, deaktivert PARK med nødnøkkelen siden jeg trilla bilen inn på verkstedet) Aktiverte PARK igjen med nødnøkkelen. Slettet feilkoder og leste ut på nytt Endret Lørdag kl. 11:53 av Iv3rs3n . teerex reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Lørdag kl. 08:46 Skrevet Lørdag kl. 08:46 (endret) har det stått vann i og rundt ecu boks ? fort gjort at drenering tetter seg med lauv å drit. Endret Lørdag kl. 08:46 av Ingvaldsen Iv3rs3n reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Lørdag kl. 11:16 Skrevet Lørdag kl. 11:16 Har du sjekket struktur-treet i ISTA for å se om kommunikasjonsfeilen er begrenset til en bestemt databuss? Iv3rs3n reagerte på dette 1
Otis Skrevet Lørdag kl. 11:59 Skrevet Lørdag kl. 11:59 Feilen er nesten helt lik det man kan forvente for feil på PT-CAN feil. Men ikke helt. Det som skiller seg ut er IHKA og CIC, samt CID. Og selvsagt avhengig av utstyrsnivå. Det var stort sett det eneste jeg kunne se, som var sammenheng. Ellers fant jeg ingen. CAN-BUS feil burde tatt ned flere enheter, mener jeg. Iv3rs3n reagerte på dette 1
Iv3rs3n Skrevet Mandag kl. 18:58 Forfatter Skrevet Mandag kl. 18:58 På 21.2.2026 den 9.46, Ingvaldsen skrev: har det stått vann i og rundt ecu boks ? fort gjort at drenering tetter seg med lauv å drit. Ingen vann rundt ECU, men hadde en E61 engang hvor det var badebasseng rundt modulene 😅 På 21.2.2026 den 12.16, E.C. skrev: Har du sjekket struktur-treet i ISTA for å se om kommunikasjonsfeilen er begrenset til en bestemt databuss? Nei desverre, gikk noe fort i svingene så det ble ikke sjekket. På 21.2.2026 den 12.59, Otis skrev: Feilen er nesten helt lik det man kan forvente for feil på PT-CAN feil. Men ikke helt. Det som skiller seg ut er IHKA og CIC, samt CID. Og selvsagt avhengig av utstyrsnivå. Det var stort sett det eneste jeg kunne se, som var sammenheng. Ellers fant jeg ingen. CAN-BUS feil burde tatt ned flere enheter, mener jeg. Litt videre på denne saken, • Jeg sjekka jordinga til motor, såg veldig bra ut, ser faktisk ut som den kan ha vært byttet engang i tiden. Børstet kontaktflaten og monterte sammen igjen • Satte uansett batteriet på vedlikeholdslading (sto med tenning på og Ista tilkoblet, googla å leste meg opp på feilkodene. • Jeg sletta feilkodene, leste da plutselig ut kun dem 3 "kjente" feilkodene jeg vet jeg hadde. Ingen av dem andre dukket opp. • Fyra bilen, sto å gikk en 15-20min på tomgang før den igjen stanset. • Leste ut feilkoder på nytt, da dukket feilen DDE Injector Cylinder 5 activation opp på lista. Jeg forhørte meg med noen av di som jeg deler verksted med som også har E70, og en av dem har faktisk erfart at motoren kutter på det viset når det kom feil på injector. Vet ikke om det kan være at ei kortslutta dyse også kan dra med seg annen elektronikk? Har ikke bilde for hånden da jeg glemte å ta, men dysa såg mersom medtatt ut, plastikken på øvre del var på et vis "sprengt" ut av oppbygget korrosjon mellom gods og plast. (Skal prøve å huske å ta et bilde av den når jeg er i verkstedet igjen) Og dysa satt som bare faen til sammenligning med tidligere dysebytte jeg har gjort. Målte også motstanden på den, skal vel ligge stabilt på omtrent 180kOhm, men denne bare økte og økte å passerte godt over 300kOhm da jeg ikke orka å måle mer. Så den var absolutt gåen. Hadde liggende fungerende dyse. (Dobbeltsjekket og målte stabilt 179kOhm) 😂 Så jeg byttet, kodet dysa, og bilen har så langt fungert feilfritt, og ingen feilmeldinger er kommet tilbake siden. 👍🏼 sveigis, Otis, mslello og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet Mandag kl. 19:22 Skrevet Mandag kl. 19:22 Tenkte ikke på det med en gang, men ja, drukna dyse nr. 5 og 6. på E70 pga dårlig drenering er typ E61-ekvivalenten av lekkasje fra panorama. Veldig vanlig. Otis, Iv3rs3n og sveigis reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå