KristianI Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Er på jakt etter F31 330d/335d Har så langt kun kommet over 1 på finn med parkeringsvarmer, er det virkelig så skjeldent på disse bilene? Alle andre bilmerker er jo fulle av biler med webasto😅
mr.pingu Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Var bare tilgjengelig som ettermontering mener jeg men ikke sikker på det. Kanskje noen har definitive svaret.
papertiger Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Stemmer nok det, mener F3x ikke hadde Webasto i ekstrautstyrslista. @fupsaker fikk vel sin F31 330ix levert fra butikk med Webasto, men det var ikke en opsjon/tilvalg i lista om jeg har forstått det riktig, mer som et retrofit kit?
Ingvaldsen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 3 minutter siden, KristianI skrev: Mye jobb å ettermontere selv? Er du heldig så er fortsatt retrofit kit tilgjenglig til ok pris, resten er nok opptil hvor glad du er i å trekke opp ledninger å nye slanger.
KristianI Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden 7 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Er du heldig så er fortsatt retrofit kit tilgjenglig til ok pris, resten er nok opptil hvor glad du er i å trekke opp ledninger å nye slanger. Så lenge det ikke er så mange timers jobb, skal det gå greit, hvor kobler du deg innpå diesel?
mr.pingu Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 1 minute ago, KristianI said: Så lenge det ikke er så mange timers jobb, skal det gå greit, hvor kobler du deg innpå diesel? I tanken
E.C. Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden @Otis estimerte vel 25 timer på sin e70. Der har du ballpark tidsforbruk for en person som er stødig med å lese koblingsskjema. Skal du legge alt originalt og fint tar det tid, så du må fort ut med 25-30k for kit + sette av minst en helg til montering. Kit med monteringsanvisning er jo fort veien å gå (om man får kjøpt), så her kan du sikkert sende e-post til GS/Koed og høre om du kan få oversendt ettermonteringsveiledning og si at du går med tanken på å kjøpe. Folk har nevnt typisk total monteringskostnad på alt mellom 30-50k for noen år tilbake. Så mye som priser har gått opp i det siste så hadde ikke jeg falt av stolen om noen hadde sagt at det koster opp mot 50-70k ferdigmontert på verksted om dagen, ergo ikke verdt det for de aller fleste. mr.pingu reagerte på dette 1
fupsaker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 14 timer siden, papertiger skrev: Stemmer nok det, mener F3x ikke hadde Webasto i ekstrautstyrslista. @fupsaker fikk vel sin F31 330ix levert fra butikk med Webasto, men det var ikke en opsjon/tilvalg i lista om jeg har forstått det riktig, mer som et retrofit kit? Helt korrekt, det var originalt retrofit-kit til F3x-serien fra BMW, fikk ikke fjernkontroll, måtte ha Thermocall-app fra Webasto, knot å sette opp skikkelig, samt en liten, rød knapp/lys i bilen der jeg kunne aktivere det selv. Fungerte upåklagelig de tre årene jeg hadde bilen. Samt en liten digresjon til @KristianI Er du sikker på at det ikke står parkeringsventilasjon på bildet? For den kan du aktivere på F3x med riktig klimaanlegg uansett, det vil si den blåser luft, men ikke varm om ikke motoren er varm, mener jeg. Samtidig er det greit å sjekke utstyrslisten på bilen. Helt i starten av F3x fikk man webasto i alle fall på bensin-variantene, men har vel sett det på én 335iX fra 2013 for mange år siden..
fupsaker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 9 minutter siden, KristianI skrev: Sto parkvarmer med timer på den ene, Legg gjerne ved annonsen. Utstyrslisten: https://www.mdecoder.com/decode/wba8l11090k845977 Annonsen: https://www.finn.no/mobility/item/442761769?ci=29 Jeg er enig, det ser ut til at den har det, men det er så lenge siden jeg har kjørt en F3x at jeg ikke husker hvordan det er for vanlige biler. Endret 7 timer siden av fupsaker
mr.pingu Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Det finnes en trick for å få webasto til å funke fra iDrive / BMW app Må bytte IHKA Ecu til en som har støtte til det så, får du 12V signal ut som du kan bruke til å sette Webastoen i gang. Han her har skrevet en stor PDF om det: Edit: Forutsatt du bruker en webasto som går på 12V og ikke over LIN (som de fleste originale fra 5serie og oppover er). Endret 6 timer siden av mr.pingu fupsaker og Makky123 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå