Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 21:09 Skrevet Lørdag kl. 21:09 Holder på å bytte AC radiator på F31n min, men disse koblingene sitter som sveist sammen. Er ikke bevegelse i de når jeg prøver å dra i de. Noen som har et tips eller to om hvordan jeg skal få de fra hverandre uten å ødelegge for mye? Radiator skal kastes og jeg har nye o-ringer på benken.
Otis Skrevet Lørdag kl. 21:21 Skrevet Lørdag kl. 21:21 Lirke å lure. Banking. Du kan forsøke varme også. Lirke å lure. Øyvind L. reagerte på dette 1
///FredriK.S Skrevet Lørdag kl. 22:33 Skrevet Lørdag kl. 22:33 Brukte mye luftmeisel på gamlejobben med å løsne slike. Øyvind L. reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 23:33 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 23:33 Såpass ja. Da får jeg gå på med krum rygg i morgen igjen.
540is Skrevet Søndag kl. 08:14 Skrevet Søndag kl. 08:14 Har som siste utvei måtte forsiktig slipe bort kondenser delen av koblingen. Brukt båndsliper og Dremel
Øyvind L. Skrevet Søndag kl. 09:25 Forfatter Skrevet Søndag kl. 09:25 1 time siden, 540is skrev: Har som siste utvei måtte forsiktig slipe bort kondenser delen av koblingen. Brukt båndsliper og Dremel Så de kan sitte så godt fast 😬 Blir spennende dette ja.
TurboJens Skrevet Søndag kl. 12:19 Skrevet Søndag kl. 12:19 Eg tenkte at detta kunne då ikkje vere noko problem, men ut i frå kommentarene så er det tydeligvis ikkje så lett så kanskje eg skal komme med en ide alikavel. Eg går ut i fra at det er gjennomgående hol med gjengar heilt ut på eine delen. Ei mulighet då er å gjenge opp friholet og sette inn en bolt. Då kan ein bruke orginalbolten i motsatt ende som en ters. Kan få ganske bra med krefter på då uten å ødelegge for mykje. Olje på gjengane i den delen med orginale gjengar om det er den delen som skal brukast vidare. Når en har stramma opp så det står bra i press burde det vere eit passande tidspunkt å kakke på delane med ein liten hammar. Berre hugs på at presset er langt utanfor senter så ver forsiktig så en ikkje bøyer heile greia 😅 Øyvind L. reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Søndag kl. 18:29 Forfatter Skrevet Søndag kl. 18:29 Varmet de og etter litt herjing så løsnet de, men de satt hardere enn jeg hadde trodd. Nå har den fått nye AC radiator med nye o-ringer. Håper den er tett når jeg skal fylle gass til uka. Game radiator var klar for å bli byttet ut. Saltet ødelegger mye. Og Mahle made in Kina.. Vi for se hvordan den kvalitet er.. ahj, mslello, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
Ingvaldsen Skrevet Søndag kl. 19:13 Skrevet Søndag kl. 19:13 Var det ikke mahle premium alternativ? Fikk originalvare når jeg bestilte det til e65
Øyvind L. Skrevet Søndag kl. 19:18 Forfatter Skrevet Søndag kl. 19:18 5 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Var det ikke mahle premium alternativ? Fikk originalvare når jeg bestilte det til e65 Nei dessverre.
TurboJens Skrevet Søndag kl. 20:23 Skrevet Søndag kl. 20:23 Den ser lakkert ut, så kjøleeffekten er kanskje marginalt dårlegare fra starten men du får det nok igjen i lenger levetid. Det er stort sett korrosjon som tar knekken på slikt, sjeldan kvaliteten er så dårleg at det starta å leke av materialtrøtthet. Så eg trur du kan sove godt 😊
Øyvind L. Skrevet Søndag kl. 20:31 Forfatter Skrevet Søndag kl. 20:31 6 minutter siden, TurboJens skrev: Den ser lakkert ut, så kjøleeffekten er kanskje marginalt dårlegare fra starten men du får det nok igjen i lenger levetid. Det er stort sett korrosjon som tar knekken på slikt, sjeldan kvaliteten er så dårleg at det starta å leke av materialtrøtthet. Så eg trur du kan sove godt 😊 Den var trykksatt. Når jeg løsnset skruene til tilkoblingen så kom det luft ut. Så den er i alle fall tett. Satser på den holder så lenge jeg har bilen. Ja den er lakkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå