Fairlane Skrevet Torsdag kl. 07:02 Skrevet Torsdag kl. 07:02 Må bytte bremseklosser bak på min IX3 (2022) og har fått pris fra 4 forskjellige verksteder. Priser fra ca 3000,- (Autopower DA) til over 8000,-(!) (Bilia) Hvordan er det mulig å operere med så forskjellige priser på noe som vel er en ganske rask og enkel jobb?
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 07:12 Skrevet Torsdag kl. 07:12 Autopower er et uatorisert verksted, mens Bilia er et autorisert BMW verksted og derav to vidt forskjellige kostnadsbilder på drift. Er prisen inkludert klosser? I så fall kan det mest sannsynlig garanteres at prisen du har fått hos Autopower er med uoriginale deler, mens du får originale deler på Bilia.
Makky123 Skrevet Torsdag kl. 07:20 Skrevet Torsdag kl. 07:20 Bavaria, eller Hedin som de heter nå, har også prismatch. Du må ha et tilbud som dekker kravene deres, sjekk ut Hedin sine sider for mer info.
Fairlane Skrevet Torsdag kl. 12:31 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 12:31 5 timer siden, Makky123 skrev: Bavaria, eller Hedin som de heter nå, har også prismatch. Du må ha et tilbud som dekker kravene deres, sjekk ut Hedin sine sider for mer info. Jeg ser det, men tror det gjelder biler som er minst 5 år gamle. Fikk en pris fra mitt lokale NAF verksted som var omtrent halvparten av det Bilia skal ha, det burde vel være relativt safe. Makky123 reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet Torsdag kl. 13:43 Skrevet Torsdag kl. 13:43 Skifte klosser er ikke romforskning, så det burde alle verksteder klare å gjøre ordentlig
///M-ini95 Skrevet Torsdag kl. 16:34 Skrevet Torsdag kl. 16:34 (endret) 2 timer siden, Makky123 skrev: Skifte klosser er ikke romforskning, så det burde alle verksteder klare å gjøre ordentlig Absolutt, men det slurves på verksted også. Ikke så lett å se, men denne kunne man snurre for hånd et par runder før man måtte på verktøy. Skrue #2 var likedan. Ved kjøring på ujevnheter kunne man høre "klunke" lyder. Rart eier ikke har tenkt over det egentlig. Spørte eieren hvem som har byttet bremser da jeg mistenkte dette var selvgjort, men nei, dette var på et godkjent verksted. Var også byttet bærekuler fremme, og tiltrekningsmomentet her var heller ikke korrekt. Dog heldigvis strammet opp noe mer enn "fingertight". 9 timer siden, Fairlane skrev: til over 8000,-(!) (Bilia) Men over 8000 kroner for å bytte kun(?) klosser bak hørtes voldsomt ut. Originale deler alene på GS koster ish 3000,-. Har det muligens blitt lagt inn skift av bremseskiver også? For da gir jo prisen mer mening isåfall. Endret Torsdag kl. 16:35 av ///M-ini95
Lars89 Skrevet Torsdag kl. 17:01 Skrevet Torsdag kl. 17:01 (endret) Det er fritt hvor mye man tar betalt, men merkeverksted er ofte i en egen liga. Jeg fikk pris på 14k for å bytte fjærlagre på i3en hos Hedin. Delene kosta meg 1400kr og jobben er gjort på en time... Samtidig må man anerkjenne at det er kvalitetsforskjell på deler. Mange uoriginale deler er søppel fra de er helt nye og har en levetid på uker/måneder istedet for år. Så lenge man er bevisst på hvilke deler som blir brukt kan man gjerne benytte uoriginalt verksted (jeg jobber selv på Mekonomen). Men selv noen av disse tar 2500+ i timen nå og har gjerne en kalkyle som ganger opp fabrikkstiden med en faktor på opptil 2. Så ingen automatikk i at de er rimeligere. Endret Torsdag kl. 17:45 av Lars89 mr.pingu, Makky123 og teerex reagerte på dette 3
Hpi Skrevet Fredag kl. 09:47 Skrevet Fredag kl. 09:47 (endret) Prisgarantien til Hedin forutsetter bruk av originaldeler hos begge verkstedene når de sammenligner, fair nok men samtidig så er det jo i noen tilfeller muligheten til å bruke uoriginale deler (av en viss kvalitet) eller kanskje brukte originaldeler det som gjør det økonomisk bærekraftig å ha gammel Bmw. Endret Fredag kl. 09:48 av Hpi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå