thansen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden BMW x3 xdrive30e 2021 g01 Flere her som har dette eller har opplevd problemet ? Ser ut til å være ett problem med xdrive systemet på g01 chassie. BMW sier selv at problemet skal være fikset i 2021 modellene som jeg har, men det er ikke tilfelle, BMW sier også at M modellen ikke skal ha dette problemet, men igjen jeg har M model og samme problem. Erfaringer? Burde jeg bare bytte fordeler oljen og resette adaptasjoner? Flere skriver likevel på Reddit at dette ikke alltid løser problemet:
Marius2002 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hei. M-Modell er X3 M eller X3 M40i (M-light). M-Sport er "bare" utstyr/utseende. Ergo har du/jeg ikke en M-modell. Spørs når i 2021(2020?) din ble produsert også. Du kan også sjekke dekk om du har ulik dimensjon foran og bak, slitasje på disse, stjernemerket? Ellers skader det ikke å bytte oljen.
Øyvind L. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Uansett verdt å bytte oljen. Bytt den 2-3 ganger siden det ikke er tappeplugg. thansen reagerte på dette 1
thansen Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 7 hours ago, Marius2002 said: Hei. M-Modell er X3 M eller X3 M40i (M-light). M-Sport er "bare" utstyr/utseende. Ergo har du/jeg ikke en M-modell. Spørs når i 2021(2020?) din ble produsert også. Du kan også sjekke dekk om du har ulik dimensjon foran og bak, slitasje på disse, stjernemerket? Ellers skader det ikke å bytte oljen. Tror den er produsert i 2020. Bilen er en M model. Shadowline og full pakke. Topspeccet. Har 275/35/21 bak og 235/45/21 foran. Husker ikke akkurat tall men er mye breiere bak.
E.C. Skrevet 6 minutter siden Skrevet 6 minutter siden Les en gang til hva Marius skriver. 30e er ikke en M-bil. Utstyrspakken M-Sport, som kan omhandle understell og interiør/eksteriør, er ikke det samme som M-drivlinje, altså motor/kasse/diff. Du har en bil med M-Sport, ikke en M-bil. Tenk deg en eldre bil, som E46. M3 er en M-bil, en 330i med M-Sport er ikke en M-bil. Øyvind L. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå