sveigis Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Da må man ha hjelp her . Vår trofaste e91 begynte virkelig og skape seg igår kan man si … Startet bil ville ikke i gir og får varsel et tannhjul . Bilen er fryktelig ustabil og såvidt går samtidig så går kjølevifte for fullt . Etter mange startforsøk så får jeg bil i gir men såvidt går fremover og stopper . Finner frem voltmeter og her pendler det vilt mellom 9 og 15/16 volt .. Legger frem bildene av feilkodene her og mistenker de to før dynamo at de må være følgefeil . I og med volt løper løpsk ,så må det vel være dynamobasert eller spenningsregulator ? Jording ? Her inne er det mange flinke som sikkert kan hjelpe til . Feilkodene : Og da denne som tyder på noe dynamo greier : Igjen noen som kan guide meg tilbake til frisk 318 ?
Haug530D Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Kan jo muligens virke som en defekt spenningsregulator og at du derfor får disse andre feilmeldingene som en følgefeil, dynamo skal jo ligge i området 13.8-14.4V Eventuelt dårlig jord. Endret 10 timer siden av Haug530D sveigis og Otis reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden 1 time siden, Haug530D skrev: Kan jo muligens virke som en defekt spenningsregulator og at du derfor får disse andre feilmeldingene som en følgefeil, dynamo skal jo ligge i området 13.8-14.4V Eventuelt dårlig jord. Stemmer det ja og som jeg og tenker . Var nå ute igjen og idag fikk jeg feil på alt omtrent 😩😂 Snakket med en nå og fortalte alt til han ,han sier sjekk kabler bak ved battteri for de har en tendens til og være råtne på disse bilene og da kan dynamo jobbe visstnok ,så sjekkes ut imorgen og selvsagt jording som du nevner .
Haug530D Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 55 minutter siden, sveigis skrev: Stemmer det ja og som jeg og tenker . Var nå ute igjen og idag fikk jeg feil på alt omtrent 😩😂 Snakket med en nå og fortalte alt til han ,han sier sjekk kabler bak ved battteri for de har en tendens til og være råtne på disse bilene og da kan dynamo jobbe visstnok ,så sjekkes ut imorgen og selvsagt jording som du nevner . Ja, det er nok likt både på 1 serie og 3 serie av denne generasjonen at kabler og jording er en svakhet.
mr.pingu Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Så mye volt tyder på gåen spenningsregulator. Om kabler er gåen kan man gjerne måle spenning fra forskjellig punkter i bilen, fe eksempel spenning mellom + på batteri og jording på motor. Evt også omvendt, 12V+ i motorrommet mot minus på batteri. Om spenningsfallet mot batteriet er mye kan det tyde på dårlig kabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå