-
Innholdsteller
19656 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
283
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Saltkjelen
-
Dette er en F03 (pansret).
-
Jeg tror heller ikke de pansrede bilene blir destruert, da det ofte ligger pansrede BMWer til salgs på Mobile. Har sett et titalls X5er, E38er, E65/E66, F03 og G11/G12 som har vært pansrede på bruktmarkedet.
-
Antakeligvis skjult på grunn av saken. X3 35ien han hadde, har også skjult eierhistorikk.
-
BR8**** var Cappelen sin (har kjørt denne noen ganger, da Cappelen var eier).
-
@RNJ enig. Nei, sorte myrer er ikke noe som hører hjemme på denne bilen fra fabrikk. Her hadde jeg fått på chrom på grill, forskjerm/fordør, dørhåndtak, støtfangere, eksoshaler og bakluke, slik det skal være. Muligens også takprofilen som er et kjennetegn for 760i.
-
Sjelden sak med hyggelig kilometerstand. Prisen er vel også helt fair met tanke på hva det er, synes jeg. https://www.finn.no/mobility/item/416951583
-
Min biltråd - E46 M3, I4M50, F01 750i
emne svarte i Saltkjelen sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Vakker 7-serie med kul motorisering! -
Hehe, det blir rene E65-klubben i Norge etter hvert. Jeg har ikke undersøkt særlig her til lands, men kjenner lysten på en ren bensin V8 i form av 740i eller 750i. Ikke så farlig med Individual, men det skader jo på ingen måte. Det er viktigere for meg å finne en "mint condition" på en sånn bil i så fall.
-
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i Saltkjelen sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Ja, dette var utrolig moro å få til! -
Skal en tro de nye ryktene som har kommet, har BMW nå valgt å droppe Neue Klassifisering av G60/G61 ved LCI om halvannet års tid av kostnadshensyn. For min del er det like greit å droppe hele Neue Klasse, men det er jo oppsiktsvekkende om man har snudd så sent i prototypeprosessen for å spare penger. BMW er BMW, og der kan alt åpenbart skje. https://www.bmwblog.com/2025/07/08/bmw-5-series-facelift-drops-neue-klasse-design/
-
Gratulerer med herlig bil! Jeg liker den nye vrien av 862-hjulene. Spennende fargevalg som man ikke ser for ofte.
-
Om ikke et verditap på to måneder hadde han mest sannsynlig fått motorhavari og verre er med en X5 40e, så her var det vel like greit at han kom seg over til en skikkelig bil til slutt. 😅
-
...for ikke snakke om klokker i prisklassen hundretusenvis av kroner. Det er intet annet enn fantastisk!
-
Det er fysiske forskjeller som gjør at airbagen ikke passer. Det er også tekniske forskjeller - blant annet en ekstra kabel på pre-09/2005. I tillegg til forskjellige produsenter før og etter denne datoen. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk trykker på merket, men har bitt meg merke i at det har vært inntrukket merke på de aller fleste E6xer jeg har skrudd på.
-
Jeg oppdaget også dette i går i forbindelse med en liten ryddesjau i garasjen og falt på at delene likegodt kunne ligge videre i garasjen. Her burde AutoDB kjenne sin besøkelsestid og opprette en underkategori for brukte bil-, båt- og MC-deler.
-
Mye bremse støv - tips holde felger rene?
emne svarte i Saltkjelen sin Mr. Erling i Annet BMW og motorprat
En runde med coating forhindrer ikke bremsestøvet, men det gjør at bremsestøvet forsvinner lekende lett med vanlig bilshampoo. Jeg merker stor forskjell på det felgsettet jeg coatet til våren og det jeg droppet coating på. -
Pent, Armin! I motsetning til @E.C. tror jeg dessverre det blir vanskelig å finne en pre-09/2005 airbag uten inntrykt emblem. Det var vanskelig selv den gangen jeg hadde E60en, og for mitt vedkommende endte det opp med å kjøpe et nytt emblem. Du har ikke vurdert å ta av plastikkdekselet på airbagen og få massert ut emblemet igjen?
-
Fin-fin oppgradering. 2020 layouten er vesentlig penere enn pre-2020 også, så dette er jo bare en bonus.
-
Gratulerer med BMW og hyggelig å se deg tilbake her, @Gabz! Det er rart med det - grillen med kopper var en höjdare for 10 år siden og de kostet skjorta. Nå gjelder OEM og det klassiske skal opprettholdes. Vakkert!
