-
Innholdsteller
19656 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
283
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Saltkjelen
-
Med planlegging mener jeg i hovedsak parkeringshus med ekstremt brå nedkjøring og kanter (og andre brå/bratte kanter/kneiker), men dette unngår jeg selv med F11en som vel har høyere eller lik klaring som en standard i4 uten senk. Ellers kjører jeg i4en stort sett "der jeg vil", selv på hytta hvor kun i3en har akseptabel bakkeklaring. Her må jeg imidlertid klatre med både F11en og i4en for at det skal gå fint. Forstår skepsisen, så løsningen din får bli å oppgradere til 20"/21" og gå for dekkdimensjon fra 7-serie.
-
Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.
emne svarte i Saltkjelen sin Galro i Annet BMW og motorprat
@Lars89 Jeg har aldri greid å sette fingeren på avslutningen av flybridgen på en Azimut, men med dette bildet falt alle brikker på plass. -
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i Saltkjelen sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Helt fantastisk resultat med de nye LED-modulene. Det kommer til å bli prikken over ien når høsten inntrer. -
Helt enig. Dette høres ut som småkjøring, og da ville jeg i alle fall stått over diesel. i3 eller en eller annen 1-serie med bensin fremstår som det åpenbare valget slik jeg ser det.
-
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i Saltkjelen sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Ja, dette er bare moro å følge med på! -
Ai, dette ble skamdeilig! Dette må ses og tas på live.
-
Nei, nei, nei. Fytti helv.. for et intetsigende interiør. Det overrasker meg at BMW fjerner iDrive-kontrolleren og innfører knapper med haptic feedback, mens flere andre bilprodusenter har erkjent at mangel på fysiske knapper er noe dritt, og med bransjeorganisasjoner som EuroNCAP som vil gi bilen dårligere score uten fysiske knapper og betjeningshjul. Dette er flere steg bakover i brukervennlighet og sett fra et trafikksikkerhetsmessig perspektiv. Det blir i alle fall billig å reise innom BMW forhandler fremover, for signeringspennen har vel aldri ligget så dypt i lomma som den gjør med dette her. 😅
-
Pent! Gleder meg til å se resultatet.
-
Ja, denne bilen er helt original og fremstår som utrolig velholdt tatt kilometerstanden i betraktning. Jeg ville nok vært mer komfortabel med denne - gitt at den faktisk fremstår så strøken som den gjør - enn stort sett hvilken som helst annen E6x som ruller på norske veier. Her er Individual-speccen:
-
Forskjellen mellom iDrive 8.5 (HU5) og iDrive 9 (HU6) er at førstnevnte er Linux-basert, mens sistnevnte Android. Det er minimale forskjeller mellom systemene, men hovedforskjellen er at sistnevnte ikke lagrer kartdata men henter dette online til enhver tid - visuelt sett er de ellers 95% like. I utgangspunktet ble iDrive 9 forbeholdt kompaktbiler uten iDrive-kontroller, men dette har endret seg med tiden da G45 X3 har iDrive 9 og iDrive-kontroller. G6x 5-serie kjører iDrive 8.5. G26 er bygget på Service Pack 18 og vil aldri få HU6. Der stopper det på HU5. Det ruller for øvrig et pilotprosjekt på 120stk iX xDrive40 og iX Drive50 med HU4-HU5 (MGU21-MGU22 / iDrive 8-iDrive 8.5) konvertering i Kina. Det skal bli interessant å se om dette blir en offisiell retrofit fra BMW eller om det ender med pilotprosjektet.
-
Det er jo ikke mer som skal til enn den lengste serviceavtalen, vinterhjul, lader og kanskje et litt oppgradert felgsett som løfter denne prisen godt og vel opp i sjiktet kr. 750 000-800 000,-.
-
Det er ikke store klikkfingeren som skal til før "kampanjeprisen" (er det egentlig en kampanje de har gående?) til Jæger er drøyt kr. 100 000,- dyrere enn oppgitt, men det er jo vanskelig å si hva kampanjen eksakt inneholder ettersom de virker å være hemmelighetsfulle med det.
-
Pen inngangspris, men den drar seg til kr. 900 000,- (og vel så det) om man setter et stort kryss på utstyrslisten. Prestandaen er for all del imponerende, men det er ikke krefter en i4 M50 mangler, så gitt prestasjonene som er offentliggjort her, fremstår faktisk i4 M60 som litt skuffende.
-
Knalltøft, men Elias (eieren) måtte gå for et veldig aggressivt innpress foran for å få det til å se riktig ut. Tipper man må på med 30-35mm med spacere på M868 for at det skal bli riktig.
-
Jeg har nok en litt mer ambivalent følelse til bilen som er vist over. Den viser at Bovensiepen & Co fortsatt ønsker å bygge en BMW slik den burde vært levert fra fabrikk, og det fremstår derfor som helt meningsløst at BMW har kjøpt opp Alpina når de helt åpent og tydelig ikke blir å videreføre Alpina-arven videre. En BMW eid Alpina i ren Alpina XB7 drakt ville for eksempel være noe kjærkomment, men når det vi hittil har sett blir en "iX7 Alpina 60 og iX7 Alpina 100", og andre patenterte inflasjonstall, vitner det hele om en utvanning og en modellpakke, enn noe helt spesielt som dagens Alpina faktisk er.
