Gå til innhold

Kjennern

Moderatorer
  • Innholdsteller

    4879
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Alt skrevet av Kjennern

  1. Mye gode svar og noen svar som er litt off topic ser jeg. Synes bilen ser fin ut, mangler kanskje adaptive LED lys. Biler uten denne blir fort seende gamle ut, er min mening. Utstyret du ser etter burde det fint gå å laget et søk på finn.no med. Jeg ville styrt unna biler uten DAB om du ser på LCI av F11. Er mulig med 3-part DAB adapter men blir ikke det samme som originalt. Kan ettermontere originalt men det koster litt. Om du ikke må ha diesel er denne fint utstyrt i mine øyne ; https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=170477909 Ser du kjører i3s, så mulig du har en del småkjøring? Da ville jeg vurdert bensin i så tilfelle. Krok, m-sport osv er fullt mulig å ettermontere. Se etter nyest mulig bil, med det utstyret som koster mye å ettermontere er mitt råd. F11 nærmer seg fort siste året på garanti på siste produksjons året, har du vurdert bedre forsikring som dekker motor og drivverk? Istedenfor garanti?
  2. Min F11 nærmer seg 6 år, 90.000KM, belgene er helt fine og aldri byttet per dd.
  3. Har fått høre at det er en bug ja, så må bare være tålmodig så vil den gå videre med diagnosen. Om det er en fiks tar jeg den gjerne i mot på PM
  4. Finnes flere som gjør dette online også. Kopierer bare inn url på en side,
  5. Leker meg litt med ISTA/D om dagen, og ser ut til å få koblet meg opp til bilen greit. Men etter at den henter diagnose data står den slik, ser ikke ut som den blir ferdig med det første heller. Noen som har noen tips på dette her?
  6. Dette løser du enkelt med eget gjestenett
  7. Har nettopp byttet olje på transfer og automatkasse, får en snodig melding når jeg tar diagnose. INFO 4827F8 QDM SKR - correction factor wheel radius - learning condition 1 Kan jo være noe helt annet også, men la merke til at jeg hadde bitte litt mindre luft i ene dekket. Rettet opp i det nå.
  8. Dere som har opplevd problemer med rulleomkrets på xdrive, gis det noe melding ved diagnose? Har 4 sesong gamle piggfrie dekk på bilen og har i det siste opplevd lignende nøkking/ujevnt drag på min. Kjører med like dekk på alle 4. Men tenkte de kunne være ujevnt slitt over årene jeg har hatt dem i bruk.
  9. I går fikk jeg modifisert bilen, fikk strålende hjelp av @///M-ini95 , takk for hjelpen igjen Kan vel si at det er høy gentlemans faktor på denne oppgraderingen her 👌 Kona synes dette var helt ok investering.
  10. Nydelig bil, kjenner suget etter F06 når jeg ser bildene her
  11. Mistenker comfort setene tar mye plass. Er jo bedre plass i Mazda 2 vi har med Sirona setet bakovervendt.
  12. Var å tittet på BeSafe iZi Modular idag, sammenlignet den med Sirona som vi har og den er etter det jeg kan se en del kortere. Fikk målt sånn ca lengde raskt og kan se ut som den er 10Cm kortere. Så må få reist å prøvd den i bilen.
  13. @papertiger takk det ( kommer om 3 uker) og for bilder, må kanskje dra å prøve en slik en. Ang TV skjermer så har jeg LCI og da bygger de etter hva jeg kan se ut litt mer en pre-LCI. Kan måle men tipper fort 5-6 cm. Og da er all plass jeg kan spare viktig plass å spare. Vi savner ikke iPad bak i det hele tatt. Slipper å låse opp iPad for eks. Og du kan overstyre TV bak foran. Setter bare inn en dvd film eller USB i midten med lånt innhold fra NRK-TV 😬. Mini har øreklokker med db demping koblet til mini jack bak. Hun skrur av og på skjermen selv, eneste jeg gjør er å styre volum. @Marius2002 takk for bilder, har sett på recaro før. Tenkte ikke på dem nå. Får ta en tur innom Thansen å måle litt. Utfordringen nå er at vi tenkte å sette sete nr 2 bak sjåførsete. Da må den være en del kortere i lengden om jeg skal sitte godt når jeg kjører bilen. Sirona M2 synes jeg er «sykt» stort sete. Trenger jo ikke sete før til sommeren enda da vi har et besafe izi go som skal brukes frem til ferien. Mini 1 har fått Cybex Solution M-Fix. Vi snudde henne noe tidlig. Men hun likte ikke å sitte «feil» vei.
  14. Noen som har prøvd denne her: BeSafe iZi Modular i-Size Bilstol Mini 2 kommer snart og vi trenger et sete til i F11´n. Har i dag Cybex Sirona M2 I-Size - som er bakovervendt til mini 1. Men dette har jeg satt i butikk racerbilen ( Mazda 2 ). Cybex har fungert fint, men når den står bakovervendt måtte jeg ta ut tv skjerm for at vi skulle få en grei plass i passasjer setet foran. Så ønsker denne gangen å finne et sete som ikke er så langt. Om noen har noen gode tips takker jeg for det Trenger sete fra 6mnd til 4 år sånn ca.
  15. Tenkte det kunne være greit med en egen tråd for spørsmål rundt barnestoler til bil. Vi har jo barnevognstråden, men for å gjøre det litt enklere å sortere ut barnesete / barnevogn informasjon kan vi ha en egen tråd for barneseter
  16. Takk, fant Professional nå. Skal finne meg en dvd brenner og prøve
  17. Er dette denne karttypen her til CCC E61 2007 LCI = BMW.DVD.1.Business.West.Europe.2019, og er det DVD-R eller DVD+R på disse?
  18. Jo, men om du ikke får skrudd av får du jo justert fra foran i det minste. Enkelt blir det nok ikke 😆
  19. Du kan trykke på SYNC foran så styrer du temp og viftestyrke bak likt som foran.
  20. Har byttet EGR og feilkoden er fortsatt der. Noe poeng å bytte sensoren tro?
  21. De sjekka min for 2 mnd siden, kan jeg kreve bytte uansett?
  22. Kjøp deg en liten garasje jekk og jack pad. https://www.ecstuning.com/b-ecs-parts/aluminum-bmw-jack-pad-adapter/ecs10721/
  23. Sjekket selv pris både hos Rats og Oslo Automatgear service. Billigere en dine priser.
  24. Da fikk jeg byttet EGR ventil, så får vi se om den komme tilbake med feilkode da Så ikke veldig pen ut, mye sot der. Skal sikkert være slik, bare ikke sett det før.
×
×
  • Opprett ny...