Gå til innhold

Haug530D

Medlem
  • Innholdsteller

    6533
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Haug530D vant dagen sist September 25

Haug530D hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bømlo
  • Kjøretøy
    530D F11,E87 116I E60 520

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det kan nok være flere forskjeller på N vs mot N, men du har N motor i bilen din, i september 2009 så kom det N motor til E90, så om du velger vrakbil motor fra 2010 E90 og opp så bør du være rimelig sikker, men som sagt så kan det være ting som må byttes over, bunnpanne er iallefall forskjellig på motor E90/E91 Vs F10/F11 Delenummer på motor E90 VS F10 er derfor forskjellig pga disse forskjellene, men i bunn så er det like motorer.
  2. E32 750 en sjeldenhet https://bilwebauctions.se/en/novemberauktion-3-2025/bmw-750ia-v12-e32-54558
  3. Ladetrykksregulator er no 4 på bildet her, altså den sitter på innsuget. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=2D71-EUR-03-2015-F46-BMW-220dX&diagId=11_6458
  4. Motorene vil jeg tro er like, men om det er som med tidligere 3 og 5 serie motorer så har jo blant annet bunnpanne vært annerledes for eksempel, så det er nok mulig og putte en E9X LCI motor i en F10/F11 ja om man flytter over diverse deler. At du får opp annet svar på 2009 modell skyldes at det er ett skille på N47 vs N47N 09/2009, Innsug er forskjellig mellom N og ikke N motor, F10/F11 er kun levert med N47N motor.
  5. Hehe, nei, han har vel holdt det gående i noen år nå, så mest sanylig ett troll ja
  6. Næh, ble ikke bra, hverken det der eller Den som holder pedalen på E39, den er iallefall laget i POM så vanskleig og lime, så bestilte likesågodt ny pedal holder hos Koed til E39 samt ett brukt motordeksel til E60
  7. Litt sånn midlertidig fix, limt og plastsveiset, så bøyer jeg bare de stål strengene ned og har ett eller annet over og pusser litt, så blir det sånn tålig ok 😂
  8. Rimelig fornøyd nå 😃 lykta er nå ferdig "Bitumert" med nytt glass som forøvrig passet meget bra. Før montering av glass Etter Til og med dekslet på toppen passer 100% så i en annen YouTube video en som også brukte bitumen her for og montere, mens her passet lokk og o-ring som hånd i hanske Det knekte festet på ene motor deksel til E60 likte ikke Loctite All plastics så veldig bra, jeg prøvde dog å fremprovosere litt krefter her, mulig det ikke var rent nok, da jeg bare limte uten og gjøre rent, menmen får vel tak i ett nytt brukt så ikke så voldsomt krise.
  9. Litt grell farge på stoler og litt undermotorisert for min del, synes 7 serien minimum bør ha V8'er jeg da, men prisen er det nok ikke noe og si på nei.
  10. Vil tro at hennes nøkkel da er kortsluttet.
  11. Ble litt liming av knekt plast og diverse på lykt til E39, så neste nå blir å sette sammen lykt igjen 🙂 Litt liming deksel til E60 også
  12. Eventuelt så kunne man jo alltids laget noe mellomstykke og hatt mellom.
  13. Grattis med ny bil, veldig riktig motor iallefall
  14. Hmm, blir ikke klok på dette, nå har jeg prøvd alt tror jeg, men tror rett og slett jeg må bare prøve og programmere en ny nøkkel til E60 for å teste der også, om ikke det virker der heller så må det jo være noen defekte Fob's jeg har fått. Ista sier at jeg skal la nøkkel sitte i "Slot" i 10 sekunder så skal nøkkel låse seg?? og når jeg velger "Teach in additional remote key" Så får jeg opp dette, hva nå det menes med dette er jeg ikke sikker på, men jeg vil nå tro at alle nøkler må aktiviseres for "Remote" bruk.
  15. Nei, jeg tenkte kanskje det, men var ikke helt sikker, men hadde det fungert slik at man hadde fått den bekreftelsen på gammel nøkkel også så hadde kanskje den nye nøkkelen vært defekt, nå vet jeg ikke. Jeg kan jo alltids programere en ny nøkkel for og teste, eller kan man bare teste en blank nøkkel oppimot dørlåsinga, altså ikke programere nøkkelen, tenker siden det er 2 forskjellige system?
×
×
  • Opprett ny...