Gå til innhold

Haug530D

Medlem
  • Innholdsteller

    6480
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Haug530D vant dagen sist September 25

Haug530D hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bømlo
  • Kjøretøy
    530D F11,E87 116I E60 520

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 190 var iallefall typisk ungdomsbil her både på 80 og 90 tallet.
  2. Om du mener den kontakten merket i rødt her så er jo det kontakten til Valvetronic, så ikke så rart om du har feilmelding på den.
  3. @Fredrik Enig med 320, i mitt tilfelle var det en 1985 modell E28 med samme motor og jeg synes da jeg eide den at den faktisk virket ganske sprek, selv om den kun hadde 125 hester, mulig det var pga den herlige lyden i rekkesekseren som gjorde at det føltes ut som en sprek bil, husker ikke helt når jeg fattet interesse for BMW men mulig jeg ble litt påvirket da jeg gikk Billinja i Odda i 94/95 og 95/96 da en i klassen totalrestaurerte en E28 528I (synes jeg og huske det var) og min første BMW var som sagt overnevnte som jeg kjøpte av ett lokalt firma her (Wartsila Norway tidligere Wichman motorfabrikk) og hadde gått som representasjonsbil, tror jeg kjøpte den rundt 2003 muligens
  4. Den Amerikanske utgaven minner meg om Saab 90
  5. Ja skjønner ikke hvorfor BMW skulle gå vekk fra Butyl, men de blir nå uansett limt sammen med butyl igjen 🙂
  6. Ellers så synes jeg E60 kler Style122 meget godt, er jo litt gummi her, men til mitt forsvar så er det nå en bruksbil og jeg fikk 4 så og si strøkne orginale 122 felger med godt dekkmønster til 1000,-
  7. Tenkte jeg skulle prøve med Loctite All plastics, siden jeg hadde en slik liggende, lite viste jeg at det ikke skulle komme noe lim ut av den (har brukt den engang før, men kanskje det er for engangs bruk) Noen som har erfaring med denne limtypen sånn forøvrig?
  8. Da var det frem med dremmelen, siden man ikke har noe å tape på og åpne lykt siden den er ubrukelig som den er likevel. Litt kutting her og litt der. Så vipps så var mesteparten av glasset borte Resten (Små plastbiter over alt, nå kommer vel MDG og arresterer meg for Mikroplast ) Oops, her spratt det meste ut. Selvfølgelig så knekker jo plast i tider og utide. Her er biten som knak, satt på kun for øyeblikkets skyld. Delenummer jeg trenger, Hella 153 751 00, søker man i google på nummer så kommer traktohjul, motorer og diverse annet tull opp, ingen reflektorer fra Hella, legger jeg til Hella foran nummer får jeg opp 3 søk hvor kun det ene er relevant, en eller annen Allegro auksjonsside ifra Polen og anonnsen er fra 2021 så sikkert long gone. Finnes ikke i Hella sin katalog heller, er nok gått ut av produksjon eller noe, så må vel limes denne også, noen som vet om ett knallgodt lim? Så da gjenstår og få resten av glass/Plast uttav lykt og gjøre det samme på andre siden, heldigvis så er dette en prosjektbil og ikke en jeg er avhengig av, selv om det hadde vært kjekt og kjørt E39 etter gammel av, har ikke eid en siden 2019, jeg angret jo selvfølgelig på jeg ikke kontaktet eier for og prøve og kjøpe den da jeg så den sto lenge uten skilt før den ble vraket (Rart det der men man får jo ett godt forhold til en bil man har hatt i 12-13 år)
  9. Jaja, får vel demontere lykt og se hva som må fikses, det er vel permalim på disse, så her må det frem med dremel, nye lykteglass bestilt på Temu, mulig det blir oppgradert til Bi-Xenon nå da siden lykt likevel må demonteres. Det er jo da denne braketten som må kjøpes ny (Bilde lånt fra YT video) klarte desverre ikke og se hvilket Hella nummer som står på der, men må ju uansett åpne lykt, den er jo ikke brukendes nå likevel.
  10. Tenkte jeg skulle fikse den ene Xenon frontlykten som hører til E39, men tydeligvis så er det knekt litt mer av inni der enn at det kun var og bytte stag 🙄
  11. Hadde av toppen og bunnpanne på en N43, kjedet var veldig slakk og kjedeguidene var det knust en del av samt oljepumpe var knust. Samt at toppakning var blåst. Så byttet oljepumpe og gjorde rent alle oljekanaler, byttet oljetrykksregulator, solenoider på kamaksling, toppakning, ventil styringer og rengjorde ventiler samt slipte ventilseter, byttet kjede og føringer, bilen går som en klokke, dette er vel kanskje ett til to år siden jeg gjorde, har også byttet til Noxem i ettertid samt byttet alle coilene, er mye som kan gå galt på N43,N45 og N47 motorene.
  12. Om kjedeguidene er gåen så bør du ta ned bunnpanne og gjøre ren oljepumpe sil også, all plasten som Brekker av blir nemlig til bittesmå plastbiter som setter seg i stål filteret på silen.
  13. Nye deler i dag, uoriginale M-Stickers for M5 Replica felgene som sitter på E39 (må ha uoriginale stickers på uoriginale felger 😂) Og selvfølgelig når jeg har fått montert på igjen innsug så fikk jeg endelig riktig type skruer til swirl flaps, jaja får nok brukt de senere. Også sånne lyktejusterings stag for orginale facelift Xenon lykter, forrige eier har satt på en preface lykt bare for å få bil gjennom på Eu kontroll 🫣 Og som sagt tidligere Cola Zero er viktig 😂
×
×
  • Opprett ny...