Gå til innhold

Haug530D

Medlem
  • Innholdsteller

    6303
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Haug530D vant dagen sist Januar 30 2015

Haug530D hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bømlo
  • Kjøretøy
    530D F11,E87 116I og 118D

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Er tydeligvis ikke alle som har samme standard nei. "Bilen bærer preg av at den er godt holdt opp i gjennom årene." "Det er veldig lite rust på bilen." Bare en liten flekk på høyre baksjerm da kanskje? 🤣 https://www.finn.no/mobility/item/378952826
  2. Finnes jo nok av adapter som kan brukes med Bimmercode for eksempel. (3 parts løsning) https://bimmercode.app/adapters/
  3. Denne er ikke på vei til og komme, den er utgått, er mer som en trådløs Enet kabel. Ligger en 4 år gammel video på YT av en russer som laget en gjennomgang.
  4. Ja straks litt eldre der altså, jeg oppgraderte i F11'en, men har anskaffet meg en E60 520D som arbeidsbil med CCC i, kommer nok til å fikse en billig Android spiller i den ja.
  5. Billigere enn 1900£? joda om man gjør det meste selv så er ikke det noe problem, kjøpe NBT fra EBay, samt alt det andre man trenger så blir det billigere, men om du sitter på CIC for eksempel så ser jeg egentlig ikke noe poeng i å oppgradere til NBT, det er ikke store forskjellen egentlig og i tilegg ganske så utdatert etter hvert, hadde jeg vært deg ville jeg satset på MR12V Android/Carplay enhet. Gikk selv ifra CIC til NBT med emulator og tilbake til cic og en billig Android MMI boks også til full installasjon av NBT samt MR12V mmi boks, men kunne egentlig spart meg for full NBT integrering, bruker kun Android Auto likevel, er sjelden jeg er innom menyen på NBT.
  6. Det som gjør at ting sprekker er som regel varme og hva skaper varme? jo friksjon, til mer diesel i olja til mere friksjon og mere varme, man trenger ikke være rakettforsker for og komme til denne konklusjonen, man ser jo også at firer motorene er mer utsatt for dette enn sekserne og det bunner nok ned i at det er mindre olje i de motorene. Så som en av de preventive tingene man kan og bør gjøre er jo å fjerne dpf og få kodet bort regenerering slik at det ikke sprøytes unødvendig diesel inn i motor og som slipper ned i bunnpanna en annen ting er jo å bytte oljen oftere, det er jo heller ikke bra at man har EGR ventil som kjører mer sot inn i motoren, også en del av dette vil nok slippe forbi stempelringene og ned i bunnpanna. Det er jo en grunn til at motorer var mer holdbare før og det er at de ikke har alle disse "Miljøtiltakene" installert.
  7. N57 har jo hatt trøbbel med register også, men ikke i samme grad som N47, det hjelper nok på at det er sekser (mer stabil) samt ekstra olje, jeg ser jo at når jeg skifter olje så er det en del diesel i olja og det er jo pga ved regenerering så slipper jo litt diesel forbi stempelringer da det sprøytes inn mer, diesel smører jo dårlig så oftere oljeskift er en fordel.
  8. Flott og lite kjøre E60 545I, er vel ikke flust av disse. https://www.finn.no/mobility/item/367899180?ci=7
  9. ikke orginal, spurte selger som ikke direkte sa at det var en "Klon" men han sa prisen sier vel sitt 😂
  10. Tviler på det er orginalt, teksten som beskriver den ser ut for å være direkte oversatt fra en Aliexpress annonse.
  11. Hadde nå spurt om det var orginal å ikke sånn Kina klone.
  12. Det hørtes spesielt ut ja, tidligere kunne man jo kjøpe ut bil fra forsikringselskapet sitt, det er ikke lenger mulig etter som jeg har forstått, det er heller ikke mulig og kjøpe bilvrak fra høgger, kanskje bilen er erklært vraket men at den verken er levert inn til høgging eller at den heller ikke har vært forsikret med annet enn ansvarsforsikring.
  13. Noen tror desverre de sitter på gull, vogn er heller ikke så ettertraktet som sedan vil jeg si.
  14. Video DIY selv for skifte av Solenoiden om man får problemer (Høyst sansynlig)
  15. Kan være oljetrykk regulator Solenoiden som er gått tett eller noe, det som skjer er at kjede blir slakk i på N43 motorene og det blir fullt i små plast partikler i motoren som tetter til her og der pga kjede filer på kjedeguider. Men sansynligvis så er det bare delvis feilen, i værste fall må motor demonteres og alle oljekanaler må rengjøres osv... Er forøvrig ikke bare bare og bytte den solenoiden heller, den kan sitte godt etter flere år.
×
×
  • Opprett ny...