Gå til innhold

Hansh

Medlem
  • Innholdsteller

    3426
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Hansh

  • Bursdag 05/07/1984

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen

Nylige profilbesøk

2049 profilvisninger
  1. Da har du kanskje vært med på å bygge min far sin båt og? Fantastisk båt i sjøen, og er vel kun redningsskøyter jeg har stått til rors på, som har vært heftigere. 34 fot kan helt fint sveve mellom bølgene. I hovedsak jeg som tar både vedlikehold, oppgraderinger og reparasjoner på den, så låner den også en del. selv har vi gått fra seilbåten på 41 fot jeg hadde, til denne, som i følge enkelte her altså er sjøens Audi: Den ble et mye større prosjekt enn planlagt, med bytte av motor og det meste annet, så nærmer seg helt renovert. Skiller seg litt ut med mørk grå nirrox i interiør ute, og matchende kalesje.
  2. Den var helt perfekt der ja, og turen var fantastisk! På jobb-delen av den reisen leide han jeg reiste meg en grusom liten Nissan vi kjørte fra Charlotte til Nashville og tilbake via forskjellige steder. Turen kan anbefales, men absolutt ikke den bilen 😂 Har absolutt planer om nye bilturer i USA, men hadde ikke takket nei til ditt alternativ heller med å hente bilen til Norge i stedet.
  3. Gratulerer med ny bil! Egentlig ikke min type bil heller, men etter å ha leid en slik cabriolet (med automat) i Miami for noen år siden synes jeg nå det er en sjarmerende bil jeg har gode minner fra. Jeg prøvekjørte en 430i kort etter jeg kom hjem igjen fra den turen, og den virket egentlig minst like sprek, men det var uansett følelsen av å cruise til Key West med taket nede og buldrende V8 i en bil full av personlighet som gjorde opplevelsen.
  4. Får stadig beskjed fra min far om å se forskjellige slike klipp, da han endelig fikk sin M4 competition X-drive for et par mnd siden, og derfor følger med på alt av slike tester. Han venter på at 4x4 blir tilgjengelig fordi han ønsker en bil som virkelig er kjørbar året rundt her på Vestlandet, og han er ikke akkurat skuffet med overgangen fra 440i X-drive. Har ikke fått testet den nye enda, men ingen tvil om at det flytter bra på seg, og jeg synes kjøreopplevelsen også virker svært bra.
  5. Siden min far fikk levert denne for noen dager siden (noen uker for sent pga. et feilmontert kamera), har jeg fått blitt godt kjent med designet. Synes nå det faktisk ser svært bra ut, når man ser helheten og proporsjonene, selv om jeg var svært skeptisk tidligere. De har sin gamle 440i et par dager til, så foreløpig står de parkert ved siden av hverandre. Selv om F32 ser svært bra ut, ble den plutselig gammel ved siden av den nye. Responsen ute i trafikken tilsier at det også finnes andre som synes det ser bra ut. Dette er vel ellers godt mulig den første på veien i Norge med X-drive?
  6. Har nevnt før at jeg holder til i samme nabolag som Trond Mohn, som tidligere kjørte Bentley i mange år, men nå en stund har kjørt RR Ghost, og sistnevnte synes jeg har en fantastisk tilstedeværelse på veien i forhold -etter min mening. Tror den tilstedeværelsen og egenarten hadde avgjort for min del, selv om jeg nok hadde klart å kose meg med Bentleyen over.
  7. Da har dagens bilmarked og politikk fått en veldig tydelig konsekvens for min del, for 3 uker siden. Han som aldri har eid, eller interessert seg i dette, har en stasjonsvogn med diesel og automat parkert bak huset. Attpåtil er det en Skoda med FWD. Skulle tro jeg har blitt slått i hodet med en stein, men svaret er ny jobb med tilbud om firmabil. Selv om kompensasjonen for å kjøre egen bil er god, viser regnestykket mitt i beste fall null gevinst ved å kjøpe f. eks. en nyere brukt 5-serie. Hva verdien faktisk vil være om noen år opplever jeg å ha blitt fullstendig bingo, og å skulle kjøre 3-serien, som nærmer seg 280 000 km, så mye i hverdagen fremover ville ikke vært aktuelt. Bare det å kunne kjøre rundt i Bergen uten å ofre bompenger en tanke er verdt byttet til firmabil. Synes selvfølgelig det var artig at Skoda Superb ble diskutert her rett etter jeg bestilte bilen, og for meg opplevdes den som det klart beste valget, av bilene jeg fikk velge mellom. Liker at den er så romslig, har hengerfeste, er behagelig å kjøre og ser relativt bra ut. Kunne valgt Passat GTE av den utgåtte typen, men synes Superb fremstår som en mer ærlig bil, og ikke noen av bilene er i nærheten av kjernekvalitetene jeg liker så godt hos BMW, så da valgte jeg heller å fokusere på helt andre kvaliteter, og verdsette hvor mange km jeg har fått oppleve hittil med RWD, bensin, manuell og kjørefølelse. Tålmodigheten med todørs bil var nok og ganske på overtid hos resten av husstanden. Må til slutt og innrømme at jeg koser meg langt mer med bilen enn forventet, og som rullende arbeidsplass fungerer den meget bra. God sommer!
  8. Ja, møtte han i en Range Rover Velar rett før vi stoppet, og kommenterte at det var rart han ikke kjørte Rollsen som vanlig. Han hadde tydeligvis punktert, og fått en ungdom til å komme med annen bil til han og ordne opp med hjulet. Litt etter kom det og en slaskete mekaniker i klær som ikke hørte hjemme i den bilen, og kjørte den inn på verkstedet. Fin lyd fra motoren var det i hvert fall!
  9. Fristende å sette seg inn.
  10. http://www.ladbible.com/news/uk-man-stripped-at-side-of-road-and-started-simulating-sex-with-car-20190205?c=1549362344787 Noen her som er like glad i BMW som han her? 😂
  11. Første jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt, og deretter artikkelen, var og at hvem har rett til å definere hva ren kjøreglede er? Jeg er med på din definisjon Fredrik, men er den fortsatt gjeldende i dag? For min del redder han egentlig i stor grad påstanden med å gjøre det klart at den ikke kan sammenlignes med en MX5, og jeg har en mistanke om at kjøreegenskapene til nye X5 vil overraske meg stort. Prøvde for snart etter år siden nye X3 (som da var rykende fersk) og forrige X5 på isbane rett etter hverandre, og der X5 ikke er i nærheten av å skjule vekten i en unnamanøver, har X3 blitt imponerende kompetent når man virkelig tester grensene. Hvis de har gjort noe lignende med X5 i generasjonsskiftet, har den nok blitt temmelig kjøreglad, for å være en stor og tung SUV/SAV. Forrige X3 og X4 prøvde jeg samme sted året før der igjen, og den gangen synes jeg X3 var kjedelig og manglet den gode BMW-følelsen, mens X4 faktisk var et overraskende bra bekjentskap i forhold, særlig som X4 M40i. Uten å huske detaljene godt nok, mener jeg at X4 manglet den gode kombinasjonen av komfort og kjøreegenskaper som nye X3 har. Morsomt nok har jeg og virkelig fått teste mine analoge kjøreegenskaper i dag, da ene ABS-giveren nylig valgte å svikte, akkurat i tide til at årets første snøfall kom i natt. Heldigvis er ikke gamle kunster glemt, og den etter hvert gamle sliteren min fortsetter å imponere meg på vinterføre. Samtidig tror jeg nok de gode egenskapene jeg har fått kjenne 100% direkte på i dag, delvis må tilskrives utviklingen på dekkfronten som har foregått siden min normal var å kjøre analoge biler på vinterføre.
  12. Den ulykken skjedde rett ved innkjørselen til der jeg i alle år har tilbrakt vinterferier og påskeferier, så kjente igjen stedet ut fra bildene. Er jo dessverre en grunn til at det ikke er 80 på hele det strekket lengre.
  13. Kjører jo rett som det er en 440i, med original M-performance chip og eksos, og synes det er en fantastisk maskin!
  14. https://www.elbil24.no/nyheter/onsker-ikke-a-oppgi-batterikapasiteten-pa-elbiler/70453208 Bra det er ett bilmerke som ser verdien i å spille med åpne kort. Kan det ha med i3 sitt forbruk å gjøre?
  15. Det var visst en gledelig overraskelse i nyeste Vi Menn.
×
×
  • Opprett ny...