-
Innholdsteller
24980 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
357
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Fredrik 90
-
Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.
emne svarte i Fredrik 90 sin Galro i Annet BMW og motorprat
Eller som mange slike rikfolk gjør, de beholder også den gamle bilen når de kjøper ny. En lege her i området hadde en A8 4,2 som han har hatt i mange mange år, når han kjøpte ny A8 for noen år siden så beholdt han bare den gamle fordi den var "så god" 😂 -
Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.
emne svarte i Fredrik 90 sin Galro i Annet BMW og motorprat
Så han har gitt seg med å kjøre Audi S8? For en kjiping 😅 Han har vel de siste 25 årene blitt observert i samtlige generasjoner av S8. Det er faktisk fire Ford GT på skilt i Norge. Fire stykk av siste generasjon som kom i 2018 👍 -
Det der er jo sykt mye fet slede for "drittbil" penger 👍
-
Ja det er vel mye av det samme. Forskjellen er vel at F10 530d har GA8HP70Z som er ratet til max 700 nm. Min G30 har GA8HP75X som er ratet til 750 nm.
-
Da husket jeg feil i såfall 😀 Joda, men TRF har peiling på hva han driver med….ennå er det 20 hk til på denne bilen på steg 2. Skeptisk! Hvis vedkommende selger har lagt penger i kvalitets tuning så regner jeg med at dette ville vært beskrevet i annonsen. Alt for ofte ser man flotte tall som nesten er for gode til å være sant til prisen av tuningen.
-
Men det er helt sikkert tryggere enn å kjøpe en bil som er hard tunet av noen man vet er flinke eller ikke. Jeg har mine tvil, 340 hk ut av en 530d høres litt dodgy ut spør du meg. Girkassa i disse er vel beregnet til max 650 nm…
-
Gå for den hos forhandler og ikke den som noen muligens uten peiling har tukla med 👍
-
Ja dette er egentlig veldig uklokt, hadde de ennå hatt ett elektrisk alternativ i C og E klassen så hadde iallfall ikke kundene blitt frarøvet muligheten til å kjøpe en bra modeller. For man kan si hva man vil om EQ serien, men pene eller spesielt bra biler blir de aldri. Ikke mulighet for stasjonsvogn heller, men det er vel kanskje jeg som ikke følger med og har sett at dette segmentet er dødt i Norge. Ja bortsett fra BMW og Volvo da, de selger fortsatt stasjonsvogn. Jeg tror nok at 5-serien er trygg i Norge i og med at i5 kommer, men jeg håper da ikke de fjerner fossilmodellene med M5 i spissen. Mulig 520d utgår men jeg har da inntrykket at det fortsatt finnes folk som kjøper 5-serie med stor fossilmotor. For meg personlig har det ikke så mye å si, jeg importerer bilene fra utlandet uansett. Men for andre så er det jo litt dumt.. Synes fortsatt jeg ser mye E klasse som taxi jeg, selv om den helt klart ikke på langt nær er like populær som før med lampe på taket. Men senest på fredag tok jeg drosje i Oslo, da traff jeg godt på valg av vil. Dumpa inn i baksetet på en nesten ny E400d All-Terrain, det var en deilig bil for å si det mildt. Såpass at jeg gikk på Finn, Mobile.de og Bytbil.se for å sjekke prisnivå 😅
-
Denne så jeg ikke komme, helt ærlig... Slutt: 2023 blir siste salgsår av C-Klasse og E-Klasse i Norge (tv2.no) Vi får jo håpe at BMW ikke gjør det samme, her har de jo en kjempemulighet til å tilegne seg bla drosjemarkedet med 5-serie. Men det er vel kanskje nettopp derfor Mercedes velger å trekke disse modellen ut av Norge, i disse segmentene så har de jo blitt totalt dominert av BMW de senere årene. Men det er jo dette som er problemet med den elbilpolitikken som føres i Norge, vi blir ett bilmessig ingenmannsland dominert av kjipe og kjønnsløse elbiler.. Med disse modellene så går jo de mest populære AMG modellene ut også, den norske bilfloraen blir ett fattigere sted fremover..
-
De har jo åpenbart gjort det slik at den ikke skal kannibalisere salget av Nissan Ariya, som jo også begynner å koste penger med moms og det hele. Hvis man skal kjøpe en sånn bil ny så skulle man vel heller kjøpe den ny via en forhandler i Tyskland. Så registrere den på "3-Tage zulassung" slik at den karakteriseres som "bruktbil" når den skal registreres i Norge. Ved å kjøpe via tysk forhandler så kjøper man også bil i ett marked som har mye høyere prioritet enn Norge, ergo man får bilen raskere, den er billigere og man kan velge 5 års garanti. En bekjent fikk tilbud på en M3 Touring her og han ble forespeilet en levering i 2024 en gang. Hos forhandler i Tyskland kunne de med sikkerhet si tredje kvartal 2023.
-
780 000,- spenn.....780 000 SPENN for en nesten ny Nissan X-Trail....!!😬 Får jo nesten en pent brukt X5 45e for de pengene der Nissan X-Trail | FINN.no I spalten "Hva bør den koste": 439 000,- inkl vinterdekk 😅
-
Er dette tilfellet? Synes jeg hørte en BMW sjef snakke om at estimert levetid på BMW sine elbiler skulle være 8 år. Men jeg kan ikke tro at dette stemmer? I såfall så må jo noen våkne opp og ta en fot i bakken å pålegge produsentene lenger levetid på produktene sine. Dette er ett vel så viktig miljøtiltak som å fase inn elbiler. Myndigheter i alle land er forferdelig opptatt av å tvinge folk til å kjøre elbil og dusje mindre, mye kunne vel blitt gjort med å la vanlige folk være i fred og heller gå løs på bruk og kast mentaliteten som de store internasjonale selskapene legger opp til…kun for profittens skyld.
-
Jo dette er vel mitt inntrykk også. Mye deler som har gått ut av produksjon synes jeg. Enkelte ting er det jo ikke laget annet enn originalt og da blir det litt vanskelig å oppdrive. Føler faktisk det er bedre deletilgang til E34 enn til E39, og det er litt rart. Begynner jo å bli en del år siden E34 var en relevant bruktbil, mens E39 går det fortsatt en del av. For ikke å snakke om E60.. Det er sikkert dårlig butikk å drive å produsere og lagre på deler til utgåtte modeller. Litt rart da det er langt mer bærekraftig å holde eldre biler på veien enn å lage nye elbiler. Synes faktisk at jeg skulle fått lov å kjøre i kollektivfeltet med E34en 🤣
-
Det er det nok ja 👍 Spent på hvordan denne blir 😎
-
Tøft 👍 Men den prisen er akkurat det jeg mener, med moms og avgift så koster jo den der det samme som å kjøpe den ny i Norge. Biler har blitt dyrt i Tyskland også 😬
-
Det det er ett smykke av en bil, ikke annet å si om det 👍 Men koster den ikke 1,175 000,-? Men jeg er enig i at det er for mye for en non M 3-serie. Men folk betaler jo samme prisene for en iX50 så det er kanskje ikke så galt… Hehe, ja den er rett opp min gate den der. Hadde den kommer i LCI versjon så hadde den vært aktuell. Jeg har veldig lyst på G31 LCI med sekser, men fyttigrisen så dyre de er. Lønner seg ikke stort å importere heller, G31 LCI 540i/d er dyre i utlandet også. Hjalp jo ikke at de heiv på avgiftene noe voldsomt heller… Men som @fupsaker er inne på så er G31 Alpina D5S ett herlig alternativ. Da får man ikke LCI (til under millionen) men man får en fantastisk bil. Sliter med å finne biler med lav km stand, de har jo gått over 80 000 km alle sammen nesten. Jeg hadde en E90 325d med manuell, likte den godt ja. Førstegiret var jo like kort som Svensk krigshistorie, men ellers så er jeg glad jeg hadde denne i manuell. Var med denne bilen jeg ble så overrasket over hvor turtallsvillig en dieselmotor faktisk kunne være.
-
Merkeforhandler som skal selge bruktbil til 900 000,- med en totalt igjendugget frontlykt... Porsche Panamera | FINN.no
-
G32 630d - GT3 RS - Zandvoort tur
emne svarte i Fredrik 90 sin Snagg30 i Bilder og filmer / Show-off
Lønner import av RS4 seg om dagen? synes ikke F80/82 lønner seg å ta inn. Ennå prisene i Norge holder seg stabilt høye.. -
G32 630d - GT3 RS - Zandvoort tur
emne svarte i Fredrik 90 sin Snagg30 i Bilder og filmer / Show-off
@fupsaker Jeg kjenner jeg har skikkelig sansen for faren din, helt uten å ha møtt fyren 😀 Forøvrig så tror jeg en RS4 er ett godt valg pga praktiske egenskaper og firehjulstrekk. Så kan han kjøre den noen år og bytte til G81 M3, den tror jeg kommer til å ta over mye av kundegruppen til RS4👍 Synes jeg hørte at det er ett tresifret antall som er bestilt av Norske kunder. Også må du få deg skikkelig fossilbil du også…Alpina B3 er noe for deg 👍 Ikke skyld på kona nå😅 -
Din bil vil jeg kategorisere som en bil med lav km stand ettersom den er 10 år. Joda, jeg ser den. Likevel synes jeg det er ett "billig" argument, folk strør om seg med tullete salgsargumenter i øst og vest. Enten er det strøken, Norges fineste, fullutstyrt, unik og blablabla. Men din E36 er ikke fra 2017, den er langt over 20 år og da stiller ting seg annerledes. Min E34 er 29 år gammel og har kjørt 300 000 km. Det er rett over 10 000 km årlig, jeg kan jo ikke si at denne har lav kilometerstand. Normal kjørelengde er 15 000 km årlig, så da skulle den i prinsippet ha gått 435 000 km, hvilket ville vært normalt for en 29 år gammel bil i daglig drift. Men alle ville jo sagt at 435 000 km er veldig høy kjørelengde, uansett bil og alder.
-
Finn.no leverer... 2017 modell med 97 000 km annonseres med Lav km Ikke at 97 000 km er så mye på en 2017 modell men lav km er det så bestemt ikke. Mercedes-Benz E-klasse All-Terrain | FINN.no
-
G32 630d - GT3 RS - Zandvoort tur
emne svarte i Fredrik 90 sin Snagg30 i Bilder og filmer / Show-off
@BrokeBoi Lyden er det eneste W213 E63 AMG har på F90 M5, på alle andre punkter er M5 totalt overlegen og kongen i segmentet. Høres kanskje ut som fanboy prat men les og se testene som er utført. Muligens beste M5 siden E39? @Saltkjelen Det er nok en logisk forklaring ja. M550i har en deilig V8er lyd ja, passe elegant og passe rå 👍 Fy søren, lyd er så fordømt viktig i en bil. For meg har det med feedbacken og følelsen av bilen, blir den for stille og lyddempet så blir det "kunstig". Det må ikke være sportsbil eller V8er med 500 hester. BMW lager herlige motorlyder på seksere og V8ere, lyden i min tidligere E60 545i var helt førsteklasse 👍 Samme med M50 maskineriet i E34en, det bare kler den bilen. Selv lyden i BMW sine sekserdieseler låter fantastisk på litt turtall, høres ikke ut som diesel i det hele tatt. Når jeg pisker den litt hardt på Autobahn og kjører med slusene vid åpne…deilig lyd kombinert med et godt skyv…digger det 😎 -
Den var ribba… 😂 Men jeg finner fort forklaringen i annonseteksten.. "…..importert fra Tyskland…." Her har vi en Fritz som har blåst hele firmabil budsjettet på motor 😅
-
G32 630d - GT3 RS - Zandvoort tur
emne svarte i Fredrik 90 sin Snagg30 i Bilder og filmer / Show-off
Du er inne på noe her synes jeg. AMG har vært flinke til å ha tøff V8er lyd med Turbo. Jeg synes heller ikke at Porsche er dårlige på lyd. Men BMW synes jeg er dårlige på dette, særlig M modellene. Det er noe galt en vei når M550i har fetere eksoslåt enn F90 M5. Jeg føler at BMW skal ha M modellene til å høres litt vel mye ut som racerbiler. Det BMW er gode på er drivlinjer, her tør jeg påstå de er på høyde med Porsche. I M5 har de en tradisjonell konverterkasse som er raskere enn PDK kassa i Panamera 😀 Man trår ikke feil hverken med en M bil eller Porsche 👍
