Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Alt skrevet av Otis

  1. Jeg kan fint gå til IP:60080 og se på innstillingene til ICOM og gjøre det jeg vil med den, det var jo sånn jeg oppdaterte FW. ICOM viste seg i ISTA+ en gang, FØR jeg oppdaterte FW. Spørs om jeg bør få tak i en slik FW da? Kanskje jeg kan prøve den da? Jeg trodde bare man kunne oppdatere FW fra IP:60080 og trykke seg inn der.
  2. iToolRadar gjør egentlig ingenting annet enn å "låse" ICOM til det programmet som jeg starter, og har trykt på "reserve". Og ICOM står som "free" når jeg finner den i iToolRadar, så det skal ikke ha noe å si. Jeg bare bruker iToolRadar til å se at ICOM er oppe å kjører. ICOM er koblet direkte i PC med samme IP som deg. Jeg bruker ISTA+ 4.31.1 Hmm. Det var en ganske stor FW fil, kontra den som jeg linket til. Ca 10 ganger så stor. Hmm.
  3. Hallo, Jeg har gått til anskaffelse av en ICOM Next, original fra BMW. Problemet mitt er at ISTA+ ikke finner ICOM. Og når ISTA+ har startet opp og jeg har valgt "operations" og skal lese "complete vehicle" så surrer den 5-8 sekunder og viser "connection manager", men det er tomt. Ca 2-4 sekunder etter vinduet popper opp, så forsvinner ICOM fra iToolRadar. Jeg kan heller ikke nå ICOM i nettleser lenger. Lysene på ICOM ser fine ut, og det blinker så fint. For å få kontakt med ICOM, må jeg nappe ut OBD kabel, og startet det på nytt. Men det samme skjer hver gang. Den første gangen jeg startet ICOM opp, så fant ISTA+ den, men klaget over FW oppdatering. Oppdaterte FW herfra; http://blog.obdii365.com/2021/06/07/free-download-bmw-icom-next-firmware-1-44/. Det som er enda rarere er at ICOM fint kan brukes med både ISTA /P, NCS, INPA og WINKFP. Der er det ingen problemer. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg vet det er noen her inne som har ICOM. ________________________________________ Løsningen var å sette PC til DHCP, da ICOM NEXT har innebygd DHCP server i seg. Løsning #2: Om man skal bruke ICOM Next til andre programmer, slik som NCS, INPA, Winkfp, så endrer man bare til remote i EDIABAS konfigurator og setter aktuell IP til ICOM i ediabas.ini. Har man startet ISTA+ og brukt ICOM der, så er det 192.168.xxx.xxx IP. Har man bare startet opp ICOM uten å bruke ISTA+, så er det nok 169.254.xxx.xxx. For å se rett IP på ICOM bruker man iToolRadar. Der må man også bruke "reserve" FØR man skal bruke ICOM i et annet program enn ISTA+ og ISTA /P
  4. Ser ut som en OK sammenfatning av diagnose programvare ja. Jeg håper og tror, at dette senker terskelen for at andre kan bruke disse verktøy, slik at man kan få mer info rundt feil hos folk som trenger bistand.
  5. Otis

    Startmotor?

    Den er god. Men fikk du ikke en feilkode en gang?
  6. Otis

    Startmotor?

    Aner ikke, kanskje du hadde øynene igjen? Helt ærlig, du skriver at du fikk lest av motorproblem, men du fikk ikke lest av problemet? Hva fikk du vite egentlig?
  7. Otis

    Startmotor?

    OK
  8. Otis

    Startmotor?

    Tror ikke det er standard feil. Bør nok lese av feilkoder. Tror du har 2 separate problemer.
  9. Når du foretar diagnose I ista så regner jeg med at noen moduler var røde. Hvilke var det? Om du brukte inpa så må du sjekke på lista over moduler som ikke svarte.
  10. Otis

    Startmotor?

    Høres ut som innslaget ikke slår helt inn, så det kan være nok å rense tannhjul eller sjekke bendix drevet. Evt må starter skiftes.
  11. Jeg er enig med deg @Evopower. Det er jo I kritiske situasjoner man trenger grep mest. Og en kritisk situasjon er, i mine øyne, noe som skjer når man minst forventer det, og da er best grep på dårligst underlag svært viktig.
  12. Otis

    Tuning N47

    Helt ærlig så klare jeg faktisk ikke å helt se farene ved å bli antatt at dpf er fjernet/ modifisert. Da blir det bare en opasitets kontroll eller diagnose apparat, men bare for de med eu5 motor. Virker ikke så skummelt det.
  13. På generelt grunnlag så tåler manuelle kasser mer, om vi sammenligner like biler. I dette tilfellet så tåler både automat og manuell kasse ganske mye. Men det virker som om internett mener den manuelle er sterkest, ihvertfall med annen clutch/trykkplate. Uansett så er over 800nm på begge to. Nå har ikke jeg testet det, men lest og gjengir en oppsummering.
  14. Otis

    Tuning N47

    Det er visstnok ikke så lurt, da det var kommet noen andre krav som spesifikt skal fange slikt opp, med visuell kontroll. Synes å huske noe sånt. Mener det var @Lars89 som skrev noe om dette.
  15. Jeg bruker Landsail LS588 SUV og synes de gjør en svært god jobb, på min X5.
  16. Jeg har en fra Clas Ohlson som er sikkert 15 år gammel, den tar fra 40-220/250nm ish. Den har fungert fint. Den var billig den gangen, type 300,-. Nå er den slapp i fisken da den har blitt glemt med fjærspennet på. Så nå er 120nm ca 150nm på måleren. Den er 1/2" feste.
  17. Hahahaha. Vil jeg si da. Dette gjelder diesel påstand, oljen og at bilen vil gå bedre. Men fint den går bedre da. Til sammenligning så opplyser ikke trf sin forhandler om noe sånt, ei heller estuning ei heller bsr. Men jeg har hørt om optimax tuning, opti tuning og diesel tuning sine påstander før. Og jeg er ikke overrasket over noe lenger. Det er bare sånn det er. Jeg er på ingen måte ekspert og jobber ikke med motorer, tuning eller drivstoff produksjon. Men man har da lært noe oppigjennom den tiden man har levd.
  18. Veldig kult at du kjøpte den tilbake da!
  19. Høres veldig ut som kjede, mener nå jeg. Grunnen er jo at det kommer umiddelbart etter oppstart og forsvinner ganske så fort etter oljetrykket er helt bra. Men jeg kan selvsagt ta feil.
  20. Otis

    X5 F15 Servicer

    Det virker som at det ikke er noe vits å registrere service i idrive, for det blir slettet uansett når/om BMW kobler seg på med sin maskin. Jeg har ikke prøvd dette selv, men det later til å være slik i følge internett. Så jeg hadde nok bare gjort det på gamle måten og spart på alle kvitteringer i kronologisk rekkefølge.
  21. Otis

    Kjørestil

    Det er korrekt, men trådstarter har bensin.
  22. Kam absolutt være det ja. Nå husket ikke jeg om du også har EGR termostat, men vil anta det. Så det kan være den også.
  23. På en F10 2014 modell jeg kikket på en gang, så var det en annen dør som hadde problemer, enn den døra som delen ble skiftet ut på. Dvs at en diagnose med feks ISTA vil hjelpe deg videre. Jeg tror at du kan koble av et og et håndtak for å se om problemet forsvinner. Det håndtaket som resulterer i at problemene forsvinner med er kanskje synderen. Å koble av håndtak er kjempelett og krever en lang t15 bit inn i døra, mot stolpe siden.
  24. https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=f25+trailer+gear&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_odkw=f25+trailer+sprocket&_osacat=0
  25. https://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-kõivistik/ https://forum.bmw5.co.uk/topic/83205-swivelling-towbar-problem/?page=10
×
×
  • Opprett ny...