-
Innholdsteller
15981 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Dette ble meget pent Helmer 😊
-
K.F's BMW M57 + 8HP, Oppdatering E60, OZ Futura
emne svarte i sveigis sin K.F i Bilder og filmer / Show-off
Dette er en e53 med riktig girkasse og regner med du er fornøyd. Ellers godt og få bort ekskoslukt og få en manifold som er skikkelig 😊Godt jobbet . -
Da kan jeg vel kjøre på en oppdatering her nå . De siste par dagene nå har det gått i Opel og oppstart der men så langt en fiasko . Så den står på samme plassen dog med noe andre ting som er fikset . Sta pasient : Imorgen så kommer der en til og ser på den . Nok om den og over til Bmw 😊😊 Idag bestemte jeg meg for å ha sånn en dag der jeg styrer litt i huset og ordner litt ting på bilene . Etter og ha tømt vaskerommet og vasket måtte jeg opp hit : Måtte hente litt småtterier til denne : Som nevnt tidligere så lekker den olje fra oljefilterhuset og den pakningen ble byttet for 9000 km siden men lekker enda . Ny orginalpakning ble bestilt og hentet : Satser på denne holder mer tett . Og siden jeg må ut med filter ,så kan jeg putte inn et nytt et så det og olje ble kjøpt : Godt og kose seg her : En kamerat av meg lånte bilen igår på sykehuset og han vet jeg er nøye med bil ,lurte på om parkering var langt nok unna de andre 😅: Jeg hadde ikke sagt noe om parkering og han som lånte den er en voksen mann på 50 pluss som vet og passe på . Så sa bare at alt er perfekt .😊 Plan nå er og få fikset pakning så skal jeg ta rust og behandle den under . Da blir det mye og ta tak i som jeg kan dele her .
-
Rød X4 og blå Z4 - vinterferie i Florida s. 57
emne svarte i sveigis sin awt i Bilder og filmer / Show-off
Som vanlig du leverer 😊 Knall reisebrev og ikke minst må jo være herlig å kunne oppleve dette. Stedene er en ting ,men misunner deg bilene og det du får se og like mye 😊 -
Godt vi har gode tider i vente med årstid nå det trenger vi . Ekstra stas og holde på med bil da . Regner med lekkasje er kontroll på nå😊
-
Det er sant 😅 Men skjedd litt her nå 🙌🙌 Skrudde av sensor og den ene ledningen som går inn på sensor er omtrent helt av og umulig å fikse. Fant en sikringsboks under isolasjon som jeg fulgte opp mot hjerne og der var en sikring gåen . Ny satt på og nå er det strøm på kontakt når jeg kinner ,altså et steg videre . Men å finne veivsensor til denne er like lett som at Trump innrømmer at han er den største dusten på denne jord! Verste er at den er helt lik den som står på e34en min utseendemessig
-
Ja jeg skal bort nå etterpå pga jeg har lagt søvnløs pga dette 😂 Jeg VIL ha svev på den og om jeg klarer det så skal jeg og klare og få til ledningsnett på denne med hjelp fra noen Opelkompiser. Du vet på denne så er det ikke så avansert originalt men problemet er jo når klabbetasser med Biltema kabelsko og el teip har gått løs ,da blir det surr. Gøy og høre @KMT og det er takket være @Rune-K og hjelpen hans . Du kan si vi lagde et ledningsnett via tlf og meldinger her på Bimmers 😅
-
Bilen ble parkert visstnok pga manglende eu samt tid og motivasjon i sin tid ,men dette er jo kun noe forrige eier sa og det kan man selvsagt ikke stole på . Jeg tror og at dette dreier seg om at bil har begynt og tulle her . Som sagt så er det et grusomt virvar her og ble sjokkert når jeg så bak sikringsboksen her …Bare skjøting ,løse ledninger . Jeg sa til eier av bil at her bør du vurdere og bytte ut ledningsnett i hele bil og få en bilelektrisk fagkyndig til å skjøte lege det opp 110% . Som jeg sa til han ,husk hvordan e30en min var og husk hvordan det den ble der virket alt tilslutt .
-
Ingen bilder ,men null signaler @Rune-K når man tar av veivsensor kontakt ,altså ikke strøm . Så da må man lete hvorfor den ikke får strøm tenker jeg . Dette er en tre polet kontakt på denne ,så på en måte var jeg litt glad når jeg fant ut dette så er det vel kanskje en måte og ohme selve sensor og ?
-
Dette blir bra 😊 Bilen blir kjempefin nå kan jeg tenke meg . Den pennen der kunne tenkt meg og kan jeg spørre hvor du fikk fatt på en sånn ? Er noe eget når man går all in rundt forbi med polering og shine . Tidkrevende og kjedelig enkelte plasser ?Oh yes men det betaler seg når man ser resultatene😊. Du er flink til å holde bilparken din fin .🙌
-
Angående motor så stemmer det godt ,det vil si at Irmscher leverte noen utgaver med 3.6 12 ventilers utgaver . De hadde og 4.0 24 med 272 hk en storartet motor 😊 Men tilbake til bilen det gjelder men er nok Bosch motronic og var en nå som sa jeg måtte evnt ta en sjekk på veivsensor på bilen om der er det . Ja skal se over tingene nå fra en kant men Desverre så er det så mye rart her at jeg blir matt . Desverre så er det så som så angående koplingskjema mener jeg på nettet ,og ting blir ikke lettere når personen som har gjort alt har brukt ledninger i alle farger og koplet på .. Som sagt skal se .
-
Motor er en 3.6 liter Senator motor ifølge motorblokk med Bosch innsprøyting ,er og stiftløs tenning. Jeg mener og tror at den får signaler fra hjernen på denne type motor altså Rune . Skal bort å se litt senere ikveld så kan det hende at jeg legger ut noen bilder her evnt pm. Jeg mener du fikk jo liv i en brannskadet e30 i sin tid og med litt frem og tilbake her så bør du få liv i denne 😅😅 Neida sånn seriøst så er planen at det kommer en Opelmann og som jeg kjenner bort og ser ila uken . Men Ila uken har ikke jeg tid til ,jeg vil ha start nå 😩😊
-
Jeg har en pasient her som jeg ikke blir klok på nå . Dette er en Opel Commodore med ettermontert motor med innsprøytning . Bil gikk som et helsike helt til den ble parkert for mange årsiden . Igår skulle vi få oppstart på den . -Ny bensin 98 okt. -Ny plugger ,rotor fordelerlokk Men startet den ? Niks Ny coil ble montert men null start . Vi får strøm inn til coil men null gnist altså helt dødt så mitt spm er jo hvor skal jeg fortsette videre med feilsøking ? Det sagt han som har satt i denne motoren skulle hatt juling for sånn et rot har jeg aldri sett med skjøting og gamle koplinger Men i og med dette er likt som gamle 3,5 ,6 og 7 serier regner jeg med noen kan tipse litt her .
-
Dagens lille. Etter gårsdagens kveldsjobb hadde jeg igrunn alt som het bil oppi halsen ,men hvordan er det ikke ?😅 Jeg hadde jo bremsejobb på e91 forrige helg og der hadde jeg en caliper og to branketter som burde shines. Startet først med og få løsnet et stempel som satt godt. Wd-40 og lot det trekke inn så frem med kompressor og boom ute: Gummi rundt på bildet var helt gåen så ikke rart at det ble fylt opp med møkk for å sette seg . Uansett fikk tørket den og studert litt : Fant så frem diverse rondeller og klar for pussing: Her ble det brukt all slags mulig rondeller og etterhvert blir det bedre : Så inn i bod og bade den inn med rustomvandler: Så frem med Calipermaling og det er nå man ser at sånt arbeid er ok . Ferdig : Dette : Nå skal jeg opp på Thansen og bestille pakningsett så er den klar . Stempelet fikk jeg pusset og polert opp og tror kanskje dette kan vare en runde til : Men nå følger det med stempel i settet så setter i nytt selvsagt. Som nevnt tidligere så går den ene caliperen på e34 med et stempel som ser enda verre ut ,men etter polering og våtslip så har det vart i seks år uten og sette seg . Denne her prøvde jeg meg på og registrere batteribytte : Men fikk det ikke til da jeg ikke forstod menyen på apparatet mitt . Så får vel booke en time på Bmw og la de gjøre det . Angående bremsene bak jeg har til e9x og e8x så legger jeg dette ut for salg både med klaver osv . Trenger ikke dette nå da jeg heller vil ha pengene til andre deler .😊
-
Det med barn og bil er ikke ukjent nei og husker selv hvordan det var ,men bra du ordner opp for bilen(e) ser bra ut 😊 De felgene på Porschen din er knallråe og passer perfekt på bilen . Jeg har jo ikke greie på Porsche ting ,men er det originalhjul til denne ?
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
De stemmer godt det ja . Ja veldig mye lettere når stjernene er av men det orket jeg ikke idag . Jeg sparer alt av krefter til jeg skal få liv i en gammel Opel senere idag ,så da ble det den enkle løsningen . Mange takk @*MrB* 🙌🙌. Som sagt fra 2012 til tja ca 2019 gikk denne som helårsbil så den har virkelig fått kjenne på livet men takk være at jeg har prøvd og passe på ,så har den overlevd og nå er det jo ren sommerbil . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Og man fortsetter.. Jeg vil ha så mye som mulig av finnish klar på bilen så tok en runde idag og . Jeg skrev at jeg tok felgene et tak før helga i forbindelse med vask ,men ble ikke fornøyd så da må man ta det på den harde måten . Så dette ble funnet frem : Og her ser man at det må gnikkes : Framfelg venstre side: I og med disse ble høyglanspolert i 2013 ,så har jeg vært nøye med polering og voks og da har de holdt seg men ifjor mener jeg atcjeg ikke gjorde det . Først et par runder med Autosol for å få bort dritt samt få opp glans etterfulgt av Meguiars så får man landet tingene og nå ble felgene på venstre side sånn og klare : Framfelg ferdig: Andre siden her var det mer jobb: Men med gnikking og atter puss ender det godt : Og man er ferdig her og : Og her på dette bildet ser man at jobben betalte seg : Egentlig så er dette en kjedelig jobb men den gir resultater og nå trenger jeg kun og spyle av de evnt legge på noe voks ,noe som kommer til og skje tenker jeg .😊 Må gå gjennom loggen her for jeg husker ikke om jeg tok oljeskift på den ifjor ,så det er og noe jeg må få gjort evnt da . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk takk😊😊 Ja den holder seg greit til å være 34 år .😊
