Gå til innhold

sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    15986
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    383

Alt skrevet av sveigis

  1. Ja fargen er fin men den krever vedlikehold for og ha den sprudlende effekten .😊 Angående kjølesystem så hadde jeg et skippertak for et par årsiden . Da ble vannpumpe,viskose og termostat byttet ,samt fikk liv i sirkulasjonspumpe så alt dette er iorden . Men ja kjølesystem på eldre Bmwer er et ømt punkt føler jeg 😊
  2. Å finne en en eiers e39 530d er ikke ofte . Denne kan gå langt med rett vedlikehold . E39 530d frister hos meg og .
  3. Denne er Islandgrønn ja ,men er lik Oxford grønn.😊
  4. Scooterkjøring overgår alt ja 110% enig . Her nede som jeg bor ,er det rimelig komplisert med bruk av sånt . Derimot så bor søsteren min litt oppi landet og hun og mannen har fire scootere 😂. En veteran som er forferdelig å kjøre. En vanlig familiescooter og to sånne ekstremscootere . Vet ingenting om de to siste annet enn at det er som raketter og kan klatre opp 90 grader omtrent . Jeg har kjørt alle og liker nok best den trauste da det holder lenge .
  5. Da fikk man startet dagen med noe fornuftig 😊 Fikk kjøleproblemer som sagt her på fredag og bil har blitt stående . Null problem det da jeg har hatt andre ting og gjøre . Som sagt så liker jeg best og starte skruing om morgenen om jeg har mulighet .Skjer der noe da så er det nå hverfall sjans for å få skaffet noe deler. Uansett jeg hadde deler både radiator ,kjølevæske og evnt bremsedeler . Så begynte først med radiator : Ikke så mye hokus pokus og demontere den så etter litt jobbing så var den ute : Denne har gjort jobben sin for har dere sett sånn som den har ekspandert ?😩 Den var på vei til og splitte seg og jeg tror det var den gangen når min datter skulle på e30 Meet.Hadde visst blitt varmt ja dvs ,kan jo være når jeg og har kjørt den varm noen ganger . Ny hadde jeg som var i førsteklasses stand og var bare å få på plass og det gjorde den : Så var det å fylle på ny frostvæske type 6 liter og resten vann . Å lufte denne er jo et jækla styr ,men idag gikk det greit . Fylte opp til det rant over omtrent ,lufte skrue opp . Starte bil ,la den gå se at det kom luft ,skru igjen både lokk og skrue ,holde den på 2000 til termostat åpnet ,vips varme inni og temp ned på det normale 😊 Så ut og se på lufteskrue om der var mer luft og det virket greit . Deretter opp med baken: For høyre bakbrems ble varm og hengte seg . Tok et skrujern og dro stempel tilbake noe som gikk fint . Pumpet trykk og caliper ville ikke helt slippe . Fant jo fort ut hvorfor . Gliderene fikk ikke beveget seg i gummien ,så her måtte man rense : Gummi ble demontert og ganske riktig her var det rust som gjorde at gummien ble strammere som igjen gjorde at glidere gikk trått. Frem med drill og en sånn liten Rondell til Dremel og nå er alt rengjort : Så var det få ting på plass og smøre opp: Alt ble satt sammen og et par pump nå og bremsene virket 😊 Så dette var godt å få gjort . Det med bremser er en ting og fikse ,men kjølingen er jo kjempeviktig på den og . Var hvertfall gøy og drive litt med denne igjen . Skulle jo selvsagt brukt dagen på shine og dill i kjent stil i motorrom osv ,men jeg vil heller bruke tid på og kjøre nå fremover . Bil skal brukes så lenge jeg kan nå til salt kommer .
  6. Ja angående blinklys ,så henger vel 20 årsalderen igjen på meg her da jeg liker både hvite og røykfarget veldig godt 😊 Og som du sier med alt sotet foran kan jeg ikke ha hvite . Men jeg kommer nok til og bytte alt til originalt på den igjen en gang .
  7. Kjente igjen skinnet da jeg lagde paneler selv til Tdsen jeg hadde .
  8. Er det skinn fra Stoff og stil ? Ble fint dette 😊
  9. Det er det 😊 Angående oransje eller andre farger så er det sånn type shit same . Jeg liker smoked og hvite veldig godt . De som er på bil nå er smoked og passer til de sorte lyktene som er på nå . Denne bilen har hatt hvite eller andre farger siden 1994 . Men kommer nok til og bytte ut til oransje en gang .😊 Ikke for jeg synest det er det fineste men bare for å prøve . Ja oransje er pent Rune og som jeg skrev vil jeg bytte ut alt på sikt 😊
  10. Gjør det 😊 Vi trenger noe nytt på Bimmers .
  11. Da har det skjedd litt her og noe etterlengtet . Idag var det atter en vanlig dag der jeg var rundt forbi og besøkte folk ,sånn som det var før på en lørdag 😊 Det siste halve året har man brukt lørdagen på og irritere seg over at det var en ny uke uten førerrett. Det er et tilbakelagt kapittel for nå og man nyter hverdagen bak rattet. Men tilbake til idag . Idag skulle jeg få gode dekk på Style 285 felgene og siden jeg ikke har Delexpressen lengre ,så måtte jeg låne Transporter 2020 modell: En bil som jeg synes er god og kjøre bortsett fra den er noe stumpete i understell ,men igjen varebil ikke en Passat .😊 Så avgårde få fikset ting og her ligger de med Michelin Pilot Sport : De til høyre er søppel 😊. Nå skal disse avbalanseres og rett på bil og ja det gledes det til . Er jo ikke meldt kaldt enda ,så disse kommer på bil fortløpende .😊 Så må jeg si jeg er en heldig mann 🙏🙏. Fikk faktisk noen deler idag og av han som la på dekk . Funnet noen deler som du kan få og som jeg vet du får bruk for . Og her er delene : Ny ubrukt original vifte til e6x. coil til N motor Bosch. Blinklys Instruksjonsbok til e36 (Det nærmeste sålangt en 36). Og apropos disse : Det som er gøy her ,er at disse blinklysene er originale OEM blinklys i hvitt til e34 😊 Man har Depo,MTS og inpro som ettermarkeds til Bmw e34 ,så litt stas å ha dette liggende på lur. Det ene mangler en gummipakning men heldigvis har jeg ødelagte lykter med nettopp hel gummi liggende . Samtidig fikk jeg og et nytt stag til e9x . Jeg ville betale ,men det var ikke noen tanke en gang . En entusiast og en som virkelig blir glad for ting ,da er det bare gøy sier han . Dette er deler som koster litt . Og vifte på e6x er jo greit og ha på stell / liggende . Men blir ikke noe som helst ikveld . Nå er bordet dekket og vi får gjester på middag her og noget attåt🥳🥳 Er så godt og kjenne at man er igang igjen .
  12. Herregud ja i aller høyeste grad 😊 Den likte jeg . Nei langt ifra 😂😂 Heldigvis så er dette en noenlunde grei fiks .
  13. Da fikk jeg startet helgen med brask og bram igår 😊 Var ute og kjørte og plutselig begynte bil og jukse og det noe så ekstremt og . Var akkurat som om du tok av fordelerlokk og satte det på . Det snodige var at det begynte å ryke noe voldsomt venstre side mot vindu ,og selvsagt temp begynte å bevege seg !Typisk ikke sant ? Heldigvis var jeg i nærheten av hjemme og parkerte . sees ikke på bilde men her er det grått av damp:• Og av med dekslet: Og her er synderen : Rett og slett en slange som var hoppet av .😩😩 Og jeg tenker at grunn til akutt fjusking er jo denne slangen har jo pumpet ut vann overalt ved sikringsboks og selve kontakt til alt det viktige ,men fant jo ut hva det var 😊 Hvertfall her var det bare å sette på slange og skru den til . Men hadde jo ikke kjølevæske ,da er det greit å ha ei datter i rekivista avd . Ringte henne og hun kom hjem sporenstreks med frostvæske : Men jeg gadd ikke fylle opp noe nå da jeg har ny radiator liggende . Så tar alt til uken mest sannsynlig mandag ,så blir en kjølevanns oppdatering da . Skal og da bytte noe annet småting samtidig . Idag har jeg andre planer så no e34 today .😊😊
  14. Dette blir bra altså . Er det Gasolin produkt du har bilde av?😊
  15. Gratulerer med knallrå Touring 😊 Er denne twilight purple ? Gleder meg til å se den ren .
  16. Ja de hadde nok blitt det tenker jeg 😊 Sa nei til 200000 for e28 i 2023 .Da satt kona og hørte på hele samtalen og trodde jeg var gal . Har og fått gode bud på e34 ,men igjen sliter med og kvitte meg med ting .😅 Jo mange takk ,var kjempegodt . E36 står høyt på listen ,ja aller høyest for meg nå. Men er bare det at jeg må få helsa helt tilbake ,ikke minst det koster og skaffe . Så må jeg bli enig med meg selv at om jeg gjør det ,må begge de gamle bort på ubestemt tid . Så mye og ta hensyn til . Men ja en e36 tråd kunne jeg tenkt meg .😊
  17. Mange takk 🙏😊 Ja dette var jo selve drømmen man hadde når man var ungdom dette ,en av hver . Men så måtte man jo fire på kravene når disse var av nyere dato da de kostet mye penger .😓😅 Men etterhvert så dukket de jo opp her som prosjekter som gjorde at jeg fikk drømmene oppfylt . Du skulle fått deg en veteran Bmw for det er virkelig gøy må jeg si . E34 er det enda håp mener jeg og skaffe og fremdeles e36 om det er noe du liker .
  18. Du bør absolutt vende tilbake her på Bimmers 😊 Husker jo e21 tråden din ,hvordan gikk det med den og fulgte jo da du startet med e12 ,så ja kjør på 😊 Bimmers er som det alltid har vært stortsett .
  19. Huff så kjip start på turen da😩 Men sånn sett i det hele så var det vel greit og . Ting ble fikset og en bra bil ble enda bedre .🙏 Nydelig bil hvertfall og uheldigvis etter du laget denne tråden ,samt Otis sin e70 tråd ,lagres det e70 biler her på Finn og Marketplace .😅 Nydelig vedlikehold på en fin x5.
  20. Da folkens er den tilbake 😊🥳: Fikk melding av han som er sammen med datteren min at han skulle forbi meg idag tidlig ,så kunne sitte på med han og hente e34 😊 Det ville jeg og når jeg kom opp ,så var det ikke sjekk av noe da jeg visste at Mini hadde full kontroll hele tiden mens den har vært der . Eneste var luft i dekkene . Så ut på veien og jeg hadde helt glemt hvor digg det er med e34 . Snakk om å tåle tidens tann må jeg si kjøremessig . Først en tur på Bmw og planlegge helgen : Så en tur opp på Biltilsynet : Her var det for å hilse på en tidligere medlem som skulle skilte opp en 3 serie .😊 Så var det ut på veien igjen og endelig sier jeg ,endelig !!😊 Og sette seg her i denne etter så lang tid og kjøre denne var intet mindre enn perfekt . Her har man lyd fra eksos ,samtidig 90 talls Comfort i lange baner . Og igjen her virker jo alt som det skal til og med CC . Kjent syn : Ble en tur vestover nesten Kristiansand ,for og så vende nesen hjem igjen . Følte det var som første gang jeg kjørte den etter så lang tid . Men selv om alt er morro ,så må jeg skru. Merker at den henger litt på høyre bakbremse ,så tenker jeg tar en komplett bremseservice på den nå etter så lang tid😊 Men vet dere noe folkens ? Det går helt fint for det er bare morro etter alt jeg har stått i nå . Og uten å lage noe helseblogg så har dette ikke vært en selvfølge at jeg idag kunne sette meg inni denne og kjøre ,hvertfall ikke etter så kort tid .🙏🙏🙏🙏🙏🙏. Det som og er så fint nå ,er at jeg tar det rolig .En dag fin ,da gjør man noe .Er den dritt så dropper man alt og dette er viktig for alle. Ellers et kjent syn: Bak: Tenker jeg skal få farget opp rattet og nå . Nå er den hjemme fra min datter og hun får garasje tilbake til 1 serie.😊 Hun skal ha tilbake denne til våren igjen .
  21. Ja det vil jeg si det altså 😊 Det anbefalles på det sterkeste og gjøre nettopp det jeg har gjort . Føler man ting står i veien ,lei osv få det bort på ubestemt tid .Ute av syne ute av sinn . Som oftest da så er lysten tilbake ,ikke minst som du sier jeg er heldig som har ei som passer på og ikke minst deler utgiftene på denne om det er noe . Ja blir vel noe nå her fremover og faktisk så blir det bra å poste e34 stoff igjen .
  22. Da har jeg fått ordnet meg 99% her 😊 Imorgen skal altså e34 535i atter vende hjem etter 7mnder . Jeg satser på de vanlige oppdateringer som dette : Merker at det og få bort bil fra åsynet mitt var lurt ,for nå kjenner jeg på en glede jeg ikke har kjent på mange år angående denne bilen . Den har liksom glidd bort fra alt annet her og tror det kan være sunt det jeg gjorde . Rett og slett la andre ta over en stund / sette bort . Blir godt og sitte her igjen nå : Fikk beskjed om at der er lite luft så spørs om det ikke er nødvendig og ta med en kompressor eller noe . Noe jeg vet er at den fungerer for datteren min har brukt bil senest lørdag . Så ja ,tenker det vil bli brukt tid på denne tråden her nå😊.
  23. Dog ikke idag ,men skal virkelig bli godt å få hjem e34 imorgen . Det gledes :
  24. Raske handler osv . Når man har litt biler og en normal inntekt ,må man tenke litt annerledes . Noen av bilene skal ha det beste ,mens de andre får det jeg mener er mer enn godt nok . Og dekk feks er jo blitt dyrt ,veldig dyrt og . Jeg har baller og gøds nok til å si at finner jeg brukte dekk som er bra ,kjøper jeg det . Det har funket for meg i åresvis uten problem . E61 bilen den får alt nytt somregel det samme med e28 . De to andre e91 og e34 ,de klarer seg med alternative varer feks dekk . Og jeg har mani på hjul .😊😊 Jeg lagrer i hytt og pine både på face og Finn . Er de for dyre blir de liggende og annonse blir deaktivert . Og da vet dere …Da er det bare og vente en måned eller to og sende en melding . Var en i august som la ut to piggfrie Hakka dekk og to Continental dekk med pigg i 205 55 16 som var omtrent ubrukte og fra 2023 og 2022. Sendte en melding sent igår kveld om de var tilgjengelige . Fikk svar at de ligger på tilhenger og skal kastes . Jeg sa jeg henter de om de skal hives . Altså disse lå priset til 1900 for begge og nå ble de gratis 😂: Dagens fangst fra nabobyen : Dette: Comtinetal pigg som er som nye : Nå har jeg komplett sett med piggfrie og mangler to dekk med pigg ,så er det komplett der og 😊 Nå har jeg litt og velge i her : Alt dette skal jo monteres på felg osv osv . Ble og en tur på trening : Jeg har jo brukt ekstremt mye tid og krefter på denne bilen for at den skal fungere og ikke minst se noenlunde bra ut . Da er det jo viktig og holde det pent og idag var det innvendig . Utgangspunkt : Bak : Det var langt fra noe svær jobb ,men ting tar jo litt tid uansett . Etter støvsuging var det frem med litt ting : Og måtte teste kostene mine : Og det betalte seg : Og når man har verdens kjedeligste farge på et interiør ,må man sørge for at det holder seg pent og det sprudler . Så her er alt vasket og behandlet : Stoler ,gulv osv : Andre siden : Bak: Med matter : Er jo dette som er litt av greia her for meg . Skaffe ting som ser ut som en dass ,fikse ,få det fint og bruke det . Denne bilen har vi like stor nytte av som e61en pluss at denne har hengerfeste .😊 Viktigste idag var trening og nye dekk . Så til lørdag skal det legges om i hytt og gevær ,samt bil skal omsider opp på Bmw til uken for rep av bakstilling og siste justering av hjulvnkler .
  25. Ja Snagg gratulerer med Bmw igjen og denne modellen her er fin synes jeg 😊 Og helt enig angående kommentar på stoler .
×
×
  • Opprett ny...