-
Innholdsteller
15981 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Kaster meg på her angående ditt problem og sporing . Har selv tilsvarende bil med tilsvarende dekk dim på bil . Den går snorrett uansett vei og jeg har heller ikke svinedyre dekk . Jeg tror du bør ta en skikkelig sjekk i forstilling og bakstilling og se om du finner div defekter som kuler ,foringer eller stag . Jeg tror feilen ligger der som andre og nevner ,samtidig om den er feil justert så kan de bli ekstremt ille og kjøre . Sjekk understell nøye på nytt,bytt deler som er defekt og ta ny kontroll så tenker jeg du har en e60 som er som den skal . Nå fikk jeg ikke med om den er sånn med andre hjul men 😊
-
Da er det på tide med et løft her igjen føler jeg . Hadde endel ting jeg ville gjøre på e91 idag etter vinteren og ja det generelle bruket. Men aller først så ble det øvelseskjøring på morgenkvisten . Alt av kryss og rundkjøringer ble testet ,samt ut og inn av e18 og andre veier . Merker jeg har stadig mindre tålmodighet til dette men 😅 Uansett vel hjemme så hadde jeg plan klar. Dørstoppere og Panorama skulle rengjøres og smøres opp og fant dette: Først vaske bort gammelt fett så smøre opp og igjen så gikk dørene fint og sømløst: Så var det takluken sin tur . Her ble det brukt mye tid på og fjerne gammelt fett dvs fra ifjor 😁. Luken ble kjørt frem og tilbake for å få frem dritt og når man har tørket alt rent ,så blir det klart for nytt: Og etter et par kjøringer frem og tilbake så er ting iorden dvs nesten . Er en del der som er knekt som gjør at jeg må hjelpe luken tilbake av og til men det går helt fint ,men somregel så funker den 99% av tilfellene og det er jo gøy med fungerende åpen luke: Dette med soltak er jo en evig diskusjon hvor stor dritt det er for mange . Men igjen og sier igjen ,om dette blir brukt i ny og ne ,samt gir det en service så er dette ikke noe problem en plass . Grunn til at mange går i stykker er jo pga de aldri blir brukt og da tørker mekanisme inn og man har styr . Og da er det selvsagt dritt !! På de 34 årene jeg har hatt ,så har jeg hatt takluke på alle bilene foruten Comboene jeg har eid og aldri hatt tull ,men igjen jeg legger litt arbeid i dette for at denne finessen skal holde. Gøyeste er jo og fikse nettopp takluker som andre har gitt opp. Og siden dette er hverdagsbilen her nå tydeligvis så må det jo og da naturligvis holdes rent . Rask vask : Etter en god tørk i sol og med litt hjelp er den ferdig: Dette: Dette: Innvendig ble detcikke gjort noe foruten å riste matter og dra lett over med en tørr klut: Sagt det før men jeg kan ikke fatte hvorfor folk bestiller grått innvendig . Er derfor jeg er svinenøye med denne inni sånn at det kan føles litt fint inni her når man kjører .😊 Så ville jeg sjekke feilkoder på motor og på med tenning: Og liker svaret: Så en ukentlig sjekk oppi her bekfrefter tørr N46 : Utrolig ikke sant ? Så ja hverdagen med e91 den er ganske grei den og igjen bortsett fra oljeforbruket så må dette være det beste kjøpet jeg noensinne har gjort i forhold til pris og mengde bil jeg fikk 😊. Joda ble en lang inngangsbillett for å få den igang som jeg ville ha den ,men likevel ikke dyrt . Og når man har en bil som brukes så mye som e91en da går det utover en annen . E61 ser ut som en sånn bil som har stått lenge på utsiden en shady bilselger : Heldigvis så er bilen ikke shady og jeg velger ,håper og tror at ikke jeg heller er det . Men en oppstart så ser den vanlig ut igjen : Dagens lille meny: Ellers så er det bare og sette seg inn og kjøre : Og vil ha en tur til uken med den hvis ikke ,så kan datteren min ta den da blir det brukt hvertfall da både hun og samboeren forguder e61.😊 Hvertfall en god og enkel økt på Treg18 ble gjort så nå kan man slappe av der .
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk for det . Jeg prøver og ordne / fikse det meste selv og helt enig ,idag kaster man alt og bestiller nytt. Er slutt på de tidene da du gikk på et verksted og fikk byttet kun børstene på dynamo ,nå skal det nytt. Ikke rart at verden er dyr blitt. En annen ting er jo at jeg liker jo og fikse det jeg kan til bilene . Det må jeg og for jeg har baller nok til å si at jeg kan ikke kjøpe alt nytt til bilene mine om noe går i stykker .😊 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja uten tvil og det er da man ser hvorfor ting går i stykker med kondens osv som gjør at det ruster innvendig osv 😊. Ja denne har vært lagret i mange år men etter en strekk her ,føler jeg den er i orden .(Bare føler 😁). Jaha sier du det ? Kan tippe den ikke så bra ut og bensin luktet nok som på e28en i sin tid . En slags søtlignende glassfiber / sparkellukt . -
Dette var trist lesing jeg si @liffi .😩 Først dette i vinter og nå alt dette ,men du skal ha for å fortsette reisen og gleden der . Bare det lover jo godt og nye minner fikk du skapt .😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Siden jeg nå var ferdig med bremser på e28 ,samt OG funnet feil på bremser på Commodore ,så ville jeg vaske gjerdene rundt huset idag. Men fy søren dere når jeg så dette så tenkte jeg at nei det vil jeg ikke ,og vet dere hva det endte opp med ? Mitt planlagte vinterarbeid 😅. Altså rengjøre Abs pumpen som jeg kjøpte . Så her var det bare å sette igang og demontere : Dette er da Solenoidene som styrer hvert hjul . Og det skulle ikke gå så lang tid før man skjønte at her var det mye gammel morro som måtte vaskes : Dere ser dette er gammel levret bremsevæske som ligger her og tenk da hvordan det er inni kanaler på sånt ! Etter massiv rengjøring og trykkluft var toppen klar : Dritt som ble fjernet feks: Så igang med rengjøring av solenoider og en ferdig : Underdelen der solenoider sitter var ekstremt med dritt: Men igjen etter vask og med rene O ringer som faktisk var tykkelse på enda ser det bedre ut: Her skal det være gjennomstrømning i dette lille hullet: Det var tett på den siden som jeg hadde problemer og det samme her : Så frem med synål: Dette kombinert med trykkluft fikk jeg nå liv der . Etter mye jobb så ble ting satt sammen og jeg tok nå og blåste gjennom alle kanaler og nå er det faktisk gjennomstrømning der 😊😊 Jeg plukket nå kun av de tingene som var lett tilgjengelig og om det virker det vites ikke ,men jeg tror det pga jeg fikk åpning der det var tett. Jeg har ikke tenkt og bytte for å sjekke ,men derimot så kan jeg låne den bort om noen har problemer med Abs på sin e28 . Og da kan de kjøpe den evnt . Uansett så trenger jeg nok ikke tenke på noe problemer med min nå enda .😊 Gøy å gjøre noe annet og enn vaske og flikke lakk. -
God bedring Rune 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja dette angrer jeg så sykt på at jeg blir matt helt enkelt . På den tiden var e28 null verdt uansett stand . Kan ta min som et eksempel : 1986 modell: -Soltak -Diffbrems -Bortimot plettfri ute og inni samt med gode vinterhjul og sommerhjul . Eu godkjent ,den reiste for 16000 kr i 2001😩😩 Min far sa det at her gjorde du noe som du kan angre på resten av livet. Bilen stod til salgs ni år etter for 5000 i lik stand men han som hadde kjøpt den hadde parkert på en låve ,problemet var at han fikk noe problemer av noe slag med helsen . Ville kjøpe den da men da hadde de kjørt alt til hugger. Akkurat ja så du har hatt dette før du og ? Rart med det at hadde man visst det man vet idag ,så hadde ting vært lettere 😊. E39 vil jeg ha snart jeg og ,her er terskelen lav . En med lite rust og må ha soltak så er det ikke nøye 😊 Jo takk for det ,og en befrielse med bremsene for det har vært en mare . -
Tenker du har det bra i denne 😊 Var en som løste ut M2 cs i Arendal på torsdag når jeg var der i forbindelse med eu kontroll . Godt og se noen kjøper fossilt og sportslig enda 😎
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Det nærmer seg slutt på helgen og kan vel skrive litt hva som har skjedd og ikke 😊. Som sagt så ble jo e28 godkjent og det var deilig ,så brukte hele 1 mai på treff med den . Dog ingen bilder ,kun et bilde tatt fra nett: Jeg liker disse treffene med alle slags biler og fasonger . Traff og mange som var nysgjerrige på bilen min og likte den noe som er gøy .Var spesielt en han var borte mange ganger og pratet ,tok bilder overalt av den .Hvorfor vet man ikke men . Amerikanske biler er alltid populært og mye tøft ,men jeg lar meg likegjerne begeistre av en halvslitt Mercedes 450 sel som er slitt kontra en perlestrøken chevy Camaro 😅. Lørdagen da var vi konfirmasjon i Kristiansand og det ble denne enkelt og greit : Med iskald klima og Crusie control tuslet vi først til Oddernes etterfulgt av sentrum der konfirmasjon var . Idag har det vært litt av hvert så langt og starter med at jeg reiste bort på et lite treff meg og en kompis der ,dessverre lite folk idag men helt greit . Traff @Lars89 og fikk se Porschen hans og selvsagt knakans rå! Ble satt ut av bremsene på den da de var svære . Ellers har jeg brukt nå dagen på og finne ut feil hvorfor bremsene ikke virker på Commodore og det var tett bremseslange .Satt på en bremseslange fra e34 535i så var kom der væske ,men jeg skrudde i stykker den fordelingsblokka bak som rørene skal inn på ,så den må ny😩😩. To gode venner: Kom hjem etterhvert og lagt plan på dette : Så det var vinterarbeid ,men vil til før ,så tenker dette er koslig morgenarbeid en dag . Så har jeg jubileum idag og . Og idag er det 23 årsiden jeg giftet meg men noe som er vel så viktig er at nøyaktig på denne dag ,er det 30 årsiden jeg kjøpte min første bmw nemlig e28 528 i: Gud bedre hvor stolt jeg var . Tenk 21 år og en fem serie med grov motor ❤️ Dett var noe annet enn det kompisene mine hadde da . Får aldri glemt den hvor gøy jeg hadde det og ikke minst hvor fin den var ,fy flate . Skal ikke nevne det men ,så dum jeg var i 2001… Ferdig eu godkjent solgt for 16000…. Men jeg fikk jo selve drømmen som står på utsiden og etter fiks av bremsene har det ikke vært antydning ,bare kjørt og kost meg .😊😊 La det vedvare . Nå vil jeg opp og få kjøpt olje og filter en dag neste uke . -
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i sveigis sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Enig med @papertiger ,den er knalltøff blitt 😊😊 -
Dette blir bra og få tatt seg en tur på treff 😊 Og når du har et barn som er så int i tidlig alder da kan du nesten være sikker på det vil vare og dette med bil interesse . Ser eldstejenta mi ,hun lå i sportsvogn ute og så når jeg byttet motor i Asconaen jeg hadde da ,og ville være med på enda mer desto eldre hun ble . Men bilen din ser kjempefin ut der den står .😍
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da var dagen her da e28 skulle inn til PKK. Rart med det men er jo alltid spennende og føler uansett hva man enn gjør ,så skal det finnes og pirkes . Alt jeg har gjort er å fikse bremsene ellers ikke gjort noe annet . Så når mekaniker kom så er det sånn ,usj hva må jeg til med nå? Men ble lite å gjøre gitt : Jeg skriver og historie her nå faktisk ,denne bilen har gått gjennom hver binda eu kontroll på første forsøk siden 2019 og det er jo egentlig utrolig spør dere meg 😊😊. Men så passer jeg på den og så godt jeg kan og bytter deler før det går i stykker omtrent . Trygt hjemme : Litt mer ok og sjekke nå : Neste inn nå er e34en så ja stadig noe . Men merker det i år at det er ekstra gøy å kjøre den siden alt ble så trist ifjor . Fikk de til og sjekke nøye for lekkasjer,samt og teste bremser og her var det som det skulle være visstnok 😊. Satser nå på å få kjørt mye med den fremover . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da er det jaggu jubileum her idag 😊😊 Horst : Er idag 40 år ,dvs den ble registrert i Norge da og kjøpt ny i Norge . Den hadde sin fartstid oppi Holmenkollen hos en advokat frem til 1988. Snakket med første eier i 2019 som da var en gammel mann og han kunne fortelle mye morsomt ,han var nesten på grensen litt frekk 😂😂,dog vittig . Han hadde den til 1988 da ny e32 ble kjøpt og den havnet i Bergen . Bilen stod og i forvaring en stund visstnok der oppe pga økonomisk grums . Men den er her nå ,den lever ,eksisterer og kjører som om det skulle vært en ny femmer . Tenk 40 år ,det er jaggu mye altså men tenk at denne her : Gir like mye glede som om jeg skulle kjøpt en hvilken som helst annen nyere Bmw og nå er jeg kvalm men ser jaggu like bra ut som enkelte nye modeller av bilene som blir spyttet ut. Mye av at jeg er ekstra glad i e28 535 ,var jo det at dette var selve drømmen av bil når jeg var liten og egentlig helt til jeg var i tyveårene😊. Den hadde alt ,utseendet ,svevet og kraften og selv idag ,er det like forbannet gøy å gå ut starte den og bare nyte alt nå i 2026. Så denne får det beste stellet jeg kan gi den og i gave skal den få olje og filter . Det aller gøyeste er at 40 åringen er jo en fenomenal langtur bil og . Lurer på hvordan det må ha vært og hentet denne ut ny? Sikkert like gøy som når man henter ut alt annet som er spesielt ut nytt. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da ble det litt kveldsysler igår her med bilen 😊 Bil har ikke blitt rengjort innvendig siden jeg hentet den og fant ut ,jeg ville få vasket den ren og støvsugd den . Luktet litt sånn lagring /gammelt så satte igang . Her var det klassisk støvsuging og vask med grønnsåpe og salmiakk . Etterfulgt av litt refreshment som plastfornyer . Og da ble det jo som man ville ha det : Triveligere og mer koslig : Førermljøet : Cd plater på plass her og : Fikk booket PKK og igår ,så tok en rask gjennomgang og bil måtte opp : Sjekk av diverse og fant ikke noe som jeg kunne si noe på . Eksosen er det noe men her får jeg ikke fikset noe da del må byttes . Den fiser ekstremt men kommer ikke til pga er potte og hull øverst opp mot gulv. plannen var å skjære vekk potte og erstatte med rør her . Bråker ikke heller synes jeg sånn sett men man vet aldri . Så var det inn og justere håndbrekk så nå er det stive bakhjul på fire knepp😎😊: Vest og varsel trekant på plass: Fylte og ut jobben jeg gjorde nå : Så nå blir det jo spennende hva dommen blir her etterhvert mtp PKK og håper det ikke blir mye . Uansett her står den og venter til dagen den skal opp: Denne bilen kaller jeg foruten mitt lille kontor ,for her sitter jeg visst jeg tar telefoner eller skal tenke ut ting for her klarner jeg hodet mitt .😊 -
Blir gøy å se fremover her både med lykter og felger 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja det synes virkelig jeg og ,for denne frøkna går virkelig all in for at det skal bli bra . Premier feks og ,ganske ekstremt . Ja det må du ,jeg vil og bort igjen da jeg liker meg der og veldig trivelig folk . 1 mai ja den er jo blitt den O store bildagen . Du får nok en ganske så flott tur da Lars 😊😊 Traff Andreas igjen med den Porschen du kjørte ,rimelig fet lyd i den ja 😍 Ja noe forferdelig dritt som har holdt på og ta knekken på interesse av denne bilen . Det begynte så smått i 2021 for og så bli verre for hvert år ,men tror jeg har fikset det nå . Ja den luften har reist fra meg for jeg har fin pedal nå 😊 Bremser godt og hardt og nå .
