-
Innholdsteller
15983 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Nå ble x5en kjempefin uten tvil 😊 Felgene der er de jeg og liker best på x5 . Nydelig bil .😘
-
Den feilen hadde jeg på min kasse og ,samme feilkode og samme symptomer . I all enkelhet ,den kassen din er nok desverre moden for utskiftning 😩
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da er jeg igang med og klargjøre e34 for eu kontroll og det er litt bevisst at jeg fjør det nå . e28en kommer gjem til uken og vet den tar all tid så hvorfor ikke bare kaste seg rundt ? Har slåing i forstilling ved oppbremsing så er nok foring i Caster som er gåen. Men dette og bremser er plankekjøring i forhold til det som jeg nå bestemte meg for å gjøre noe med nemlig dette : I 14 år har jeg hatt denne bilen og for hver EU så får jeg beskjed at nå må du gjøre noe med jekkfestet venstre side foran . Jaja sier jeg og bil seiler gjennom ,men nå idag satte jeg en stopper på dette som dere ser på bildet 😅. Tok jekken og jekket på punktet og den forsvant rett gjennom kanal 😩😩. Men dette er ikke noe og bære seg gal for ,da det må fikses og nå litt bedre enn de siste 14 årene .Det sagt så blir det ikke noe funksjonabelt jekkfeste for original jekk der da det er rammevanger og traverser som blir brukt ,uansett så skal det bli helt . Etter plukk og litt slip har vi hullet : Nå har jeg slipt til det er rent stål og fant det fort heldigvis . Det særs positive her er hvordan det ser ut inni kanal : Dett takket være at man har brukt mye tyntflytende og diverse i PR-enes løp . Jekkfestet er jo rustet pga man får ikke fylt det opp innenfra pga sveising der. Uansett resten av kanal er hel takk og lov og nå blir det mer fyll når jeg er ferdig . Og her er resten utvendig : Den får ny sminke den og nå . Hva skjer videre ? Jo nå reiser jeg bort og er hjemme igjen på søndag . På mandag så skal jeg fortsette her ,lage en plate og banke til 😊 Så får en av naboene mine komme bort og kneste på denne platen . Banke/ tilpasse resten ,så litt grunning og sparkel ,så bodyskjuts . Avslutter da alt med omfattende tyntflytende osv . Er noe med det og vite at jeg er igang og dere? Nydelig og jobbe med denne igjen må jeg si selv om for hvert år savner bukk 😊. Uansett dagens bilde og i kjent stil : Men igår var jeg på softis tur til Grimstad og det var årets første og muligens siste softis: Etter fire år på Henning Olsen Is så kan man vel si at man har fått soft is kvoten 😅. Hvertfall jeg må bli ferdig med e34 til onsdag for da er det treff og på torsdag da er det julaften : Trenger jeg å si at jeg gleder meg ? -
En glede og se sånne eksemplarer av e36 og godt de finnes enda .😊
-
Støtter @Saltkjelen her ,dette ble meget pent . Så må jeg si det er særs forfriskende og se noe annet enn skinn og . Beste her er jobben du har gjort ,knallbra 😊
-
Da var hverdagen her igjen og i den forbindelse fikk jeg tatt et bittelite røsk igår ,men først litt tilbake i tid . Ble invitert på middag hos en kamerat av meg med overnatting . Agendaen var enkel : -Prat -Middag -Musikk og enda mer prat . På vei bort : Var igrunn litt usikkertalt sammen pga været som var meldt men dette gikk fint . Utsikten er jo fenomenal : Middag på gang : Som vanlig veldig koslig 😊. Men igår så fikk jeg flikket bort litt smårust på bilen ,ikke noe hokus pokus men nødvendig da jeg ikke liker sånne flekker . Her ble det slipt bort så mye man kunne : En liten en her og : Så frem med litt spray og små lette lag ,gjør at vi får det helt igjen : Lille flekken her og fikk litt lakk : Og med klarlakk så ble jeg ferdig og luken er igjen hel : Dette : Nå må dette herde så skal jeg våtslipe og polere og da vil forskjellene være små her og ikke minst ,det er helt igjen. Ellers så liker jeg og følge med oppi her at ting er som det skal . Vannforbruket som jeg hadde pga div slanger er borte og holder seg stabilt : Oljeforbruket er og stabilt 😅,så nå på 920 km så varslet den en liter takk: Det fikk den . Ellers har vi funnet ut at denne bilen er en grei nummer to bil her for oss. En bil som er god og kjøre ,bruker lite bensin og faktisk ikke ser ut som en nummer to bil altså type bil som jeg hadde ifjor . Får bare håpe den fortsetter og gå fint og jeg skal være med på å at den får stellet til nettopp det.
-
Gratulerer med e28. Endelig en tråd til med e28 ,det liker jeg veldig godt . Dette blir morro og følge helt klart ,ser og du har litt og ta tak i men trøsten her er at disse er lette og fikse få opp og gå med mindre de er knekkebrød edition 😊. Rusten du har på denne ,er vel ca sånn min og var . Men bare å gønne på ,så er du der . Et lite tips her nå når du skal til. Begynn fra en kant og bli ferdig med det ,så fortsetter du og plutselig er du i mål . Mange roter det til med og begynne overalt ,da mister du motet og bil blir skjelden ferdig . Jeg liker og biler med sære farger og denne er det jo ikke for mange av . Igjen morro 😊
-
Sorry for sent svar her Morten .😩 Men ja dette er en jobb som jeg etterhvert er vandt til å styre med og har sånn noenlunde kontroll på . Sølv er enten sånn at man treffer tvert ellers så er det totalt mislykket ,altså ikke noe mellomting . Trikset for min del er mange tynne lag og da skygge det ut på større overflater . Angående rusten der så håper jeg ikke det er hull og om det er det ,ja da tetter jeg det med noe på baksiden og sparkler det igjen til jeg finner en skjerm i lik farge 😊 Stormen gikk overraskende fint her altså Morten heldigvis men jeg hadde forberedt meg godt mtp ting som måtte inn eller festes skikkelig .
-
Fant ut igår at jeg ville legge en plan på litt karrosseri arbeid på den 😊 Ikke mye likevel nok som gjør at ting tar tid . Har denne rustflekken her : Den må taes skikkelig dvs så godt man kan . Har prøvd og finne skjerm i tilsvarende farge ,men har ikke lykkes til nå . Og noe nylakkert skjerm til en 318 skjer ikke 😅. Sølv er ikke lett og fade ut men denne gangen skal jeg fade ut til her jeg har merket: Dere ser stripen jeg har dratt med fingeren 😊. Fordi at jeg vil ha den like hel nærme som langt ifra : Bakre hjulbue skal og taes nå her da det er litt her og: Men gi meg en halv dag med godt vær og disse to : Så tror jeg at jeg skal få landet dette greit for en ting er sikkert ,bruker man tid og har nok varme på tingene så skal dette bli pent nok . Men vi får ta dette når været er fint . Nå skal jeg snart pakke ned ting og på middag med overnatting ,noe som skal bli godt . Dave rasler med sablene her ,men satser på han forsvinner videre 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Langfredag og litt oppdatering . Ikke skjedd så mye her egentlig foruten at bil blir brukt og er jo sånn det skal være 😊. Eneste jeg har gjort er å fjerne litt overflate møkk på Abs sentralen . Prickbort og ei fille var det som ble brukt . Under : Over : Det viser seg at denne møkka satt godt men fikk bort det verste . Så etter litt puss: Over: Her får man bruke bedre tid med tannbørste evnt når den tid kommer . Viktigste nå er jo å få denne på plass og at den virker ,men først må jo bil hjem 😊😊 Ellers ble det en tur til Tvedestrand idag med denne: Grunnen var for at @Olaandref var i nærheten så vi møttes på Grenstøl for kaffe og prat og alltid like koslig 😊😊 Ufattelig at en bil som er 34 år er fremdeles like gøy å kjøre . Jeg trives godt her : En god bil og kjøre langt i uten tvil og idag var det jo litt trivelig å fylle bensin og på den da den var under 18 kr 😩😩😅. Er så galt dette at ,men man får jo ikke gjort noe . -
Pent uten tvil og god påske herifra 😊
-
Igår var det på tiden få luftet denne en tur : Snaue 14 dager siden sist og da var det kun en liten tur for å se at dekk var ok . Men det var ikke uten grunn jeg tok den pga kom over et sett med dekk til en billig pris på Marketplace. Ikke at jeg hadde bruk for de ,men liker og ha et komplett sett med de originale 16 Toms er på bilen . Først innom Esso for diesel og luft i dekkene : Og igjen dere ,er når man har kjørt gammel bil eller e91 man skjønner hvor god bil e61 er og selv om de nå er gamle liker jeg dette enda : Man har det godt i en sånn bil vil jeg si. 😊 Uansett så kom jeg til adresse og fikk med meg hjem disse to : Som nye og masse mønster: Produksjonsdato : Så disse legger jeg på fortløpende på felg . En sjekk av vinterhjul bekrefter at her har jeg dekk til vinteren og : Så fort jeg kommer over dekk som er bra og billig så kjøper jeg de . Dekk er blitt dyrt og til noen av bilene mine så spiller det ikke noe rolle hva slagas merke det er ,bare de er runde og og holdbare 😊. Nå idag er det bare slappe av tenker jeg .
-
Ekstra utstyr som man fikk til rallye utgave bla ,så nei ikke standard dette .
-
Man sier ikke nei når man blir spurt om å hjelpe til på en bil som dette 😍😎: Kveldskaffe og litt Ford er fine greier ,hvertfall når det er klassisk som dette .
-
Mange takk @skoglund 😊. Ja jeg hadde to valg nå : -Gjøre den ferdig altså polere -Eller drøye og ta alt til sommeren da ink rust under bil . Men jeg vil fokusere maks på de gamle bilene mine samt hus og hjem i år . Det er ganske enkelt pga jeg ifjor måtte fokusere på og komme meg på beina dit jeg er idag og skal nyte hver dag med kjøring feks. Jeg har bla sagt nei i påsken til stor besøk eller venneturer nettopp pga jeg vil kjøre rundt 😊😊 Det har jeg fått aksept for av alle .
-
Min 2009 E70 og livet med den (nok en DPF rens)
emne svarte i sveigis sin Otis i Bilder og filmer / Show-off
Og stadig like god og kjøre tenker jeg . Km stand er bare et tall med det stellet denne får .😊 -
Da har vi kommet ved veis ende av tirsdagen ,som ble en hektisk og produktiv dag om jeg kan kalle det noe sånt .😊 I og med jeg måtte hjelpe svigersønn ,var jeg oppe veldig tidlig idag og hadde lagt en plan . Bilen skulle vaskes ,så poleres . Denne fikk en tre stegs ifjor ,så ble bare en voks for hånd idag og igjen ,tror flittig vask i vinter samt Quick deailing spray har bidratt med at ting ikke har festet seg i lakken ,for den var rimelig glatt . Først vask : Så hjem etter tørk: Allerede her ser man at bil ikke er gal i lakken . Den eneste plassen jeg måtte bruke maskin ,var bak her jeg lakkerte ifjor : Matt og fæl etter masse avfetning osv men med dette: Så fikk jeg tryllet litt og voilla : Finere med en gang . Hvertfall noe worklog der jeg går for hånd med Sonax wax og pad fra Turtle gadd jeg ikke ,så heller ferdig resultat . Front/side: Bakre del : Og etter maskinpolering så ble bakenden og fin nok: Og igjen må jeg minne dere på at det var Biltema utbedringslakk jeg har brukt på bakluke og den har holdt ,og har null problem med å bruke den senere noe som og skal skje 😁😁. Er mer sprudlende i solen nå: Titansilber er vanskelig å få til skinne men det går : Dette var greit å få gjort ,det sagt så skal jeg til med lakk utbedring på forskjerm og hjulbuer ,så her blir det maskinpolering med mer uansett så er alt annet tatt nå og bil er klar for 2026 sommerhalvåret . Nå er det bare å vaske og holde den vedlike . Ellers i ettermiddag litt pliktoppgaver og da er stas med blank bil og sommerhjul : Og tilslutt så valgte jeg og gjøre dette sånn at jeg kan kose meg i påsken med familie og venner kontra stå på hue med poleringsmaskin osv med denne . Eneste skruing jeg evnt vil gjøre er på e34en men den er noe annet. Og så er det gøy å bli ferdig med sånn jobb og hvertfall når kona sier ,kjære vene hvor fin bil jeg egentlig har.😊😅
-
Min BMW F31 328iXAT Luxury Line Imperialblau
emne svarte i sveigis sin Turbo-HF i Bilder og filmer / Show-off
God påske 😊 Denne bilen har det ikke vondt ,men ser du skriver legger inn musikk sånn i gjevne mellomrom ,kan du lagre musikk er det du gjør ?😊
