Gå til innhold

Skulebollen

Medlem
  • Innholdsteller

    7029
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    103

Alt skrevet av Skulebollen

  1. Var det ikke husbygging i Spania også ?
  2. Hei! Er dette noe som er mulig og få tak i? Har en m5 som originalt har forsterker i bagasjerom, denne har forrige eiger fjernet da den var defekt. Så nå ser det slik ut baki.. Koblet ett sammensurium av delefilter osv. Fikk fatt i en annen originalforsterker, men ikke alle delenr. Stemmer overens ( er 3 stk.🙄 ) med denne får jeg lyd i alle høytalere, men når jeg skrur opp vrenger lyden seg i alle høytalere.. spiller klart ved lavt volum. Er ikke slik via superkoblingene.. Kan det vere noe annet enn forsterker som er feil, evt. Mulighet og fikse? Uansett, det jeg tenker siden jeg ikke får tak i original forsterker ( letet leeenge etter en med alle nr. Riktig ) så tenker jeg i første omgang og bare bridge kontaktene slik at lyden går foruten forsterker. Den jobben ville blitt latterlig mye enklere med ledningsnett😅
  3. Er vel endel penger og hente i forhold til rabatter på gs, koed osv.
  4. Sinnsyk aktivitet i denne tråden 😅 Selvom dette er en diskusjon som er totalt meningsløs, jeg fortsetter!😬 Jeg elsker formel 1, jeg ser alle løp, kvalik, å om mulig følger jeg med på treninger. Jeg leser f1 nyheter og er medlem av f1 grupper. Ønsker også og få med meg ett f1 løp i år, da selvsagt ett løp med F2 også. Jeg er m.a.o langt over snittet f1 interessert, og det man trygt kan kalle en ENTUSIAST. Det vil si at jeg og Atle Gulbrandsen er like, for han er også F1 entusiast. Likevel må jeg nok si at jeg personlig føler han er Mer entusiast enn meg. Selvom majoriteten her inne er relativt tydelig på at vi Begge er entusiaster, ferdig snakka. For og presisere. Jeg mener at kostnaden på kjøretøyet på ingen måte bestemmer entusiastgraden.
  5. @Saltkjelen Men hvordan bedømme entusiastskalaen? Jeg er nesten litt enig med f90 😳 Foruten det gnålet om elbil vs fossil selvsagt. Om man skrur/diller med bil på kveldstid, prioriterer pengebruken slik at bil er en stor post, og derav kanskje må jobbe mer/gidde litt mer i hverdagen.. Og kanskje attpåtil jobber med noe bilrelatert. Er man ikke da større entusiast enn feks. @Fredrik som lever det gode liv forran pcen og har generell interesse for det meste virker det som 😅 da også bil. Eller en som kun har en f31 320d som bruksbil.. Jeg ser meg selv som større bilentusiast enn disse på det generelle grunnlag. Da jeg setter bil utrolig høyt på prioriteringslisten. Og har en helt annen bilpark enn andre med tilsvarende utdanning og timelønn. Uten at jeg er en pappagutt av den grunn. Unntak finnes alltid NB. Svaret her er ikke så nøye med, og det kommer sikkert Ann på øyet som ser, og jeg driter i om jeg blir sett på som større entusiast enn andre osv. Ble bare litt nysgjerrig på hvordan man isåfall skal måle dette😅
  6. Når man kjører så lite bil som @Fredrik 90 er det jo ingen stress og droppe elbil 😊 Og da er det også enkelt og rope høyt om at v8 er tingen Når saltsesongen er over vil jeg anslå at jeg ligger på over 10k i mnd i drivstoff ( ink. Trackdays ) Der nesten alt er unødig kjøring. M.a.o kjøring der elbil ikke er ett alternativ. Til daglig bruk med pendling og frakting av unger ser jeg virkelig ikke problemet med og kjøre elbil, jeg får null kjøreglede av det uansett 😅 Men så er jeg litt over snittet glad i fart, så må helst minimum oppimot lappengrensen før det blir morro og kjøre bil.. Foruten driveouts og cruising i gamle biler selvsagt🥰 Men selvom jeg har en unik egenskap i og ikke bry meg så mye om drivstoffkostnader, så vil 25kr litern vs 17ish ifjor utgjøre såpass forskjell at jeg sikkert kommer til og kjøre dieselbil/elbil mer, da det rett og slett blir for ekstremt med bensinslukende entusiastbil da.. Får satse på og holde mnd.budsjettet på maks 10k + trackdays 😁
  7. Til alle som tydeligvis ikke forsto, bildet ble tatt underveis i tankingen Til alle dere som mener dere er entusiaster men det blir for dyrt, ta en kveldsjobb og helgejobb i tillegg. Da har man akkurat til bensin og forsikring på en bensintørst sak😬
  8. Jah.. hva skal man si, godt det bare er 90 liters tank på GT3en 😅
  9. Kjørte en hel dag på isen med m5en uten at noen pigger forsvant fra dekka, så ingenting og bekymre seg over😬 stortsett kjørt sidelengs konstant på is/snø hver vinter med mine rwd biler, aldri hatt særlig ekstra dekkslitasje. ( Dog kjørt piggfritt )
  10. Vil tro dette ordner seg med lakkering ja 😊
  11. Var senket med Eibach fjører fremme. Ingenting bak da dei senket så lite.. Goodyear ultragrip ice elns? Goodyear pigg vertfall 👍 godt fornøyd med dem
  12. Har fått testet litt med og uten 4ws. Er ganske sikker på at den er problemet. Prøvde samme sving og følte den var mye mer stabil i kjettingmodus. Denne svingen ble tatt i 30-40km/t. Det er i lavere hastigheter problemet er. Dritten er at kjettingmodus plinger det hver gang man passerer 50
  13. Fruens f11 var helt kanon på vinterføre. Meget stabil og god. Med hjelpemiddel på måtte man være "idiot" for og kjøre ut oppover fjellet.. var bare og gasse og svinge.. G11 er et heelt annet kapittel🥴
  14. Finnes det en eneste grunn til og ikke hente den?? ( Har ikke sett annonse)
  15. Du har vel aldri eigd en f15😅? Syns e70 er langt mer overpriset enn f15.. Er klart e70 eigere mener noe annet 😬
  16. @Fredrik 90 Kjøp en 996 turbo, slipper du IMS problemer 😬 Jeg liker tankegangen din med og importere og flippe litt biler. På den måten får man prøvd mye forskjellig selv med begrenset økonomi. Jeg tror dog 760 vil bli en strek i regningen p.g.a videresalg.. dette er nok tungsolgt i Norge
  17. Trekt om i Latvia? Korleis er det og sende slikt 🤔? Er det tilfeldigvis Mr. Krakevik?
  18. Det hadde jo vært nydelig med en erfaren blåser 😬 Passerer deg i neste uke tror jeg, sender deg en PM ikveld!
  19. Kan jeg spørre hvor mange titusener man må ut med 😅?
  20. @Andreas_R Ja den er gammel men holder seg godt 😁 Den har alt av utstyr og mere til som en ny bil, ink. Keyless og ACC. Og alt fungerer utrolig nok😅 Acc mister dog bilen forran raskt om man holder avstand på svingete vestlandsveier.. Men dette var vel ikke bedre før i tiden😅 Jeg klarer rett og slett ikke se hvordan man kan få mer bil for pengene enn A8 D3... Den blir nok brukt litt som trekkbil til sommeren med GT3en bakpå, går akkurat med 2.2t hengervekt 😁
  21. A8en er en 05mod. Gått 282k når den ble kjøpt, Så det blir nesten ikke sammenligningsgrunnlag.. Men det jeg kan si er at a8en er en bil jeg virkelig er imponert over. Byggekvaliteten fremstår veldig god, det er ekstremt deilig med en så ganmel bil som ikke er opprustet ( alt er jo aluminium ) Det er rett og slett en bil jeg ikke klarer selge selvom den egentlig er litt overflødig😅 Var under den en dag, ikke en brun flekk foruten bolter hverken over eller under 😁 ( Ta likens sjekk på en 05 Bmw Nei, det var vel egentlig ett spontankjøp som hele tiden var ment som en ventepølse til i4en kom.. ( den ble bestilt i juni ) så håper på levering etterhvert 😊 Det skal dog sies at dette må være den peneste/mest elegante, eksklusive bilen Bmw har laget. Ser virkelig ut som en luksusbil. Både utvendig og innvendig. Så den går ikke for en hvilken som helst pris.. Det blir jo egentlig en nedgradering til i4m50
  22. Vannpolering er Virkelig fascinerende! Har du eget utstyr?
  23. Da har 7eren fått nye luftbelger begge sider fremme. Og er nå komt for salg 😳😥 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247601391 Oppdaget forleden dag en designfeil som var lite imponerende fra Bmw 😅 Lufteventiler mot frontrute er jo kun i midten av dashbord.. Kjørte i over en time uten og ta fukten nede ved vinduet ( på begge sider ) Hva har Bmw drevet med her 🤔?
  24. Ser meget bra ut! Kor fikk du trekt om taktrekk og kjøpt stoff/alcantara?
×
×
  • Opprett ny...